K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-11-2010, 12:02   #1
Gitte63
Føler sig hjemme på K10
 
Gitte63s avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-09 2008
Indlæg: 31
Styrke: 16
Gitte63 er ny på vejen
Question Ledighedsydelse??

Kan man miste sin ledighedsydelse???

Vist kommunen ikke mener man står til rådighed, efter man har været i jobafklaring og ikke engang kan klare to timer om dagen???

Jeg spørger fordi jeg vil gerne vide det inden møde med rådgiver..

Hun har jo tidligere truet med at vist jeg ikke kunne komme op over tre timer så var det kontanthjælp..
Gitte63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 12:05   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Nej, så er det pension!!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 12:09   #3
Gitte63
Føler sig hjemme på K10
 
Gitte63s avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-09 2008
Indlæg: 31
Styrke: 16
Gitte63 er ny på vejen
Ledighedsydelse

Det er fordi rådgiveren siger at lægekonsulenten ikke forstår jeg ikke kan arbejde mere end de to timer?? Og ikke kan forstå jeg har så mange smerter??
Gitte63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 12:15   #4
Gitte63
Føler sig hjemme på K10
 
Gitte63s avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-09 2008
Indlæg: 31
Styrke: 16
Gitte63 er ny på vejen
Ledighedsydelse

Og hun samtidig med lufter at de måske vil indstille mig til afslag på pension??

Og så er det store spørgsmål?? Vist jeg anker den afgørelse og den ender med afslag?? Ryger man så på kontanthjælp..???

Er ved at få et flip af og tænke på det
Gitte63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 13:20   #5
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Ja, lige det ? med hvad hvis man anker et nej til pension ?

man hvad hvis du ikke gør så skal de job visiter til flex igen til de timer du kan klare.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 13:21   #6
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Nej, så er det pension!!

VH Popiae
Flex på 5-6 timer om ugen er der jo også nogle der bliver tildelt
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2010, 15:35   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gitte63 Se meddelelser
Kan man miste sin ledighedsydelse???

Vist kommunen ikke mener man står til rådighed, efter man har været i jobafklaring og ikke engang kan klare to timer om dagen???

Jeg spørger fordi jeg vil gerne vide det inden møde med rådgiver..

Hun har jo tidligere truet med at vist jeg ikke kunne komme op over tre timer så var det kontanthjælp..
Er der tale om en ny vurdering, fordi du har været ledig i et stykke tid?

For så SKAL de lave en REDEGØRELSE....

Se den her paragraf i Lov om aktiv socialpolitik:

§ 74 c. Kommunen skal vurdere, om betingelserne for at få et fleksjob fortsat er opfyldt, når en person har fået ledighedsydelse i 12 måneder inden for 18 måneder. Herefter skal kommunen revurdere sagen, hver gang personen på ny har modtaget ledighedsydelse i 12 måneder inden for 18 måneder. Perioder med ledighedsydelse under barsel medregnes ikke.

Stk. 2. Ved vurderingen skal kommunen anvende tilbud efter kapitel 10 og 11 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats.

Stk. 3. Grundlaget for vurderingen skal bestå af

1) en redegørelse for, at der er anvendt tilbud efter kapitel 10 og 11 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats,

2) en redegørelse for den pågældendes ressourcer samt mulighederne for at anvende og udvikle dem, som udarbejdes i samarbejde med den pågældende og indeholder dennes egen opfattelse af forholdene,

3) en redegørelse for, hvorfor den pågældendes arbejdsevne fortsat anses for varigt nedsat, og

4) en redegørelse for, at det er vurderet, om der kan være grundlag for at påbegynde en sag om førtidspension
.


Udskriv gerne ovenstående paragraf og fortæl sagsbehandleren, at de har ingen ret til at stoppe en ledighedsydelse, fordi man ikke kan klare mere end 2 timer pr. dag... Så burde de jo overveje, om der skal påbegyndes en pensionssag! Ellers må de jo vel finde et job, som du kan holde til og til de timer, du kan klare. Hun har ingen ret til at true dig til kontanthjælp, da du jo er samarbejdsvillig.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2011, 20:18   #8
Gitte63
Føler sig hjemme på K10
 
Gitte63s avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-09 2008
Indlæg: 31
Styrke: 16
Gitte63 er ny på vejen
Lidt nyt.. ang. revurdering!!

Hejsa

Ja nu var jeg jo gennem en virksomhedspraktik, hvor jeg ikke kunne komme op og to timer..
Og min rådgiver har haft mine papirer med til pensionkonsulenten, og hun siger at ud fra de papirer så kan jeg IKKE få pension.. Da de jo hælder til den udtalelse fra Hans Jakob Haga som stillede den diagnose at jeg havde fibromyalgi.. Og han har sådan en standardformular som man får stukket i hånden og som han også sendte pr. fax til min egen læge.. som så har sendt de papirer til kommunen..
Han skriver i denne udtalelse at fibroer helst skal arbejde deltid/fuldstid

og denne hænger alle i hele vejen rundt.. jobkonsortiet.. Reva.. Kommunen..
og alle kommer med trusler om at vist jeg ikke kan komme op over de 15 timer om ugen.. så hedder det kontanthjælp??

Men som jeg siger er det jo ikke fibroen jeg er tilkendt fleks på, men alt muligt andet..(nakke/skuldre/arme/ryg smerter)
Men jeg siger hele tiden at jeg jo gerne ville arbejde vist jeg kunne det??

Lige nu er jeg i afklaring på Reva og det går ikke særligt godt.. Har haft nogle sygedage og har måtte gå hjem et par gange før tid, da jeg var meget skidt..

Jeg er jo desværre den type der ikke er god til og sige fra
Jeg er der i tre timer og deraf er der pause 20 min og går selv ud ca. 10 min og det er stadigvæk for meget for mig.. De snakker om at der måske lægges nogle flere pauser ind, mens jeg er der..
Men hvor er det opslidende med sådan en afklaring..Jeg får intet lavet herhjemme.. Og jeg skriver dagbog med alt hvad jeg laver på hele dagen også weekenden og sender den til min rådgiver hver uge..

Men er der nogle der har fået frataget deres ledigsydelse fordi kommunen ikke mener man står til rådighed for et fleksjob????
Gitte63 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2011, 21:28   #9
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
ved ikke

Jeg ve det desvære ikke men har hørt det er rigtigt, vil rigtig gerne høre andres erfaring om det.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2011, 21:54   #10
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
står man ikke tilrådighed for flexjob/ledighedsydelse så er det jo pension
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
MIN ledighedsydelse 2013, modregning af egenpension i ledighedsydelse Fyret2011 Alt det andet 4 04-02-2013 19:38
Kan jeg få ledighedsydelse ???? Valde68 Spørgsmål ang fleksjob 3 21-03-2012 19:46
Ledighedsydelse Mikkel-Nakskov Alt det andet 5 30-12-2011 15:02
Ledighedsydelse - job - ? MxDK Spørgsmål ang fleksjob 2 15-11-2011 18:38
Ledighedsydelse sushjer 1 Spørgsmål ang fleksjob 0 30-06-2010 21:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension