K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-02-2009, 12:22   #11
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
5 procent af en million ....

1.000.000 : 100 x 5 = 50.000 kroner.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2009, 12:31   #12
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Hej knudsen

5 % er 1/20, f. eks 5 kr ud af en pris på 100 eller mere brugbart måske :
20.000 ud af en pris på 400.000
30.000 ud af en pris på 600.000
40.000 ud af en pris på 800.000
50.000 ud af en pris på 1.000.000
60.000 ud af en pris på 1.200.000

Håber det giver dig en ide, men hvis Du er alene kan Du regne på lån til bolig ved f. eks. www.rd.dk , www.nykredit.dk osv, der er jo flere realkreditter f. eks totalkredit og brf , men nykredit og BRF giver dig mulighed for at beregne evt. boliglån med i købet, så Du kan få nogle ydelser regnet ud.
Bare husk ved huskøb at få regnet nødvendige faste udgifter med :

Villaforsikring
( med rørskade og dækning for råd/svamp, for os pensionister er det vigtigt mht. til at have helbred til at bo i huset at man er dækket ved især den slags skader, se engang på nettet mht skimmelsvamp efter fugt)

Indboforsikring som Du jo nok har nu allerede, skal blot dække tilstrækkeligt ( måske skal glas/kumme med herunder , har Du boet til leje var det dækket på udlejers forsikring/risiko)

Find et hus , hvor Du kan klare dig med de kræfter Du har nu, så kan det næsten kun blive bedre, køber Du et opgivet "projekthus" skal man tit starte helt forfra, men er det hvad Du gerne vil, så er det ok med mig, jeg har ingen preferencer selv ( bor selv i projekt hvor fremskridtet afhænger af de gange jeg har lidt kræfter ( hvem sagde Skrot til slot ), men det vidste vi ikke da vi købte, da var jeg stadig rask )

Held og lykke med købet

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2009, 13:55   #13
knudsen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2008
Indlæg: 134
Styrke: 16
knudsen er ny på vejen
jeg har opgivet banken og skrevet til boligfinans danmark om at få en fuldfinansering på et hus, og skrevet til en edc mægler om forhåndsgodkendelse på et køb. men jeg tænkte på om det ik var en go ide at snak med en ejendomsmægler først og høre hvad prisklasse et hus til mine behov og ønsker ligger i og få et prislag jeg ka forholde mig til og vide hvor meget jeg behøver låne.. hva syns i?
knudsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2009, 14:50   #14
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Jeg synes Du skal først bruge lidt tid til at overveje hvilket område Du gerne vil bo i, din ftp kan jo tages med til hvilken kommune Du har lyst såvidt jeg ved, nu hvor det er afgjort.
Når det så er afklaret, er det sikkert en rigtig god ide at få en samtale med en mægler for at finde prisniveauet, men pas på de ikke maler det hele for lyserødt for at gennemføre et salg !.
Jeg lavede som eksempel en søgning på www.boligsiden.dk på huse en max. kontantpris på 600.000: http://www.boligsiden.dk/Resultater....3e93156f75035f
Der er forskellige, men når Du kigger så se på varmeudgiften, det indikerer om isolering osv. er rimelig medmindre der er brændeovn, den kan nappe en god del af varmeregningen hvis man har fysik til at skaffe brændet selv.

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2009, 15:08   #15
knudsen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2008
Indlæg: 134
Styrke: 16
knudsen er ny på vejen
i den her tid med finanskrise er det meget svært at låne nogen steder. er der nogen der ved/ kender steder man kan låne til hus på trods af finanskrisen
knudsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2009, 15:24   #16
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Knudsen...

Jeg tror, du får nogle bedre svar andre steder på nettet.

Mange her på k10 er så fattige, at de slet ikke tænker på huskøb.

Tjek den her: www.mybanker.dk

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2009, 21:59   #17
knudsen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2008
Indlæg: 134
Styrke: 16
knudsen er ny på vejen
jeg har set på min kommunes hjemmeside de kan hjælpe med at finde en anden bolig til borgere med boligsociale problemer og hjælpe med en bolig der passer bedre til borgerens
problemer og sygdom. er der nogen der har noget erfaring med det?
knudsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2009, 23:09   #18
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Det eneste jeg ved er, at kommunen har en akutliste, som man kan komme på, hvis man er i akut bolignød, men jeg er ikke helt klar over, om der er andre kriterier, for at komme på denne liste.
De boliger som kommunen kan tildele de som står på akutlisten, kommer fra, at kommunen råder over 25 % af de boliger som bliver ledige i almennyttigt boligbyggeri (nogle steder mere).
Men det kan så også betyde, at en enlig mor med et barn f.eks. kan blive nødt til at tage imod en 2-værelses lejlighed. Men det er jo så også bedre end ingenting.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Erstatning gennem advokat mach 1 Alt det andet 24 09-03-2012 21:38
køb andelsbolig gennem ftp knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 08-02-2010 21:10
lån gennem ftp.? knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 22-11-2008 15:57
flexjobber gennem 9 år annemette jensen Din historie 0 03-01-2007 23:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension