K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-06-2014, 21:33   #1
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Må man studere ved siden af flexjob?

Det sandsynligste for mig er, at det her ender med flex tilkendelse, - sikkert efter et ressourceforløb og måske min 5te arbejdsprøvning. Da vil jeg være 62
Efter 14 års ørkenvandring på KH længes jeg så meget efter at kunne genoptage noget af det, der kan give mig gnisten tilbage, - studier.
Må man det i et eller andet omfang?
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2014, 22:46   #2
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Det sandsynligste for mig er, at det her ender med flex tilkendelse, - sikkert efter et ressourceforløb og måske min 5te arbejdsprøvning. Da vil jeg være 62
Efter 14 års ørkenvandring på KH længes jeg så meget efter at kunne genoptage noget af det, der kan give mig gnisten tilbage, - studier.
Må man det i et eller andet omfang?
Det forventes at man bruger hele sin arbejdsevne i flexjobbet.

I min verden er studier det samme som arbejde. Umiddelbart vil jeg mene at det ikke kan forenes,

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2014, 23:05   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
uddannelse tæller som arbejdsevne
man kan jo ikke sidde på en skolebænk i 20 timer
mens man ikke kan fungere på et arbejde i 10 timer
bare som et eksempel

der er vel en grund til du ikke har taget studier de sidste 14 år
den mulighed har du jo haft i mange år
men dit helbred gør vel at du ikke kan klare studier de sidste 14 år

Sidst redigeret af MTVRV1; 19-06-2014 kl. 23:08.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2014, 23:35   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Man behøver jo ikke, at studere på fuld tid, man kan f.eks. tage et enkelt fag om året.

Om man tager f.eks. matematik på HF-niveau eller går til blomsterbinding må kunne gå ud ét, og må høre ind under fritidsbeskæftigelse.

Og selv fleksere har ret til, at bruge deres fritid på en hobby.


Så det kommer nok an på i hvilket omfang du ønsker, at studere.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2014, 23:52   #5
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Nej, jeg har ikke haft muligheden,fordi jeg har været på KH siden min bachelor blev afbrudt, og på KH må man intet.
Imens jeg havde min arv forsøgte jeg at tage nogle af de fag, jeg manglede, men var så splittet af den evige desperate sætten mig op til et hvilketsomhelst job, at jeg slet ikke kunne læse sammenhængende.
Der er bare ikke megen gnist tilbage, og jeg kan kun forestille mig, at jeg kan få den igen, hvis jeg rent faktisk må vælge noget i mit liv.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2014, 06:48   #6
gonda
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 98
Styrke: 14
gonda er ny på vejen
Mukke , hvor der er en vilje findes der en vej.
Studere kan man på mange måder. Jeg kender ikke reglerne, men hvis ikke du kan gøre det helt officielt, må du finde en vej.

Ufornuftige og undtrykkende regler må ikke stå i vejen for DIT liv

Go for it !
gonda er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2014, 08:31   #7
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Tror der stod et eller andet sted at man måtte deltage i f.eks bestyrelsesarbejde op til 2 timer om ugen selvom man er fleksjobber, prøv at søge lidt på det.. for det kan måske overføres til 2 timers studier..

Hvis du går ledig kan du måske få lov til at følge et fag ca de timer du er fleksgodkendt til, blot du stopper eller går ned på de evt to timer hvis du kommer i job..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2014, 09:44   #8
lillespir
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2007
Lokation: Horsens
Indlæg: 89
Styrke: 17
lillespir er ny på vejen
Hej Mukke, jeg har fundet dette I loven om Fleksjob
http://www.fleksjobber.dk/lovstof/

Personer, der er visiteret til fleksjob, kan deltage i følgende uddannelser:

Erhvervsrettet voksen- og efteruddannelse

1) Arbejdsmarkedsuddannelser (AMU) efter lov om arbejdsmarkedsuddannelser m.v., dog undtaget Træningsskolens arbejdsmarkedsuddannelser (TAMU).

2) Enkeltfag på erhvervsuddannelserne (EUD) efter lov om åben uddannelse.

3) Deltidsuddannelser efter lov om åben uddannelse på niveau med erhvervsuddannelse (EUD) og enkeltfag herfra.

4) Enkeltfag på landbrugsuddannelserne efter lov om åben uddannelse.

5) Enkeltfag på fodterapeutuddannelsen efter lov om åben uddannelse.

6) Enkeltfag på social- og sundhedsuddannelserne (SOSU) og deltidsuddannelse ved social- og sundhedsuddannelserne efter lov om åben uddannelse, og enkeltfag herfra.

7) Merituddannelsen på pædagogisk grunduddannelse ( PGU-merit-uddannelsen ) under lov om åben uddannelse.

8) Individuel kompetenceafklaring efter lov om arbejdsmarkedsuddannelser m.v. og kompetenceafklarende forløb m.v. efter lov om erhvervsrettet grunduddannelse og videregående uddannelse (videreuddannelsessystemet) for voksne.

9) Uddannelsesforløb, der udbydes med tilskud fra danske myndigheder i overensstemmelse med bestemmelser fastsat i henhold til lov om administrationen af Den Europæiske Socialfond.

Det almene niveau

1) Forberedende voksenundervisning (FVU) efter lov om forberedende voksenundervisning.

2) Almen voksenuddannelse ( avu ) efter lov om almen voksenuddannelse og om voksenuddannelsescentre.

3) Enkeltfagsundervisning på folkeskoleniveau efter lov om folkeskolen.

4) Specialundervisning for voksne efter lov om specialundervisning for voksne.

5) Danskuddannelse til voksne udlændinge m.fl. efter lov om danskuddannelse til voksne udlændinge m.fl.

6) Hf-uddannelsen og hf-enkeltfag efter lov om uddannelsen til højere forberedelseseksamen (hf-loven).

7) Studentereksamen efter lov om uddannelsen til studentereksamen ( stx ) (gymnasieloven),

8) Hhx og htx efter lov om uddannelserne til højere handelseksamen (hhx) og højere teknisk eksamen (htx).

9) Adgangseksamen til ingeniøruddannelserne efter lov om teknika og lov om universiteter m.fl.

10) Særligt tilrettelagte uddannelsesforløb, der omfatter dele af flere af de uddannelser, der er nævnt under nr. 1-9.

Det videregående niveau (Undervisningsministeriets område)

1) Uddannelser på videregående niveau, som udbydes efter lov om åben uddannelse (erhvervsrettet voksenuddannelse) mv., og som er omfattet af en uddannelsesbekendtgørelse.

2) Supplerende uddannelsesaktiviteter med henblik på at opfylde adgangskrav på uddannelser, hvor der er fastsat adgangskrav, og som er udbudt efter § 2, stk. 2, i lov om åben uddannelse (erhvervsrettet voksenuddannelse) mv.

Under Ministeriet for Videnskab, Teknologi og Udviklings område

1) Masteruddannelse, der udbydes efter § 5, stk. 1, nr. 1, i lov om universiteter (universitetsloven), som er omfattet af en uddannelsesbekendtgørelse.

2) Anden efter- og videreuddannelse, der udbydes efter § 5, stk. 1, nr. 2, i lov om universiteter (universitetsloven), som er omfattet af en uddannelsesbekendtgørelse.

3) Supplerende uddannelsesaktiviteter med henblik på at opfylde adgangskrav på kandidatuddannelse, der udbydes efter § 5, stk. 1, nr. 3, i lov om universiteter (universitetsloven).

4) Enkeltfag på de deltidsuddannelser, som universiteterne er godkendt til at udbyde på heltid, jf. § 5, stk. 2, i lov om universiteter (universitetsloven).

God dag
Hilsen Rita
lillespir er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2014, 09:52   #9
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
OK. Det er vist universitetsloven, jeg skal kigge på.
Tak.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension