K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-06-2012, 12:12   #11
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Indiansummer Se meddelelser
Gode historier, nej kun triste F.eks 6 millioner døde jøder! Og A.F. som fik en fed tjans efter at kørt vores land i sænk. Historien har altid to sider, men resultat afhænger af øjet som ser. Kh indiansummer

Ja, der var så to sandfærdige informationer... -se, det er jo noget andet end de andre


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2012, 14:38   #12
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Det er altså ikke kun skat, kommunerne har også fået samme beføjelser.

Hvis man har gang i en børne-sag, de behøver ikke en gang have mistanke om at noget ikke er som det bør være, næ de skal bare sende et brev i forvejen om at de har besluttet at komme uanmeldt, i samme omgang oplyses man om at de har RET til adgang til ikke kun ens hjem men til at foretage samtaler med børnene.

Jeg kan så undrer mig over at de må det, for hvor er børnenes evt advokat og eller bisidder lige hende her?? mig bekendt må de ikke fortage samtaler med børnene hvis ikke de er til stede ved samtalen, naturligvis med mindre værge har givet anden tilladelse, men det tvivler jeg nu på ret mange vil gøre i den situation.

Problemet er jo så at det er værgen der oftest kontakter bisidder/advokat og arrangere mødet den vej.

Det værste er næsten at hvis de tropper op og man så beder dem pænt vente på at advokat eller bisidder har tid til at troppe op, risikere man at de i stedet fjerner ens unger på stedet fordi de jo så ikke kan få lov at komme ind og få den samtale med barnet, som de mener er så vigtig.

Jeg kender til en sag, hvor flere møder er blevet aflyst af myndighederne, IKKE af forældrene, og en gang forsøgt flyttet fordi barnets besidder ikke kunne, hvor forældrene så bare ikke hørte mere fra kommunen de forsøgte ikke at finde en anden tid, og det er så baggrunden for at forældrene nu har modtaget et brev om at pr 1/7 træder en ny lov i kraft der siger at de må tvinge sig adgang til hjemmet og tvinge sig adgang til en samtale med barnet, uanmeldt vel at bemærke og at de har tænkt sig at gøre dette.

Begrundelsen er at de ikke forventer at der vil være nogen hjemme hvis forældrene ved at de kommer... når det er kommunen selv der har aflyst det ene møde efter det andet??? og som meget tydeligt har en eller anden interesse i at barnet ikke skal have lov at blive repræsenteret af nogen, for det med aflysningerne begyndte SJOVT! nok da forældrene fandt en besidder til barnet.

Jeg ved godt det ikke er noget nyt at de må tvinge sig adgang, ifb fjernelser af børn, uden en dommerkendelse, det nye er at det er ifb at få samtaler med barnet og at tjekke om hjemmet nu også fungere, OG at de kan gøre det på en måde så barnet IKKE kan nå at blive repræsenteret af bisidder eller advokat i samme omgang.

Lig lige RIGTIG godt mærke til at loven ikke en gang er trådt i kraft endnu.

Så det er ikke kun Skat, der uden nogen ellers synderlig god grund, der har fået adgang til folks hjem.

Noget lidt andet i den sammenhæng er... antaget at min gemal hjælper naboen med at lave fx ny indkørsel (ind i mellem gør han også det for hans firma, og han har en udd til det) og Skat så kommer på besøg, hvordan vil de beskatte at gemalen gør det gratis??? de kan vel for pokker ikke beskatte nul kr, de skal jo ligesom også bevise at gemalen rent faktisk får penge i hænderne, eller de har måske tænkt sig at gøre op hvad gemalen spiser og den øl eller 2 han får for det?

På mig virker det temmelig latterligt, men okay, det har vel om ikke andet en eller anden form for præventiv virkning om ikke andet her i starten??
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Rød regering har... Risa Politik og Samfund 5 21-09-2012 00:08
FP og den nye regering andersmadsen Politik og Samfund 20 04-10-2011 17:01
Ny regering? Michael6400 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 16-09-2011 01:56
Ny regering? zuza Politik og Samfund 26 13-06-2008 13:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension