K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-08-2016, 11:22   #11
Niller2015
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2015
Indlæg: 6
Styrke: 0
Niller2015 er ny på vejen
Ja egentligt lyder det ikke af så meget, men i lyset af at overførselsindkomster reguleres i negativ retning og vi ikke stiger som alle andre, bliver det blot en ekstra udgift, og i det lys synes jeg det kan blive dyrt. For mit vedkommende bliver det med 2% ca 362 pr måned og sammenholdt med nedreguleringen som Løkke vil udvide med yderligere 2 år, bliver det for mit vedkommende meget. Også pga udgifter ved siden af. Jeg betaler pt til en pensionsordning, men det er supplerende arbejdsmarkedspension. Den bliver jeg nød til at stoppe med når det her effektueres. Jeg er hundrede på at alle synes det er en god idé, da det isoleret set jo virker fornuftigt nok at spare op til pension, men når vi ikke stiger i takt med inflationen bliver det endnu en byrde i økonomien.
Niller2015 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2016, 12:02   #12
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Skrev til en politiker fra enhedslisten, ang min bekymring om, hvorvidt denne opsparing kunne ses som formue.
Han svarer at han tvivler, da der vil være tale om indbetaling til ATP.

Har spurgt for at være sikker, men som jeg så forstår det, så i stedet for at jeg af mine 10968 kr før skat skal betale 95 kr til ATP, vil jeg skulle betale 219 kr til ATP (2% af 10968)
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2016, 14:27   #13
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
MistyMiss skrev:
Citat:
Han svarer at han tvivler, da der vil være tale om indbetaling til ATP.
Citat:
Så nu skal både kontanthjælpsmodtagere, selvstændige og andre, der ikke allerede er med i en obligatorisk arbejdsmarkedspension, tvinges til at spare mindst to procent af deres løn op.
http://www.business.dk/pension/neerg...l-egen-pension

Som jeg forstår ovenstående, så er der ikke tale om atp, men en privat pensionsopsparing...?

Hvis der er, hvad så med de ftp'ere, der allerede sparer op via SUPP? Lukker det...?

Hvis borgeren dør inden folkepensionsalderen, hvad så med de penge, der bliver indbetalt - får de efterladte dem udbetalt...? Hvad, hvis der ingen efterladte er? Får staten dem så...???

Reelt set er de tvungne opsparinger en afvikling af velfærden for samfundets allersvageste. I mine øjne ikke et udtryk for "hensynsfuldhed og rettidig omhu", som Neergaard udtrykker det...



Ps. Har efterfølgende læst mig frem til, at supp er en arbejdsmarkedspension. Ved dødsfald tager staten 40% inden udbetaling til de efterladte. Og:
Citat:
Beløbet svarer til halvdelen af dine indbetalinger til SUPP og forhøjes med en rente hvert år. Dør du før folkepensionsalderen, kan engangsbeløbet aldrig blive mindre end din opsparing pr. 31. december 2012.
https://www.borger.dk/Sider/Supplere...dspension.aspx

Sidst redigeret af Risa; 31-08-2016 kl. 14:51.
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2016, 17:04   #14
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Sig fra ved at møde op til demo...både den som velfærdsalliancen holder d. 15/9 og bestemt også den demo der holdes på Folketingets åbningsdag d. 4/10

Kommer der nok mennesker som siger fra...ja så sender det et meget bedre signal end hvis der står 50 mennesker...

Man kan selvfølgelig også lade være med at møde op hvis man er fuldstændig ligeglad (ved godt at nogle kan være forhindret)
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2016, 12:54   #15
hejhejhej2
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2013
Indlæg: 236
Styrke: 11
hejhejhej2 er ny på vejen
Kan se de selvstændige/iværksætterne har været ude og brokke sig over tvungen pension. Men igen de skal nok slippe med en borgerlig regering...
hejhejhej2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension