K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-07-2010, 22:36   #1
Road66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2009
Indlæg: 132
Styrke: 15
Road66 er ny på vejen
Tidsfrist??

Hej.....

Håber på lidt hjælp

Er der tidsfrist på hvorlang tid kommunen må bruge på at afgøre om man er berettiget til et fleksjob??

Jeg er pt. på kontanthjælp (eller dvs. jeg får intet pga. min mands indtægt). De stoppede min revalideringsydelse medio juni. Jeg har meddelt kommunen, at jeg ønsker at søge fleksjob, men de virker ikke til at have travlt. Hvad skal jeg gøre???
Road66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2010, 22:50   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Frist på flexjob...........

Ja, hvis ingen kan vise mig på tryk at ansøgning til flexjob IKKE er underlagt Retssikkerhedslovens §3 stk.2 så mener jeg at der skal findes en sagsbehandlingsfrist på flexjob.

Mange kommuner har en sådan frist,

Så Road66, se på din kommunes hjemmeside om der er nævnt en sådan frist.

Hvis ikke der på hjemmesiden findes disse frister så spørg din kommune hvor de er offentliggjort. Så kunne det jo være at frist på flexjob findes.

Hilsen
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2010, 13:49   #3
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Man SKAL 14 dage FØR en ydelse standses vide, hvilken ydelse man så skal på - med klagevejledning osv.

Og ressourceprofilen SKAL opdateres, FØR en ydelse standses (når man er under revalidering, fleks o.lign.)

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2010, 23:31   #4
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Tja, i princippet må de jo tage den tid det tager at få indhentet den nødvendige dokumentation. Men de må ikke smøle, dvs. at der i hvert fald skal ske noget hele tiden, f.eks. afventen af lægepapirer, arbejdsprøvning, afventen af møde man er indkaldt til, hvor der skal udfyldes ressourceprofil osv. Hvis du er henvist til en arbejdsprøvning, hvor der er ventetid på opstart, er dette også ok ventetid, så længe du er henvist.

Har du derimod bare gået siden juni, uden at der er sket noget som helst, så må du meget gerne sende dem et lille pænt brev, hvor du minder dem om din ansøgning og at du afventer noget handling SNAREST!

Man kan godt klage over smøl, men du vil nok først vinde, hvis du har ventet et år eller mere...
Lige nu ligger der kun positive afgørelser ift. folk der har ventet halvandet år eller mere...
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2010, 23:44   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Det var godt ......

Kære Andersine85 du svarede på denne tråd. Fordi......som du sikkert har bemærket har jeg fokus på sagsbehandlingsfrister iht Retssikkerhedslovens §3 stk.2

Som er gældende for "Lov om aktiv beskæftigelsesindsats"!

Så min påstand pt indtil andet er bevist ved dokumenteret lovbeskrivelse at der skal fastsættes en politisk sagsbehandlingsfrist til flexjob!

Det er jo et faktum at en del kommuner har fastsat en sådan i deres offentliggørelse. Indtil nu, har jeg ikke kunne finde dokumetation for det du påstår. Men punktet vil jeg forsøge at få svar på når de generelle sagsbehandlingsfrister i alle 98 kommuner er løst i løbet af 2010.

Så spørgsmålet lyder: Skal der fastsættes en politisk vedtaget sagsbehandlingsfrist som sagsbehandleren som udgangspunkt SKAL have afsluttet til AFGØRELSE?.....som kommunalbestyrelsen ønsker.

Mange hilsner
Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2010, 00:08   #6
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Jamen man kan da sagtens lave en frist (og måske der allerede er en? Har godt lagt mærke til din kamp, fortsæt endelig med det!), men vil det være borgeren til gavn?

Hvis nu fristen f.eks. er tre måneder eller et halvt år - og man f.eks. ikke kan få fat i de lægepapirer der skal bruges, ikke pga kommunen men pga lægen, eller det ikke er muligt at finde en plads til arbejdsprøvning så hurtigt, eller begge dele ... Så kunne man jo med en frist bliver tvunget til at give borgeren et afslag, fordi der ikke er dokumentation der kan understøtte f.eks. en fleksjobansøgning! Og det er jo da noget skidt!

Synes retningslinier, og f.eks. handlingskrav i den slags sager er helt og aldeles i orden, men er bange for at tidsfrister i lige nøjagtig den slags sager ville gå mere ud over borgeren end at gavne den...
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2010, 00:29   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ja, Andersine85 her er jeg ganske uenig i dit synspunkt....som jeg har hørt før i anden anledning..........i 1998 hvor Retsikkerhedsloven blev vedtaget var det jo netop for at forhindre at læger.....hospitaler og socialrådgivere var årsagen til at en borgers grundlag blev sat på std.by bare fordi......og så en masse uvedkommende årsager.

Det er bla en socialrådgivers job at samle alle oplysninger inden for den frist politikerne bestemmer. At vente på en statusrapport eller speciallægeerklæring er uacceptabelt....når man tænker på at det er et betalt job fra et liberalt firma (lægens med SER nr og alt hvad der hører til)

Som jo netop har med RETSSIKKERHED at gøre. Men lad os fortsætte synspunkterne...og lade lovgivningen bestemme. Som trods alt skulle forhindre sagsbehandlingsfrister på 1 - 2 og 3 år. ( og her kunne både du og jeg komme med virkelighedsnære historier som kan dokumenteres)

Mange hilsner
Peter

Sidst redigeret af phhmw; 15-07-2010 kl. 00:45.
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2010, 03:08   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Andersine85 og Peter.

Prøv at se, hvad jeg skrev ovenfor.

Det lader til, at Road66's kommune har SNYDT med retssikkerhedsloven i en anden paragraf.

Citat:
Hvis kommunen indstiller en såkaldt erhvervsrettet foranstaltning som for eksempel revalidering eller fleksjob, så skal sagsbehandleren ifølge Retssikkerhedslovens § 7 a tage stilling til, om borgeren kan hjælpes på anden vis. I DUKH ser vi en række sager, hvor et forløb er standset, men hvor borgeren bliver efterladt uden yderligere tilbud.

http://www.dukh.dk/viden/beskeftigel...s-standses.pdf

Det gælder også ved revalidering.... ikke kun sygedagpenge.

Men det er jo så endnu en paragraf, der "glemmes" af kommunerne, når en ydelse standses.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2010, 11:20   #9
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Den var særdeles interessant, Zuza.....tak, for den.

Mange hilsner
Peter
phhmw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2010, 17:46   #10
Road66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2009
Indlæg: 132
Styrke: 15
Road66 er ny på vejen
ZUZA....tusinde tak for dit link og paragraf henvisning. Lige noget jeg kan bruge ifm. min anke

Men ærligt talt er jeg lidt forvirret i forhold til tidsfristen på søgning af fleksjob. Er der regler eller hvordan??

Tak for alles hjælp....det er guld værd i en svær tid.
Road66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ressourceprofil tidsfrist? Mumrik Alt det andet 6 10-07-2012 11:12
tidsfrist SlucajX Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 11-01-2012 23:13
Tidsfrist for ressourceprofil gitta Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 23-01-2010 02:49
Kommunens tidsfrist. MorWettendorff Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 07-11-2009 01:42
Kommunernes tidsfrist Cdog Politik og Samfund 6 16-04-2009 15:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension