K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-02-2011, 12:10   #1
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
kender i det ?

neeeej hvor jeg nyder at gå hjemme efter jeg har fået FTP og der er faldet ro på nu kan jeg gøre som det passer mig uden man skal være bekymret for om man bliver sendt ud i job som man ikke kan holde til alligevel

er det forkert af mig bare at nyde det nu og have weekend/ferie hele tiden som man siger
__________________
FØRTIDSPENSIONIST PR 1/10-2010
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2011, 12:13   #2
Hanna
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 242
Styrke: 15
Hanna er ny på vejen
Neej, du skal nyde det fuld skrue. Jeg er misundelig på den gode måde.
Knus
Hanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2011, 12:55   #3
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
Jeg kan godt forstå din følelse. Samtidig ved jeg fra min kone at det altid vil være hårdt for hende at vide, at hun er meget begrænset af sin psykiske sygdom.

At hun ikke kan holde til små familiekomsammener. at hun er mærket mange dage efter. At hun skal sove midt på dagen. At hun er bange for nye mennesker. At hun har mødt muren så mange gange, i alle de år, hvor hun har kæmpet for at komme ud og bruge hendes intellektuelle ressourcer.

At det er hårdt at leve med en stadig følelse af at være fængslet i egen krop fordi års misbrug af selvsamme har medført store begrænsninger på psykisk formåen.

At hun til enhver tid gerne ville bytte med et liv, hvor hun havde kræfter til et mere normalt liv, med veninder, sociale sammenkomster, gode kollegaer og kreativ tv-produktion. Men hver gang har hun mødt sin sygdoms mur og en krop og hjerne der ikke kan magte det.

Det er ikke livet at være nødt til at være på førtidspension.

Livet er at fra barns ben få lært at sige fra og til, lære at man ikke skal kunne være perfekt til det hele. Lære at bede om hjælp. Lære at passe godt på sig selv. Lære at hvile i sig selv og ikke skulle udsættes for massiv mobning fordi man rækker hånden op og kan svare på lærerens spørgsmål.

Livet er - et samfund hvor det er OK ikke at skulle være lige dér i midten og ikke stikke udenfor på nogen måde.

Livet er et samfund, hvor de kloge, de tykke, de med briller, de mindre begavede bogligt, de fattige, de farvede og de såkaldt forkælede med facadeliv, der skjuler over sørgelige skæbner der skriger på hjælp ingen hører, OSSE er nogle der er plads til.

Men du skal helst ligge lige ved middel - ikke stikke ud - så holder flokken øje med dig og så skal du ned med nakken. Du skal være som os - eller osse er du imod os.

Og dér er samfundet så idag. Med en masse udstødte mennesker, fordi de ikke passer ind i middel kassen.
Et samfund der kan rumme det skæve er et rigt samfund -både økonomisk og menneskeligt.

Sådan et samfund vil min kone gerne hun kunne være en del af. Og til enhver tid foretrække fremfor førtidspension.

Lykken er ikke at være førtidspensionist - men det er godt at der findes førtidspensioner - så længe at samfundet ikke har lært at tage vare på de der er anderledes.
victoriane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2011, 13:02   #4
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Sig til dig selv, at du er i din fulde ret til at nyde pensionen, og at du nu er fri for kommunens klamme favntag.
Det er jo for søren ikke for sjov, at vi søger pension. Hvad enten det skyldes fysisk sygdom eller psykisk, er man jo fuldstændig smadret, inden man når til en afgørelse.
Jeg venter selv på afg. vedr. førtidspension, og har slæbt mig igennem alle instanser siden 2003. Håber osse, at jeg ligesom dig, kommer til at høre fuglene synge igen! NYD DET
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2011, 16:08   #5
MineBørnsMor
Hvor skulle jeg ellers være
 
MineBørnsMors avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2009
Indlæg: 197
Styrke: 16
MineBørnsMor er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nille60 Se meddelelser
neeeej hvor jeg nyder at gå hjemme efter jeg har fået FTP og der er faldet ro på nu kan jeg gøre som det passer mig uden man skal være bekymret for om man bliver sendt ud i job som man ikke kan holde til alligevel

er det forkert af mig bare at nyde det nu og have weekend/ferie hele tiden som man siger
Jeg glæder mig SÅ meget til at opleve den følelse! Nyd det endelig!
MineBørnsMor er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kender I ham ? Stjernen Alt det andet 5 05-05-2012 20:50
Kender i dem ??? aasted Alt det andet 1 16-07-2011 23:13
Kender I det mor2 Accept fra vores omgivelser 9 10-05-2010 22:22
jo jo , ingen der kender nogen , der kender.. o.s.v. helle4 Politik og Samfund 7 06-12-2008 16:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension