K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-03-2014, 11:44   #11
max55
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2014
Indlæg: 11
Styrke: 11
max55 er ny på vejen
Nej - han skylder ikke noget til dem. Jeg tror jeg ringer til ham i aften og fortæller ham om tråden her. Det er dejligt med jeres svar - tak for det.
Nåå - det kom alså to gange og jeg ved ikke hvordan jeg sletter et af dem.

Sidst redigeret af max55; 05-03-2014 kl. 12:03.
max55 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2014, 12:09   #12
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Stuen er ny på vejen
Jeg er også i fleksjob og min trækprocent er 38, så jeg bliver trukket 38% i skat fra både arb.giver og kommune. Som de andre siger; der er ingen forskel. Tror vist hans kommune har fået noget galt i halsen.
__________________
Fleksjobber
Lyt til andre men mist ikke din egen stemme...
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2014, 13:11   #13
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Glem alt om b-sket - har intet med sagen at gøre. Han må jo regne efter, hvilken skatteprocent, kommunen anvender Den står sikkert anført. Nogen siger halvdelen i skat, hvis de ikke er inden på personens oplysninger. Eller rettere man får ca halvdelen udbetalt, da formentlig også andre fradrag. Intet er tabt. Alt gøres op med slutopgørelsen i maers 2015.

Sidst redigeret af stampe; 05-03-2014 kl. 14:13.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2014, 14:43   #14
evelyn
Hvor skulle jeg ellers være
 
evelyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 194
Styrke: 12
evelyn er ny på vejen
Undskyld jeg blander mig.
gå ind www.skat.dk klik på log ind derefter klik på log ind med nem id. i øjeblikket er der lang kø. 18 min. Vent til i nat. Der finder han Forskudsopgørelse og skattekort
- dine fradrag og trækprocent for 2014
Og alle de andre oplysninger han ønsker

Vh
Evelyn
evelyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2014, 17:48   #15
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af max55 Se meddelelser
Nej - han skylder ikke noget til dem. Jeg tror jeg ringer til ham i aften og fortæller ham om tråden her. Det er dejligt med jeres svar - tak for det.
Nåå - det kom alså to gange og jeg ved ikke hvordan jeg sletter et af dem.
Vi fatter sagtens et svar 2 gange

Men ja.. Lad din søn tjekke sine lønsedler fra kommune og fra jobbbet.. Samme trækprocent skal være brugt.. Er den ikke det så er der helt klart noget galt
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2014, 20:17   #16
max55
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2014
Indlæg: 11
Styrke: 11
max55 er ny på vejen
Først så - selvfølgelig må du da "blande" dig Evelyn og Tak for et godt tip.
Jeg snakkede med min søn i dag og fortalte ham om tråden her og om hvordan det er for andre flexèr. Jeg sagde at han skulle kontakte dem og at det ikke er okay det de gør. Nu har jeg sat ham på sporet og jeg snakker med ham fredag igen og må lige høre hvad hans trækprocent og fradrag ellers er.
Jeg kan ikke forestille mig at det er sådan som i forigeårhundrede at han skal aflevere skattekort deroppe - det må køre pr. automatik som alle andre steder.
max55 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2014, 20:41   #17
evelyn
Hvor skulle jeg ellers være
 
evelyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 194
Styrke: 12
evelyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af max55 Se meddelelser
Først så - selvfølgelig må du da "blande" dig Evelyn og Tak for et godt tip.
Jeg snakkede med min søn i dag og fortalte ham om tråden her og om hvordan det er for andre flexèr. Jeg sagde at han skulle kontakte dem og at det ikke er okay det de gør. Nu har jeg sat ham på sporet og jeg snakker med ham fredag igen og må lige høre hvad hans trækprocent og fradrag ellers er.
Jeg kan ikke forestille mig at det er sådan som i forigeårhundrede at han skal aflevere skattekort deroppe - det må køre pr. automatik som alle andre steder.
Hej max55
I den normale verden (læs private arbejdsgivere) henter man skattekort via skat.dk Men intet er normalt i kommunerne mere. Når det er sagt, kan han bare printe skattekort eller forskudsopgørelsen og aflevere det til kommunen. eller sende det via e.mail.
Ellers har stampe også ret, har han betalt for meget, får han det tilbage i 2015.
Heldigvis er de da nogenlunde normale i skat.

Vh. Evelyn

How forkert oplysning: Det er udbetaling danmark, der skal bruge bi. skattekortet.

Sidst redigeret af evelyn; 05-03-2014 kl. 21:07.
evelyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2014, 21:40   #18
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 12
Tazoom er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af max55 Se meddelelser
Først så - selvfølgelig må du da "blande" dig Evelyn og Tak for et godt tip.
Jeg snakkede med min søn i dag og fortalte ham om tråden her og om hvordan det er for andre flexèr. Jeg sagde at han skulle kontakte dem og at det ikke er okay det de gør. Nu har jeg sat ham på sporet og jeg snakker med ham fredag igen og må lige høre hvad hans trækprocent og fradrag ellers er.
Jeg kan ikke forestille mig at det er sådan som i forigeårhundrede at han skal aflevere skattekort deroppe - det må køre pr. automatik som alle andre steder.
Inden han begynder at skælde ud på kommunen, så lad ham lige tjekke sit skattekort først. Det kunne være der den er gal.
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension