K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-01-2016, 01:40   #21
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Stribe, det kommer vist også an på hvilket pakker der er tale om. Nogle pakker kan jeg bare hente ved at fremvise den SMS jeg har fået, sammen med mit sundhedskort.

Min søns medicin fx, kan jeg kun hente med billed ID - ved ikke om det er en form for garanti for firmaerne, for girokortet ligger som regel sammen med medicinen....

Jeg ved ikke hvordan de opdeler det.

Kageøre, din bekendte har været heldig.
Jeg har talt med københavns politi i dag, og jeg kan ikke lave knallertkørekort uden prøve, fordi jeg ikke har kørekort til hverken bil eller motorcykel. Havde jeg haft en af de andre kørekort, så kunne jeg få knallertkortet, næsten, med det samme.

Dog kan jeg godt få kørekort til den almindelige lille knallert 30, men jeg kan ikke få til den EU knallert (45), som du først anbefalede.

Sidst redigeret af Ninja; 27-01-2016 kl. 01:45.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2016, 01:58   #22
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Dog kan jeg godt få kørekort til den almindelige lille knallert 30, men jeg kan ikke få til den EU knallert (45), som du først anbefalede.
Jeg har ikke anbefalet noget med EU-knallert (hvad det ene er)
Jeg taler om EU-kørekort til det som på borger.dk kaldes lille knallert.
Man skal til prøve hvis man er UNDER 18 år, ellers ikke
Og man skal ikke have anden form for kørekort for at få det.

Som sagt kender jeg til det sidste tilfælde for en uge siden men der er flere i min omgangskreds som har fået til trods for at de ALDRIG vil kunne køre noget som helst, ej heller trehjulet cykel.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2016, 04:26   #23
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej

Helene

Selvom det er pakker vi skal betale for , hAr jeg stadig aldrig vist noget .

Men får så ikke medicin med pakker . Så det kender jeg ikke .

Spurgte min søn om hans id , og det er rigtigt der står ikke noget videre på det - så ja det er mere til buschauffør , købe sprut mv han bruger den til ( under 16,5 procent)

Forstår godt der sksl være regler . Man blir også mopset hvis ens pakke er væk . Men nu er vi jo ikkr 15 år og ja så burde de stole på dig

Og troede faktisk alle over 18 måtte køre knallert uden noget.

Håber du finder en løsning der er god for dig og fortæl lige hvad det endte med , er spændt på hvad du finder ud Af og godt at vide

Stribe ftp
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2016, 06:08   #24
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg tror løsningen bliver, at jeg får mig et nyt pas, selvom jeg synes det er ubehageligt at skulle rende rundt med det. Men det er åbenbart det nemmeste, ikke kun ved afhentning af pakker, men også hvis jeg skal oprette mobilabonnement, låne mm.

Alt andet er sgu for besværligt
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2016, 07:47   #25
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Interessant problematik.

Har du talt med Post Danmark Helene? Har de ikke et forslag til, hvordan borgere, der ikke har pas eller kørekort, skal kunne få udleveret pakker på posthuse og postbutikker?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2016, 10:41   #26
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Interessant problematik.

Har du talt med Post Danmark Helene? Har de ikke et forslag til, hvordan borgere, der ikke har pas eller kørekort, skal kunne få udleveret pakker på posthuse og postbutikker?
Jo, det skrev jeg tidligere i tråden. Post Danmark er stoppet med ID kortet, men siger jeg bare skal tage navneattesten og sundhedskortet med, og hvis dem på posthuset ikke vil udlevere pakken, skal jeg sige de skal ringe til deres hotline, eller hovedkontoret - så får jeg min pakke.

Men den metode gælder jo ikke også alle andre steder
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2016, 10:46   #27
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Her i landet har man jo vedtaget, at vores id-kort er et sundhedskort uden billede. Hvor smart det er, er nok en anden sag.

Ingen kan kræve, du har hverken kørekort eller pas.

Post har altid godkendt sygesikring og nu sundhedskort. Det står osse bag på anmeldelserne.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2016, 10:49   #28
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Ja, interessant problematik. Alle i DK skal have en nemkonto og (næsten alle) en e-boks - men et simpelt, billigt id-kort med billed er åbenbart ikke alle forundt...

Hvad gør så folk, der ikke har råd til hverken kørekort eller pas så, for at identificere sig entydigt...? I de her tider med cybercrime og identitetstyveri kunne det måske være et skridt på vejen, om alle kunne få billed-id fx bestilt via nem-ID...

Mht. det med pakker, så skal man som udgangspunkt fremvise gyldig billed-id, når man afhenter pakker sendt med gls til en pakkeshop. At de så tit ikke spørger efter id, er så noget andet. Og så er det da træls at rende rundt med pas, når det måske ikke er nødvendigt...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2016, 11:11   #29
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, og jeg får rigtig meget fra GLS, som skal hentes i Daglig Brugsen, og der SKAL også fremvises billed ID.

Også ved meget af mit dampgrej på posthuset, plus sønnens piller. ect.

Men enig, et skridt på vejen kunne da være ID kort bestilit med NEM-ID.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2016, 11:17   #30
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ikke nødvendigt med billed-id til GLS

https://gls-group.eu/DK/da/pakke-shop-afhentning

Apoteker anerkender sundhedskort, men måske du skal have en fuldmagt.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension