K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-01-2012, 15:33   #1
kisser72
Hvor skulle jeg ellers være
 
kisser72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 110
Styrke: 14
kisser72 er ny på vejen
Løbende aktindsigt

Hvordan anmoder jeg kommunen om løbende aktindsigt???
kisser72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2012, 16:56   #2
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Kisser72

Du skriver "bare", at du ønsker løbende aktindsigt, hvis du er fordre samarbejde sætter du måske aftale på brevet el. mundtlig, at f.eks. hvis der kommer væsentlige papir f.eks. lægeskøn fra lægekonsulent el. lign. vil du umiddelbart have det tilsendt ellers vil du f.eks. hver 3 mdr. gerne have fuld aktindsigt, herved får du så journal ect.

Men det fungere ikke altid, så måske kommer du til også at bede om den fulde aktindsigt med f.eks. 3 - 4mdr. mellemrum og selv være på dupperne i forhold til specielle udtalelser du vil have indblik i.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2012, 21:37   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Men det fungere ikke altid, så måske kommer du til også at bede om den fulde aktindsigt med f.eks. 3 - 4mdr. mellemrum og selv være på dupperne i forhold til specielle udtalelser du vil have indblik i.

Mange hilsner

Gunvor
Jeg mener også, at have læst om flere, herinde, hvor det ikke har fungeret helt ok.

Jeg gjorde det, at hver gang jeg forlod min sb's kontor efter et møde, så afleverede jeg en begæring om aktindsigt ved skranken, hvorpå jeg havde skrevet "siden sidst" med dato.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2012, 22:14   #4
kisser72
Hvor skulle jeg ellers være
 
kisser72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 110
Styrke: 14
kisser72 er ny på vejen
tak for jeres svar. Tænkte om man ska bruge den formular der er herinde til løbende eller om det er nok bare at skrive at man ønsker der løbende???
kisser72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2012, 22:17   #5
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Vil lige skyde ind, at vi ikke har en knap i vores systemer, som vi kan trykke på og derved automatisk blive påmindet om, at der er en løbende aktindsigt i denne eller denne sag. Så det skal vi klare med vores egen hukommelse, og ja, helt ærligt, så kan det altså godt svigte, så hvis det var mig der var borger, så ville jeg hellere selv bede om fuld aktindsigt med jævne mellemrum, for så var jeg sikker på, at jeg fik det hele med!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2012, 00:23   #6
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg mener også, at have læst om flere, herinde, hvor det ikke har fungeret helt ok.

Jeg gjorde det, at hver gang jeg forlod min sb's kontor efter et møde, så afleverede jeg en begæring om aktindsigt ved skranken, hvorpå jeg havde skrevet "siden sidst" med dato.
Korrekt, det fungerer ikke i praksis, trods nedfældet skriftlig - i hvert fald ikke i Jobcenter Kbh..

Så dit sidste råd, Vovse, tror jeg også fungerer bedst.

Bagsiden er, at borgeren ved jo ikke, hvornår der kommer andre vigtige akter ind i sagen fx. statusattester, udtalelser fra lægekonsulent osv..

Så alt i alt er Andersines råd med jævnligt at udbede sig fuld aktindsigt, nok den model, der er bedst -evt. i kombination med Vovses råd.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2012, 08:00   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Så alt i alt er Andersines råd med jævnligt at udbede sig fuld aktindsigt, nok den model, der er bedst -evt. i kombination med Vovses råd.
Egentlig er der jo ikke den store forskel på min og Andersine's anbefaling.

I den periode hvor jeg bad om aktindsigt efter hvert møde, gik jeg ikke og ventede på udtalelser fra f.eks. læge eller lægekonsulent, i så fald havde jeg nok begæret aktindsigt lidt oftere.

For mig handlede det hovedsageligt om, at jeg ville se hvad sb skrev efter mødet, og om hun overhovedet overholdt notatpligten.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2012, 12:10   #8
kisser72
Hvor skulle jeg ellers være
 
kisser72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-11 2010
Lokation: Næstved
Indlæg: 110
Styrke: 14
kisser72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Egentlig er der jo ikke den store forskel på min og Andersine's anbefaling.

I den periode hvor jeg bad om aktindsigt efter hvert møde, gik jeg ikke og ventede på udtalelser fra f.eks. læge eller lægekonsulent, i så fald havde jeg nok begæret aktindsigt lidt oftere.

For mig handlede det hovedsageligt om, at jeg ville se hvad sb skrev efter mødet, og om hun overhovedet overholdt notatpligten.
Jeg blev rådet til at søge det af min bisidder i går efter et møde med pensionsnævnet. De sagde mere eller mindre, at der var for meget rod i min sag og at den ik var belyst nok

Derfor mente bisidder, at jeg sku søge det, så jeg ka følge med i hva der sker.
kisser72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2012, 12:19   #9
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Kisser72

Jeg mener også, du bør søge om løbende aktindsigt, idet det så pålægger SB/kommune at tilsende dig vigtige oplysninger, som tidl. omtalt så snart de foreligger, og ikke hver 1 mdr. el. 3 mdr., når du beder om fuld aktindsigt. Da kan være centralt i forhold til du/dein fagforening kan reagere udmiddelbart på en ny information i din sag.

Og til Andersine, så kunne man jo lette arbejdet for sin hukommelse ved uden på sagsmappen, at notere at der er løbende aktindsigt el. andre vigtige ting.

Mange hiilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2012, 13:11   #10
Hans
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-01 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 241
Styrke: 17
Hans er rigtig godt på vej
Citat:

Og til Andersine, så kunne man jo lette arbejdet for sin hukommelse ved uden på sagsmappen, at notere at der er løbende aktindsigt el. andre vigtige ting.
De fleste kommuner har i dag alle sagsakter elektronisk, hvorfor der ikke er nogen sagsmappe at notere på.
Hans er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
De løbende ydelser fra ASK Hp1975 Alt det andet 6 16-06-2012 22:38
Løbende udbetaling fra PFA lund70 Alt det andet 10 16-11-2011 14:46
Løbende aktindsigt eller anktindsigt løbende? Håber Alt det andet 3 18-02-2011 03:11
Løbende aktindsigt? Tin64 Alt det andet 5 27-05-2010 22:11
Er lige faldet for 52 ugers reglen - Hjælp til løbende aktindsigt rollo Alt det andet 5 27-02-2010 11:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension