K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-09-2016, 15:46   #1
Allanjh67
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2016
Lokation: Sønderborg
Indlæg: 2
Styrke: 0
Allanjh67 er ny på vejen
Nyslået fleksjobber og udbetaling af engangsbeløb

Hej alle i rare her ude.

Jeg har været så heldig at min sag med kommunen nu er overstået efter en lang kamp og har nu lidt jeg ikke er helt klar over. Skal siges at jeg er tilkendt fleksjob på 15 timer med en arbejdsevne på 66% og er i arbejde.


1) har betalt ind på industriens pension og vil nu søge om at få udbetalt tab af erhvervs tab men hvordan er det må kommunen modregne det engangsbeløb skate fri jeg måske kan få når jeg nu har et fleksjob.

2) må de modregne hvis jeg får tilkendt en mdr. udbetaling i erhvervstab.

Håber der er nogen der kan hjælpe..

Hilsen Allan
Allanjh67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2016, 16:51   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Tillykke

Du kan se her om fradrag i fleksløntilskud

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=164057
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2016, 16:56   #3
Allanjh67
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-09 2016
Lokation: Sønderborg
Indlæg: 2
Styrke: 0
Allanjh67 er ny på vejen
Stampe:
Så langt er jeg også kommet men der kan jeg ikke rigtig finde svar på mit spørgsmål.. måske det er mig der er dum
Allanjh67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2016, 17:42   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvis du kigger her under punkt 7.2.2 https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=183674

Der er nævnt en masse indtægter som ikke medfører fradrag i flekslønstilskuddet...

Som jeg læser det...jeg kan tage fejl....men så skal der ikke ske fradrag i dit tilskud...

Jeg kan som sagt tage fejl...men læs det selv...

Citat:
Vederlag/indtægter, der ikke medfører fradrag i fleksløntilskuddet

Der skal ikke ske fradrag i fleksløntilskuddet for arbejdsfrie indtægter.

Arbejdsfrie indtægter er fx:
-
Udbetaling af Koda-Gramex-afgifter.
-
Kapitalpensioner og kapitalforsikringer.
-
Indtægter fra opsparings- og forsikringsordninger, herunder livrente, der er uden forbindelse med et arbejdsforhold.
-
Ydelser efter lov om Arbejdsmarkedets Tillægspension og udbetalinger efter lov om Lønmodtagernes Dyrtidsfond.
-
Pension efter ægtefælle eller samlever samt børnepension.
-
Pension, der udbetales som følge af tab af erhvervs-/arbejdsevne.
-
Løbende udbetaling af pension fx fra en pensionsopsparing, eller en gruppelivsforsikring.
-
Erstatninger, herunder erstatninger efter lov om arbejdsskadesikring.
-
Krigserstatning, renteudbetaling til besættelsestidens ofre og hædersgaver.
-
Livsvarige ydelser på finansloven til kunstnere og deres efterladte.
-
Invaliditetsydelse efter lov om højeste, mellemste, forhøjet almindelig og almindelig førtidspension m.v.
-
Efterløn efter funktionærlovens § 8, efterindtægt efter kapitel 6 i lov om tjenestemandspension, godtgørelse for usaglig afskedigelse efter hovedaftalens § 4, stk. 3, og funktionærlovens § 2 b m.v., fratrædelsesgodtgørelse efter funktionærlovens § 2 a og godtgørelse efter ligebehandlingsloven.
-
Indtægter ved salg af erhvervsvirksomhed og fast ejendom.
-
Forpagtningsafgift og indtægt ved udlejning, der ikke kan betragtes som erhvervsmæssig, og overskud af egen bolig.
-
Renter, aktieudbytte og lignende, arv, gaver og gevinster.
-
Underholdsbidrag.
-
Pension, der udbetales som følge af tab af erhvervs-/arbejdsevne.
-
Den forhøjelse af pensionen, som en tjenestemand modtager som følge af arbejdsskade (tilskadekomstpension).
-
Vederlag, der modtages for at overholde konkurrence- eller kundeklausuler.
-
Feriepenge (feriegodtgørelse), der udbetales, uden at ferien afholdes på grund af feriehindring efter ferielovens regler.
-
Indtægter fra de særlige feriefridage, der udbetales uden at ferien afholdes på grund af en feriehindring efter ferielovens regler.
Det bemærkes, at listen ikke er udtømmende. Indtægter, der kan sidestilles med de ovenfor nævnte, medfører ikke fradrag.

Der skal endvidere ikke ske fradrag i fleksløntilskuddet for vederlag for deltagelse i borgerligt ombud fx som domsmænd, honorar for bestyrelsesarbejde m.v.
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2016, 18:30   #5
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Smile

Citat:
Oprindeligt indsendt af Allanjh67 Se meddelelser
Hej alle i rare her ude.

Jeg har været så heldig at min sag med kommunen nu er overstået efter en lang kamp og har nu lidt jeg ikke er helt klar over. Skal siges at jeg er tilkendt fleksjob på 15 timer med en arbejdsevne på 66% og er i arbejde.


1) har betalt ind på industriens pension og vil nu søge om at få udbetalt tab af erhvervs tab men hvordan er det må kommunen modregne det engangsbeløb skate fri jeg måske kan få når jeg nu har et fleksjob.

2) må de modregne hvis jeg får tilkendt en mdr. udbetaling i erhvervstab.

Håber der er nogen der kan hjælpe..

Hilsen Allan
Du skriver om 2 forskellige forhold. Et skattefrit engangsbeløb og en løbende udbetaling.
Har du talt med din kommune og talt med pensionskassen?
Forsøg at få et evt. svar fra kommunen skriftligt. og ikkebare en lovhenvisning.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2016, 19:07   #6
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Følgende citat er sakset fra Industriens Pensions egen hjemmeside
https://www.industrienspension.dk/da...gDetOffentlige

Citat:
Modregning i visse udbetalinger fra det offentlige

Du skal være opmærksom på, at udbetalinger ved tab af erhvervsevne kan blive modregnet i udbetalinger fra det offentlige.

Kontanthjælp: Både engangsudbetalingen og invalidepensionen bliver modregnet.

Ressourceforløbsydelse: Invalidepensionen bliver modregnet. Hvis hele invalidepensionen bliver modregnet, så du ikke får noget af den udbetalt, stopper vi den midlertidigt. Din betalingsfritagelse med opsparing til pension fortsætter som før.

Førtidspension: Invalidepensionen bliver modregnet, hvis du og din eventuelle ægtefælle / samlever har indtægter over en bestemt størrelse.

Der sker normalt ikke modregning i
•dagpenge
•sygedagpenge
•revalideringsydelse og
•fleksløntilskud.
Fandt et ekstra link som oplyser at der ikke bliver modregnet i flekslønstilskudet:

https://www.detfagligehus.dk/faa-hja...ksloentilskud/
Citat:
Hvis du har andre indtægter?

Der skal ikke ske fradrag i dit flekslønstilskud, hvis du har indtægter i form af:
•løbende udbetaling af pensioner.
•udbetaling fra gruppelivs- eller forsikringsordning.
•udbetaling grundet tab af arbejds- eller erhvervsevne.
•tilskadekomstpension.
•vederlag for deltagelse i borgerligt ombud.
Der er bare et eller andet der nager i baghovedet, synes at jeg har læst et eller andet sted hvor der stod at hvis man blev visiteret til flex og fik udbetalt løbende ydelser ville det blive modberegnet, husker ikke om det var i ledighedsydelsen eller flekslønstilskudet, dog har jeg ikke kunne finde noget om det nu, så jeg husker forhåbentligt forkert.

Jeg vil jo nok give Vasen ret i at du bør kontakte pensionsselskabet og kommunen for at høre om der bliver modregnet i henholdsvis enkeltydelse, ledighedsydelse og flexlønstilskudet.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-09-2016, 19:36   #7
Moreo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2016
Indlæg: 120
Styrke: 9
Moreo er ny på vejen
Stort set alle pensionskasser betaler ikke indvalidepension, når man arbejder som fleksjobber udover at de betaler den løbende pension som måtte mangle i forhold til policen eller pensionskassens regler herom.

Den eneste selskab, der betaler samtidig med fleks er mig bekendt Industriens, så det er jo godt nok for dig, hvis de da ikke har ændret reglerne.

Har du søgt i gamle indlæg, da der er spurgt om Industriens Pension mange siden jeg har været med? Og du kan også læse om det ved at læse på deres hjemmeside.
Moreo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2016, 21:01   #8
Kisser1
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2010
Indlæg: 200
Styrke: 15
Kisser1 er ny på vejen
Løbende invaliditetsyde

Citat:
Oprindeligt indsendt af Moreo Se meddelelser
Stort set alle pensionskasser betaler ikke indvalidepension, når man arbejder som fleksjobber udover at de betaler den løbende pension som måtte mangle i forhold til policen eller pensionskassens regler herom.

Den eneste selskab, der betaler samtidig med fleks er mig bekendt Industriens, så det er jo godt nok for dig, hvis de da ikke har ændret reglerne.

Har du søgt i gamle indlæg, da der er spurgt om Industriens Pension mange siden jeg har været med? Og du kan også læse om det ved at læse på deres hjemmeside.
Udbetales af flere pensionsselskaber. Det afhænger af hvad arbejdsgiveren ville betale da pensionen blev oprettet.
Kisser1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2016, 23:50   #9
Moreo
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2016
Indlæg: 120
Styrke: 9
Moreo er ny på vejen
Kisser: Hvordan skal jeg forstå denne sætning: "Det afhænger af hvad arbejdsgiveren ville betale da pensionen blev oprettet."?

Hvilke selskaber har du kendskab til?
Moreo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2016, 11:04   #10
Daysi
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2013
Indlæg: 40
Styrke: 11
Daysi er ny på vejen
Jeg er i industriens pension. Jeg fik engangsudbetaling, og jeg får løbende udbetaling med kommunens accept. Når det er sagt er det industriens pension der tager stilling til om du er berigtiget til det.

P.s jeg arbejder 10 timer på 50% altså bliver aflønnet for 5timer.
Daysi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension