K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-11-2011, 00:47   #11
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Turnus har ret....men læs selv da det står tydeligt i fleksjob pjecen som du kan finde under nyttige links..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2011, 08:02   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Det er helt korrekt, at hvis man kommer fra deltidsjob, så får man også kun fleks som deltidsjob, altså ikke løn for 37 timer.

Men hvis ikke jeg tager meget fejl, så er hboegelund nået så langt med sin sag i kommunen (bl.a. lægeoplysninger), at det ikke burde være et problem, at bevise, at den nedsatte arbejdstid er p.g.a. helbredsmæssige årsager, og dermed burde det ikke blive et problem.

Hvis man kan bevise (f.eks. ved hjælp af aktindsigt fra egen læge), at man arbejder deltid p.g.a.helbredsmæssige problemer, så er man berettiget til fleks på fuld tid.

Hvis man derimod arbejder deltid for at kunne være hjemme når børnene kommer fra skole o.l., så er man kun berettiget til fleks på deltid.

For mit at se burde der ikke være nogen problemer i, at hboegelund påtager sig et job i de timer hun kan klare, men jeg synes da, at hun skal spørge sin kommune, så hun får et skriftligt svar.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2011, 11:10   #13
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Men hvis ikke jeg tager meget fejl, så er hboegelund nået så langt med sin sag i kommunen (bl.a. lægeoplysninger), at det ikke burde være et problem, at bevise, at den nedsatte arbejdstid er p.g.a. helbredsmæssige årsager, og dermed burde det ikke blive et problem.

Hvis man kan bevise (f.eks. ved hjælp af aktindsigt fra egen læge), at man arbejder deltid p.g.a.helbredsmæssige problemer, så er man berettiget til fleks på fuld tid.
Men så er ens eneste skånehensyn jo heller ikke nedsat tid?
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2011, 21:36   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Håber Se meddelelser
Men så er ens eneste skånehensyn jo heller ikke nedsat tid?
Hmm, forstår ikke helt hvad du mener.

Det er jo muligt, at hboegelund kan finde et job, som helt af sig selv tilgodeser de skånebehov, som hun måtte have udover den nedsatte tid.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-11-2011, 23:04   #15
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hmm, forstår ikke helt hvad du mener.

Det er jo muligt, at hboegelund kan finde et job, som helt af sig selv tilgodeser de skånebehov, som hun måtte have udover den nedsatte tid.
Hun skriver "Hvis ens eneste skånehensyn er nedsat tid", så går ud fra, at det er det eneste skånehensyn.
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2011, 10:25   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Håber Se meddelelser
Hun skriver "Hvis ens eneste skånehensyn er nedsat tid", så går ud fra, at det er det eneste skånehensyn.
Korrekt.

Men så skrev du:
"Men så er ens eneste skånehensyn jo heller ikke nedsat tid? "

Hvis man kan finde et job, som f.eks. ikke er rygbelastende, så kan "nedsat tid" jo godt være det eneste skånehensyn en borger har i dette job.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2011, 12:29   #17
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Korrekt.

Men så skrev du:
"Men så er ens eneste skånehensyn jo heller ikke nedsat tid? "

Hvis man kan finde et job, som f.eks. ikke er rygbelastende, så kan "nedsat tid" jo godt være det eneste skånehensyn en borger har i dette job.

Men du får vel ikke fleksbevilling med eneste skånehensyn som værende nedsat tid? Så er der vel fx. "ikke rygbelastende arbejde" eller lign med på skånehensyn?

Jeg tror vi taler forbi hinanden. Som jeg læste det, var der tale om, at det ENESTE skånebehov der var ifht at få bevilliget fleks var nedsat tid og det er det jeg stiller spørgsmålsteg ved kan lade sig gøre.

Jeg var af den overbevisning, at ens skånebehov skal være så omfattende, at man ikke af sig selv vil kunne finde et job - heller ikke på nedsat tid - på det ordinære arbejdsmarked, men det er måske forkert?

Sidst redigeret af Håber; 11-11-2011 kl. 12:35.
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2011, 12:38   #18
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
sikke en debat :P

Men vil blot lige kommentere, for personligt har JEG flere skånehensyn end nedsat tid, men tænkte bare, at lad os nu sige at ens praktiksted er så glad for en, og man mister sin kontanthjælp fordi samlever tjener for meget, og de gerne vil have en i de timer man kan klare under de samme forudsætninger som under praktikken men bare vil lønne en efter de timer man er der (det er ØNSKEsenarie, ikke andet) så ville det jo immervæk hjælpe lidt, økonomisk!

Og det er ikke fordi jeg STÅR i situationen lige nu, men det kunne jo godt ske, og ville i så fald bare gerne være forberedt....
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2011, 16:40   #19
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
du kan ikke miste din kontanthjælp vel, hvis I kun er samlevende og ikke gifte..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2011, 15:46   #20
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Vovse har ret, når man bare tydeligt at gjort opmærksom på, at man tager et deltidsjob af nød (helbredsproblemer og her er det netop godt at få noteret det ved lægen også) og ikke fordi man af egen vilje vælger at arbejde på deltid, så vil man stadig kunne få et fuldtidsfleksjob.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvis man ikke kan blive enige om løn, hvad så? peterdj Spørgsmål ang fleksjob 17 31-08-2010 18:41
hvad sker der sygdom gør man ikke længere kan klare et flexjob mams Spørgsmål ang fleksjob 4 01-02-2010 21:56
arbejdsprøvning - hvad hvis man ikke kan V_Brask Alt det andet 11 13-09-2009 08:41
Kan man søge førtidspension hvis man ikke er på kontanthjælp eller dagpenge? tbbe Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 29-01-2009 23:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension