K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-11-2011, 00:32   #81
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Håber Se meddelelser
Wauw det var da noget af en udmelding fra en der ernærer sig ved at hjælpe præcis de mennsker.....
Det syntes jeg egentlig ikke. Og læg mærke til at jeg ikke siger at jeg ikke forstår at de følelser kommer frem, for det gør jeg skam.

Der er så meget snak om at man i visse tilfælde føler sig meget presset som sygemeldt, og giver folk fuldstændig ret i at man kan føle det. Det jeg efterlyste var måske bare en lille tanke til de ansatte. der må jo være en grund til at det er en af de erhverv som er højt repræsenteret ved arbejdskadestyrelsen på stressrelaterede skader.

Og psyken er nu engang sådan skruet sammen at hvis man nyder noget så føler man kun "den gode stress"
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2011, 08:59   #82
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
jeg bliver også lidt gal, når man nogle gange herinde læser at folk har den følelse at "sagsbehandleren er ude efter mig" eller hvad de nu føler.
Problemet er bare, at nogle borgere har oplevet, at en sb direkte har skrevet løgnehistorier i sagen, eller omskrevet sandheden en "lille smule".

Selv i de tilfælde er jeg godt klar over, at den pågældende sb sandsynligvis er presset ovenfra, f.eks. til at sørge for, at denne borger holdes på kh i stedet for at tilkende fp, men der er dælme da ikke noget at sige til, at en borger kan føle sig forfulgt.

Og det er dælme sejt, at være oppe mod en sb og 2 værkstedsledere, som benytter alle kneb for at holde borgeren på kh, fremfor at arbejde hen mod den fp, som borgeren er berettiget til, sku' jeg hils' og sige.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2011, 09:23   #83
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er absolut heller ikke borgerens ansvar, at skulle tænke på at/hvordan sagsbehandleres eller lign. arbejdsforhold er.

Den syge borger har KUN overskud til egen situation, og alt andet er bestemt IKKE iorden.

Hvorvidt sagsbehandlere bliver presset af leder oa, er sagsbehandleres eget ansvar, og med dette mener jeg, at handle på dette eller lade være.

Det er INGEN der er tvunget til at handle ulovligt, eller lave mere arbejde end man magter.
Så bør man gå til sin fagforening, og/eller ledelse.
Længere er den ikke!

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2011, 09:31   #84
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Jeg har aldrig sit konen og har intet hørt fra jobcenter i et år.
På mit førte møde med hende/sagsbehandleren blev jeg truet med jobcenters betjente, fordi jeg krævede forklaring på hvem har raskmeld mig og ville ikke forlede hendes kontor.

Ved aktindsigt har jeg fundet ud af at hun svinede mig på et par sider i min elektroniske journal.
Jeg behøver ikke at fortale, at det var som et rød kort til min pensionssag som efterfølgende har udvikledt sig til chikanerier, løgne og kommunens bedrag.

Sagen endte i retten.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2011, 09:33   #85
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
jeg siger på ingen måde at borgeren skal tage ansvar for de arbejdsforhold der kan være i kommunen. Jeg siger man skal tage det med i overvejelserne når man "evaluerer" på et forløb. Sagsbehandleren skal vurdere en borger udfra et helhedssyn dvs. både arbejde og hjemmet, og evt. sociale problemer også.
Så det ville ikke skade at vi gjorde det samme når vi ser på helheden af deres arbejde.

Og det "sjove" er at alle herinde kan blive enige om at der nogen gange, rent ud sagt, sker elendig sagsbehandling, men ingen tænker over hvorfor det evt. sker. Hvis ikke en gang den borger som er i skudlinien råber op, hvordan kan man så forlange at andre skal gøre det.

Og hvis man finder ud af at der er skrevet deciderede løgne i ens sag, uanset hvem der har skrevet det, så skal man klage så hurtigt og hårdt man overhovedet kan. For kan garantere at vi andre helst ikke vil have den type kollega...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2011, 09:47   #86
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
"Og det "sjove" er at alle herinde kan blive enige om at der nogen gange, rent ud sagt, sker elendig sagsbehandling, men ingen tænker over hvorfor det evt. sker. Hvis ikke en gang den borger som er i skudlinien råber op, hvordan kan man så forlange at andre skal gøre det." citat.

Undskyld mig lige, men det er nøjagtig det borgere gør i det omfang de kan, hvorfor de ofte bliver udsat for chikane, af sagsbehandler, kommune.

Og igen; Det er IKKE borgeres ansvar, hvordan og under hvilke forhold sagsbehandlere arbejder.
Det er KUN sagsbehandlerne der kan sige fra overfor dette, evt anmelde kommunen anonymt., hvilke er en mulighed.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2011, 09:54   #87
Sniffe
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2011
Indlæg: 133
Styrke: 13
Sniffe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser

Og psyken er nu engang sådan skruet sammen at hvis man nyder noget så føler man kun "den gode stress"
Hej Ricky
Det er netop det der er problemet.
Det er syge mennesker i har med at gøre. Der er ingen mennesker der nyder at være syg (så vidt jeg er orienteret)
Så prøv at forestille dig hvor meget stress syge mennesker udsættes for.
Det er en ulige rollefordeling, alene i samtalen hos SB.
Ofte er den person, der sidder i stolen over for SB, også stresset. Der skulle gerne foregå et samarbejde. Men begge parter er måske stresset. Hvad kan det ikke ende med?
Det kan godt være du synes jeg vender tingene på hovedet. Men der skal nu én gang, to til en dans.

I får en masse tanker. Ingen tvivl om det

Hvor meget undervisning har i egentlig - om den psykologi der ligger bag en langvarig/kronisk sygdom, og hvilke konsekvenser det kan give - i jeres uddannelse?
Sniffe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2011, 10:39   #88
Isabel
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2010
Indlæg: 271
Styrke: 14
Isabel er ny på vejen
Jeg undrer mig over, at min sag ikke har været forelagt en læge konsulent.
Jeg troede at alle sager, blev gennemgået af denne, når det drejer sig om flex og pension? Jeg har trods alt været syge meldt i 2 år.
Isabel er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2011, 11:54   #89
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sniffe Se meddelelser
Hej Ricky
Det er netop det der er problemet.
Det er syge mennesker i har med at gøre. Der er ingen mennesker der nyder at være syg (så vidt jeg er orienteret)
Så prøv at forestille dig hvor meget stress syge mennesker udsættes for.
Det er en ulige rollefordeling, alene i samtalen hos SB.
Ofte er den person, der sidder i stolen over for SB, også stresset. Der skulle gerne foregå et samarbejde. Men begge parter er måske stresset. Hvad kan det ikke ende med?
Det kan godt være du synes jeg vender tingene på hovedet. Men der skal nu én gang, to til en dans.

I får en masse tanker. Ingen tvivl om det

Hvor meget undervisning har i egentlig - om den psykologi der ligger bag en langvarig/kronisk sygdom, og hvilke konsekvenser det kan give - i jeres uddannelse?
Vi har rigtigt meget... psyk pensummet er, så vidt jeg husker på over 4000 sider, og tidsmæssigt har vi mere end lægerne har på deres ca. 7 år på uni.

Der gøres meget ud af at undervise i lige nøjagtig det med den ulige magtfordeling der kan være mellem sagsbehandler og borger, og de konsekvenser det kan have.
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2011, 11:59   #90
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Isabel Se meddelelser
Jeg undrer mig over, at min sag ikke har været forelagt en læge konsulent.
Jeg troede at alle sager, blev gennemgået af denne, når det drejer sig om flex og pension? Jeg har trods alt været syge meldt i 2 år.
Det undrer også mig, hvis du har ret i at de ikke har vurderet på de lægelige oplysninger. Altså hvis en anden læge ikke har kommenteret på dem.

Der kunne godt ligge et klagepunkt der. Den eneste grund jeg nærmest kan se til at de ikke har brugt en lægekonsulent, er hvis dine egne læger nærmest har været fantastiske til at udpensle de lægefaglige informationer. (og den tror jeg ikke helt på)
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
BA giver mig ret til fleksjob. Træsort Spørgsmål ang fleksjob 9 19-04-2013 18:19
PFA giver aldrig op..... Brille Alt det andet 4 24-02-2012 23:11
Jeg giver op. Tigul Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 14-01-2011 20:30
Der giver ingen diagnose beha Accept fra vores omgivelser 9 27-09-2010 15:35
A-kassen giver problemer... Silke Alt det andet 8 08-05-2008 08:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension