K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-07-2009, 21:48   #1
Silly
Elsker at være her på K10
 
Sillys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2009
Lokation: Syddjurs
Indlæg: 79
Styrke: 16
Silly er ny på vejen
Nogen der ved hvordan det regnes ud??

Jeg planlægger at flytte sammen med min datter og hendes kæreste om et års tid.

Til den tid vil jeg efter al sansynlighed stadig være på kontanthjælp (søger flex) og det samme vil min datter ( hun er ved at blive udredt for ADHD). Svigersønnen arbejder og tjener penge.

Man kan jo ikke påstå at han skal forsøge mig, da vi ikke er i parforhold. Vi vil gerne bo sammen i en slags kollektiv, hvor vi deles om huslejen 50/50 med 50% til mig og 50% til de to til sammen.

Kommer det mon til at koste mig noget af min i forvejen chokerende lille kontanthjælp som ikke-forsøger? Og vil det gøre noget ved min livsnødvendige §34?

Nogen der har erfaring med at bo sammen med en der arbejder, men ikke er i parforhold med jer? F.eks. et voksent barn?
Silly er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2009, 22:52   #2
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Mine de ældste på 29 og 24 bor hjemme, også kollektiv, og jeg er ikke blevet trukket en eneste krone i kontanthjælp, men boligsikringen røg.

Din §34 ved jeg ikke noget om.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2009, 22:52   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
De regner så med at i deles om huslejen, licens, el og evt forsikring.
Hvis din samlede andel er over 2400 kr så skulle du være berettiget til §34.

Kontanthjælpen skulle der ikke ske noget med, da du jo stadig er enlig forsørger.

Dette link kan være relevant for dig : http://www.k10.dk/showthread.php?t=3908&highlight=%A734

Sidst redigeret af Ninja; 16-07-2009 kl. 22:55.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-07-2009, 23:33   #4
Silly
Elsker at være her på K10
 
Sillys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2009
Lokation: Syddjurs
Indlæg: 79
Styrke: 16
Silly er ny på vejen
Tak for linket det havde jeg glæde af.

Hmm ligeligt fordelt.... gad vide om de så vil ha det fordelt 33%/33%/33% mellem os alle tre? Så for vi et problem, for min datter kommer jo kun til at få ca. 2500 udbetalt som hjemmeboende..... og hvis vi gør 50% til mig og 50% til dem, så ender han med at forsørge hende, men hun får stadig kun de 2500 som hjemmeboende..... skal vi virkelig flytte fra hinanden for at kunne overleve?

Min datter lider meget af angst, så det er meget for hendes skyld at vi alle 3 vil flytte sammen.
Silly er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2009, 00:25   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tjaaa jeg ved det ikke. Det er jo altid med fare for røde tal på bundlinjen når man vælger at bo sammen, når man er på kontanthjælp og skal deles om faste udgifter ect.

Men i kommer jo til at have tre indtægter i lejemålet, din, din datters og din svigersøns, hvilket jo påvirker boligsikring osv. Så det kan da blive en lummer affærde!

Kan godt forstå du vil bo sammen med din datter fordi hun har angst. Men som angstlidende, vil jeg da bare gøre opmærksom på, at man meget hurtigt sumper mere ned i angsten når man er for beskyttet, og at det kan være helende at stå på egne ben med egen kæreste i egen bolig - helt uden Mor.

Min Mor har også altid været der for mig, og jeg kan faktisk udvikle angst bare jeg ser hende komme cyklende ned gennem gaden. Tror aldrig rigtigt navlestrengen er blevet klippet over!!

Nu hvor jeg snart er 40 år, så er det bare dejligt vi bor i samme bydel og vi kan ringe sammen og besøge hinanden. Og jeg selv fik først forbedringer, da jeg for alvor flyttede hjemme fra og giftede mig og erfarede at livet væk fra Mor, slet ikke var så farligt som hun troede (for det var jo meget min Mors ide, at hun skulle beskytte mig)....

Lige et lille sidespor.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2009, 00:49   #6
Silly
Elsker at være her på K10
 
Sillys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2009
Lokation: Syddjurs
Indlæg: 79
Styrke: 16
Silly er ny på vejen
Hehe ja det er jo også en risiko, men vi føler ikke vi har så mange valg.

Dels skal vi flytte landsdel, og det er sgi svært at finde noget at bo i, og dels er hun ikke fyldt 18 endnu (det gør hun dog før vi flytter) så det er lige tidligt nok at skubbe hende ud af reden.

Vores plan er at flytte sammen til næste sommer, og så bo sammen i ca 2 år. Når de 2 år så er gået er hendes kæreste næsten færdiguddannet, og vi vil så forsøge at flytte hver for sig, i samme by. Vi er nemlig ikke kun mor og datter/svigersøn, vi har det også rigtig sjovt sammen, og har samme omgangskreds og venner,, så selvom vi trænger til at være os selv, hver især til den tid, vil vi gerne kunne se hinanden ofte.

Men ja... vi må jo se hvad det blir til med økonomien, og så krydse fingre for at vi for f**** da snart kan blive færdigafklaret og kan komme ud af KH systemet og videre i vores liv.
Silly er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2009, 00:57   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja KH er roden til alt ondt, hehe....desværre.
Man får jo aldrig fred til at tænke en selvstændig tanke, eller mulighed til at planlægge sit liv sådan som man vil. Alt skal regnes ud, analyseres divideres og ganges, inden man kan gøre selv de mest simple ting.

Nåååå, er mere beroliget at din datter ikke er så gammel endnu, så er det jo forsvarligt nok!! Og en helt udmærket overgang fra barn til voksen...også at svigersønnen kan få ro til at blive færdig, uden for mange regninger og ansvar der binder mm.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2009, 10:59   #8
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Hvis lejligheden er i dit navn, kan du leje et værelse ud til din datter og svigersøn. Det har jeg en veninde der gjorde, bortset fra det ikke var til hendes datter, men en bekendt der studerede. Hendes KH blev ikke påvirket - kun hendes boligsikring. Om den løsning vil betyde at din datter bliver betragtet som hjemmeboende eller udeboende, ved jeg ikke.
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2009, 11:27   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Men det får jo nok betydning for kontntahjælpen, når du går fra enlig forsørger, til blot at være enlig når din datter bliver 18. Bare lige en tanke jeg fik. Og som du også skal tage højde for....

Ang boligsikringen, så er det jo altid skidt, jo flere der er tilknyttet adressen. Og hvis man lejer et værelse ud, så skal man ud i lejeindtægt mm...og det bliver boligsikringen bestemt ikke bedre af. De regner med tre indtægter, og så er de sådan nogenlunde ligeglade med fordelingerne....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-07-2009, 12:02   #10
Silly
Elsker at være her på K10
 
Sillys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2009
Lokation: Syddjurs
Indlæg: 79
Styrke: 16
Silly er ny på vejen
Jeg ved godt at det hele går fuldkommen galt når hun fylder 18.... jeg har brugt 80% af mit meget lille overskud til at spekulere på hvordan fanden vi skal overleve (der er 2 måneder til hun fylder 18). Det fylder simpelthen ALT i mig, og har gjort det i flere måneder, for jeg kan slet ikke se hvordan vi skal overleve, når min indtægt falder til under mine udgifters niveau.

Vi håber da meget at det blir lettere når vi er 3 om at betale de faste udgifter, for som det er idag, rammer jeg loftet når hun fylder 18 pga mine boligudgifter, men det kan ikke betale sig at flytte, når vi skal flytte igen om mindre end et år

Og vi kan ikke flytte til noget mindre heller, før om et år, for min 19 årige søn med asperger i svær grad bor også hjemme, indtil han skal flytte i bofællesskab på Sjælland, samtidig med at vi andre flytter.

Ja jeg er sgu ret fortvivlet..... jeg bruger mine nætter på at sidde kigge på www.sparegrisen.dk og www.fattigroev.dk for at se hvad vi kan gøre.
Silly er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
nogen der ved det fønix Dit og Dat 6 11-07-2009 10:25
Er der nogen der ved? Susana Alt det andet 2 21-04-2009 13:25
Er der nogen, der ved truntet Dit og Dat 1 01-04-2008 15:54
hvordan forløber arbejdsprøvning og hvordan forholder jeg mig vonsyld Din historie 5 22-03-2007 19:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:24.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension