K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-12-2015, 22:53   #11
Kisser1
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2010
Indlæg: 200
Styrke: 15
Kisser1 er ny på vejen
Arbejdsløshedsforsikrede

ledige skal opfylde de gældende rådighedskrav, for at være berettiget til dagpenge/understøttelse.

Hvis du er medlem af en A kasse, bør du tage en snak med dem, før du bestemmer dig for, hvad du vil gøre, når din uddannelse er til ende.
Kisser1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2015, 23:07   #12
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Det sker ofte-Nå ren borger mener at han/hun er syg, mener kommune man ikke er. Borger mener, han/hun ikke kan arbejder mens kommune mener man godt kan.
Som sagen ser det ud, man kan godt får dagpenge. Ingen modbeviser det. Hvis man sener ikke kan stiller sig til rådighed, så mister man dagpenge. Men det betyder stadigvæk ikke, kommune bliver enig om sygdom. Den slags sker hverdag.
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2015, 00:09   #13
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Uberettiget modtaget dagpenge er bedrageri, og kan kræves tilbagebetalt!

Du bør snakke med fagforeningen/A-kasse om muligheder, evt før du taler med kommunen.
Evt "den sociale retshjælp"!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2015, 00:53   #14
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
A kasse medlemmer kan få både førtidspension og dagpenge samtidig. Det hedder double ydelse. " Medlemmer, der modtager social pension, har kun ret til dagpenge i en periode på sammenlagt 12 måneder inden for 18 måneder. Det er dog et krav, at de øvrige betingelser for at modtage dagpenge er opfyldt, herunder kravet om rådighed i lovens § 62." I må gerne undersøge mere i retinfo. Selve ekstreme tilfælde som førtidspensionist kan få dagpenge. Revaledering er for meget raskere.
At følge social reglerne er ikke bedrageri.
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2015, 01:49   #15
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja men det er bedrageri hvis man "lader som om" man er rask for at få fuld dagpengesats....hvis man faktisk ikke kan stå til rådighed for et fuldtidsjob..

Så man skal bare vide at det kan "slå" igen hvis man modtager fuld dagpenge men ikke kan stå til fuld rådighed for et fuldtidsjob..

Det hjælper ikke at tænke sig "tænkte" situationer...så som folk på førtidspension osv...hvilket @Mickey ikke er på....og så håbe på det bedste...

Tråden handler om @Mickey og ikke andet...det burde svarene reflektere....ønsker man at debattere andet så opret evt en tråd til formålet..

Står man ikke til rådighed for et fuldtidsjob ja så skal man ikke have fuld dagpengesats som om at man var det..

Rådet herfra skal være at man følger de regler der er og at man tænker sig om hvilket jeg er sikker på at @Mickey vil gøre..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2015, 11:44   #16
Mikey
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2014
Indlæg: 97
Styrke: 11
Mikey er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mickey Se meddelelser
Hej K10.
Mon nogen har et svar.
Helt kort fortalt :
I 2011 fik jeg en revalidering på 5 år til ny uddannelse. Jeg blev i sin tid mere eller mindre presset til af sige ja tak, dvs at min sagsbehandler havde gjort det meget klart at jeg hverken kunne få tilbudt flexjob, søge pension eller andet, altså som hun den gang sagde, hvis du ikke siger ja tak til vores tilbud så er det kontant hjælp, og det kan du ikke få fordi du ejer hus mv.
Af den grund følte jeg mig presset, pga afsluttet skilsmisse og 2 små fælles børn.
Det skal så lige sige at jeg på intet tidspunkt har fortrudt de snart 5 år, men har også være priviligeret i forhold til skole og det antal timer jeg har haft i perioden 5-15 timer fra år til år.
MEN min ryg har og vil altid være et problem, og den gøre det ikke nemt for mig. Man tør ikke lave en stivgørende operation, da man er bange for at flytte problemet videre i ryggen. Så beskeden fra speciallæge er at du vil opleve et bølgeformet forløb med smerter, og periode som de har oplevet hvor det er meget slemt. Rådet er lev med det så længe du kan, spise de anbefalede mængder smertestillende, og snak løbende med egen læge. Har så for godt et år siden for konstateret ledegigt, havde klaget over led smerte i flere år men man sagde bare at det nok var min medicin, hvad så ikke var tilfældet.

MIT problem er ny hvis jeg efter afsluttet skole skal id og søge job i 37 timer så ved jeg at det kan jeg ikke, og hvad sker der så ?

Ikke en eneste fra kommunen har i denne periode spurgt til min situation med ryggen, jeg har også selv været bange for at nævne det hvis de så ville stoppe min revalidering. Jeg har på skolen haft et forstående overfor hvis jeg ikke kom eller gik pga smerter, påtryks af mødepligt, det er jeg selvfølgelig glad for men det er jo kun mig og skolen som ved det.

Forventer Kommuen at jeg efter revalidering / skole til sommer står klar til 37 timer på arbejdsmarkeds eller ?

Hvordan er jeg stillet, skal jeg søge job tag i modog så ende ud i sygemelding igen og hvad sker der så.

Håber nogen har erfaring med do, eller som kan henvise til en der ved noget om det.
Hej Mickey, vores brugernavne er næsten ens, så håber ikke det forvirrer her på din tråd.

Der er helt bestemte forvaltningsmæssige regler når en revalidering ophører.

Vil gerne høre dig først: Hvad er du ved at uddanne dig til?

Din kommende indkomst har meget at sige om du vil kunne kaldes for selvforsørgende, hvis du ikke kan præstere at arbejde på fuld tid.

Mvh Mikey
Mikey er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2015, 12:15   #17
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Har du sagt fra unervejs, når/hvis du kunne se, at dette ikke var den rigtige vej til selvforsørgelse?
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2015, 19:53   #18
tilu
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2011
Lokation: Frederiksberg
Alder: 61
Indlæg: 30
Styrke: 13
tilu er ny på vejen
Mikey...
Hvad mener du med at der er helt bestemte forvaltningsmæssige regler når revalidering ophører ?
Og jeg var ikke klar over at indkomst hang sammen med at være selvforsørgende ? Troede kun at det var præsterede timer ???
Og undskyld at jeg spørger i din tråd - men er også under revalidering som snart slutter. I mit gamle fag hvor jeg dog kun kommer op på ca. 20 timer effektivt / uge. Men der er lagt op til at jeg skal være selvforsørgende...
tilu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2015, 20:56   #19
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.753
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Udelukkende dine rygproblemer......

Kære Mickey

Jeg har læst dine tråde igennem og kommet til den konklusion, at de sidste år ikke har være kedelige...... mildt sag.

Hvor i landet bor du?

Har du fået styr på dine rygproblemer?

Hvis ikke, tilbyder jeg min erfaring til dig og muligvis nogle muligheder du ikke har tænkt på eller fået tilbudt.

Hvis dine rygproblemer stadig gør dit liv besværligt så giv lyd fra dig. Vi kunne gøre det over E-mail da jeg ikke vil foreslå eller nævne noget jeg ikke tidligere har anbefalet andre her på k10. Send gerne en PB, Personlig Besked så vi ikke forstyrre din tråd her.

Hilsen Peter

PS.
Mona1234 står i samme situation som du, er revalideret men kan forudsige, at 37 timer ikke bliver realistisk.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=33081

Sidst redigeret af phhmw; 13-12-2015 kl. 21:14.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 11-05-2016, 10:38   #20
Mickey
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2010
Indlæg: 29
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Mickey er ny på vejen
Hej.
Fik ikke takket for de svar der er kommet, men jeg er nu lidt rundtosset, efter lige at være gået ind og læse tråde.
Er der nogle der kender en privat rådgiver som man kan snakke med, gerne fra Fyn, hvis så send mig en PB besked, så tar jeg den derfra.
TAK
Mickey er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension