K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-11-2011, 10:01   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Ældre tvinges til at få robot

"Hvis ældre i Odense Kommune ikke selv magter at støvsuge, kan de blive tvunget til at købe en robotstøvsuger."

http://politiken.dk/indland/ECE14499...-at-faa-robot/

Det er en ganske udmærket opfindelse MEN har de kære politikere mfl tænkt på at en sådan skal altså også tømmes....

...en sådan kan risikere at sidde fast -hva så?

....en sådan skal også sættes til opladning og hva nu hvis?

I forvejen er der jo skåret mere end ind til benet ang rengøring sååå...det blir jo rigtig meget skidt og møg de ældre(for yngre handicappede eksisterer ikke eller hva ) skal leve og bo i

-for slet ikke at tale om indkøbspris...

Formoder at rigtig mange kommuner nu får § 100 ansøgninger fra rigtig mange borgere...(og hvis de nu får afslag fra kommunen ja, så kan de vente evt anke Ankestyrelsen..imens de gror til i skidt arrrrhhhhhg)
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2011, 09:12   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Enig.

Det er ikke iorden.

Bliver de så også tvunget til at tage tæpper væk? Det skulle ikke undre!

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 02:15   #3
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
og på plejehemmene tvinges de til at fjerne deres møbler, for at personalet kan bruge en masse tid på en alm støvsuger. (en dame i kørestol som selv kunne komme rundt i den, flot så)

Det er det glade vanvid, hvorfor ikke benytte robotterne på hjemene og lade den overskydende tid gå til støvsugningen ude i folks hjem?? altså hvis det er godt nok ude hos folk er det altså også på plejehjemmene.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 07:46   #4
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Jeg er lidt dobbelt med denne her, for jeg tror faktisk at rigtig mange hjemmeplejemodtagere vil blive rigtig glade for sådan en robotstøvsuger, idet det giver en større grad af selvstændighed og medbestemmelse for den enkelte. Som det er nu, så er en modtager af hjemmehjælp afhængig af, hvornår hjemmeplejen kommer og støvsuger, og ind imellem bliver besøget måske aflyst. Med en robotstøvsuger kan den enkelte selv bestemme, hvornår og hvor tit, de vil have det gjort.
Det, der så ellers er i det, er, at at der måske sidder nogen, hvor besøget har en anden betydning for dem, feks omsorg og noget socialt, men mange vil jo skulle have besøg alligevel til andre praktiske arbejdsopgaver, så jeg tror virkelig, at det kan være positivt for rigtig mange.
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 10:21   #5
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af thomas75 Se meddelelser
Jeg er lidt dobbelt med denne her, for jeg tror faktisk at rigtig mange hjemmeplejemodtagere vil blive rigtig glade for sådan en robotstøvsuger, idet det giver en større grad af selvstændighed og medbestemmelse for den enkelte. Som det er nu, så er en modtager af hjemmehjælp afhængig af, hvornår hjemmeplejen kommer og støvsuger, og ind imellem bliver besøget måske aflyst. Med en robotstøvsuger kan den enkelte selv bestemme, hvornår og hvor tit, de vil have det gjort.
Det, der så ellers er i det, er, at at der måske sidder nogen, hvor besøget har en anden betydning for dem, feks omsorg og noget socialt, men mange vil jo skulle have besøg alligevel til andre praktiske arbejdsopgaver, så jeg tror virkelig, at det kan være positivt for rigtig mange.
Enig med dig thomas, problemet som jeg ser det er, at kommunerne ikke tænker på de der vigtige ting.....

1. den skal tømmes ...TIT (og kan en ældre komme helt derned)?
2. den går ...efter sigende tit i udu.....
3. gør kommunen det så, mens den er til rep?
4. den ældre kan måske ikke selv fjerne tabte ting på gulvet.....med deraf følgende problemer for robotten, måske sætter det sig fast...og den brænder sammen?
5. man skal ...trods alt, alligevel afsted med den "gamle" støvsuger
6. den skal "hjælpes" ind i andre rum....

Faktisk kan man sige, at den skal tømmes dagligt...for beholderen er meget meget lille, så de skal komme alligevel...dagligt, hvor de før måske kom hver anden dag... For ...ellers skal de måske også bestemme hvornår robotten skal køre??? også forsvandt en af de gode ting ved den allerede.....
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 11:28   #6
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Ej, det er en kende overdrevet at sige at den skal tømmes hver dag!! Jeg har selv en af slagsen som jeg er ualmindelig glad for. Jeg tror ikke, mange ældre sætter den igang hver dag, og det er også begrænset hvor beskidt de fleste har det. Der er ingen tvivl om, at der kan være nogle udfordringer, og det er ikke sikkert at løsningen er lige god for alle, men derfra og så til at sige, at det dur ikke, der er alligevel et stykke vej.
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 11:59   #7
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af thomas75 Se meddelelser
Ej, det er en kende overdrevet at sige at den skal tømmes hver dag!! Jeg har selv en af slagsen som jeg er ualmindelig glad for. Jeg tror ikke, mange ældre sætter den igang hver dag, og det er også begrænset hvor beskidt de fleste har det. Der er ingen tvivl om, at der kan være nogle udfordringer, og det er ikke sikkert at løsningen er lige god for alle, men derfra og så til at sige, at det dur ikke, der er alligevel et stykke vej.
Okay - tak for det thomas, det var hvad jeg havde hørt fra familier med dyr osv....så tak for at du fortalte mig noget andet rart at høre det fra mange forskellige...hvordan det fungerer, for helt ærligt, så går jeg selv og overvejer køb...
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 12:13   #8
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Ingen tvivl om, at det er en kanon opfindelse weeee....og den kan da kun anbefales

MEN, og der er altså et men og de problematikker i brugen af den, er så ganske rigtigt som du har nævnt, piacp.

Hvem skal sørge for at dette blir i orden hvis ikke hjælperne? -for der ER jo en grund til, som regel, at man har brug for et hjælpemiddel!

For vores vedkommende, ja, da er det netop problematikken at vi ikke KAN komme ned i gulvhøjde når og hvis.

Som sagt en glimrende opfindelse, og er sikker på, at de med årene blir forbedret, ligesom så meget andet mekanik (for ikke at tale om, at den sparer mangen en medarbejder for nedslidning!)

Ps: SUK, gad vide hvornår de opfinder en dims der kan vaske og tørre paneler af -og thomas, TRO MIG, den har et MEGET lille støvbeholder, hvis man er 4 hjemmeboende mennesker incl 1 stk hund og 3 katte
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 13:46   #9
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
Ingen tvivl om, at det er en kanon opfindelse weeee....og den kan da kun anbefales

MEN, og der er altså et men og de problematikker i brugen af den, er så ganske rigtigt som du har nævnt, piacp.

Hvem skal sørge for at dette blir i orden hvis ikke hjælperne? -for der ER jo en grund til, som regel, at man har brug for et hjælpemiddel!

For vores vedkommende, ja, da er det netop problematikken at vi ikke KAN komme ned i gulvhøjde når og hvis.

Som sagt en glimrende opfindelse, og er sikker på, at de med årene blir forbedret, ligesom så meget andet mekanik (for ikke at tale om, at den sparer mangen en medarbejder for nedslidning!)

Ps: SUK, gad vide hvornår de opfinder en dims der kan vaske og tørre paneler af -og thomas, TRO MIG, den har et MEGET lille støvbeholder, hvis man er 4 hjemmeboende mennesker incl 1 stk hund og 3 katte
Jamen som jeg skrev; det er ikke sikkert, at det er en brugbar løsning hos ALLE, nu er i 4 hos jer plus 4 dyr, det er klart, så skal den tømmes oftere; men selvom i er så mange plus dyr, så ville i alligevel ikke få støvsuget hverken hver eller hveranden dag af hjemmeplejen, så den kan jo nok i mange tilfælde alligevel om ikke andet være et supplement. Og derudover kommer hjemmeplejen velsagtens også meget hos enlige ældre eller evt ægtepar, der ikke sviner så meget. Der er sikkert også mange, der ikke magter at støvsuge, men som sagtens ville kunne tømme støvbeholderen og sætte maskinen igang; det er trods alt langtfra ligeså hårdt som at støvsuge.
Alt i alt så kan jeg bare ikke se nogen god grund til bare kategorisk at afvise det; det kunne jo vise sig at være en god løsning for mange.
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2011, 14:40   #10
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
[snip]
Ps: SUK, gad vide hvornår de opfinder en dims der kan vaske og tørre paneler af [snip]
En damprenser er en ganske glimrende opfindelse. Man er fri for at bukke sig. Den kan vaske paneler, gulve, badeværelser og for den sags skyld også vinduer. Det bliver rent uden man behøver skure og skrubbe og endda uden sæbe
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Robot Støvsugere - roomba Rikke H Dit og Dat 49 01-04-2023 19:06
Kan man tvinges på pension ? §ABC Spørgsmål ang fleksjob 9 16-02-2012 23:00
Robot gulvvasker jomfruen Dit og Dat 12 07-10-2011 11:57
Ældre tvinges i nyttesløs aktivering buster Politik og Samfund 1 29-09-2010 11:49
Kan man tvinges til førtidspension?! mikkel Spørgsmål ang fleksjob 2 24-04-2007 22:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension