K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-08-2013, 07:58   #1
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Når man selv vil ansøge om indstilling til fleks.

Hej.
Kommunen har afvist at forlænge mine sygedagpenge. De fastholder at jeg kan arbejde 22 timer om ugen incl. frokostpauser, så jeg skal finde et sådan job og leve af det.
Jeg har nu skrevet til kommunen at jeg ønsker at ansøge om indstilling til fleksjob.

Kan de blot sende mig et "Nej-brev" som jeg så kan anke, eller har jeg krav på et ressourceforløb?
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2013, 08:23   #2
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Der skal være et udviklingspotentiale hvis man skal i ressourceforløb, og hvis kommunen mener man sagtens kan forsørge sig selv, ja så er det jo ikke sikkert de mener der er noget som er nødvendigt at bygge videre på...

Det er jo kun til at gætte på hvad kommunen finder på, og vi ved jo godt at de formodentlig vil prøve alverdens ting, også ting der er til deres egen fordel, også selvom det er langt udenfor almindelig pli og lovgivning.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2013, 09:02   #3
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Der skal være et udviklingspotentiale hvis man skal i ressourceforløb .
Tak Nøgne tær - og pøj pøj med dit eget forløb som jeg kan forstå snart kan forventes afsluttet.


Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Det er jo kun til at gætte på hvad kommunen finder på, og vi ved jo godt at de formodentlig vil prøve alverdens ting, også ting der er til deres egen fordel, også selvom det er langt udenfor almindelig pli og lovgivning.
Ja, det er sgu ikke til at holde den arrogance ud...

Indtil nu har de slet ikke gidet kommenterer på mit ønske (afsendt d 05.08) selv om jeg har gjort dem opmærksomme på min henvendelse 3 gange (ja, jeg er strid - desperate mennesker gør desperate ting)
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2013, 09:04   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Men kan du arbejde 22 timer om ugen, og har du været i arbejdsprøvning der har vist det.

Fleks er jo hvis erhvervsevnen er væsentligt nedsat, dvs med mere end halvdelen.

Så ved ca 18,5 timer effektiv arbejdsindsats om ugen, er det svært at få fleks, så regnes man for selvforsørgende desværre..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2013, 11:23   #5
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Men kan du arbejde 22 timer om ugen, og har du været i arbejdsprøvning der har vist det.

Fleks er jo hvis erhvervsevnen er væsentligt nedsat, dvs med mere end halvdelen.

Så ved ca 18,5 timer effektiv arbejdsindsats om ugen, er det svært at få fleks, så regnes man for selvforsørgende desværre..
Jeg har været 4 måneder i virksomhedspraktik. Troede jeg kunne oparbejde min arbejdsevne med tiden.
Min jobkonsulent har ført i sit referart at jeg kan arbejde 22 timer.
Jeg har, sammen med praktikstedet, opgjort min effektive arbejdstid til 17,5 timer om ugen. Min status rapport siger mellem 17 og 18 timer. Men uanset hvordan jeg forsøger at argumenterer og føre bevis fastholder de 22 timer. Det med at frokostpausen skal tælles med har sagsbehandleren så afgjort - men jeg fastholder min påstand om 17,5 time. Men det kommenterer eller forholder de sig ikke til.
Jeg vil derfor gerne igennem et ressourceforløb så jeg kan komme videre og få taget stilling til fleks.
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2013, 14:03   #6
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
De skal jo også have tid til at ekspedere sagen. Du kan jo spørge, hvornår du kan forvente en tilbagemelding.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2013, 14:16   #7
ZikZak
Hjemmevant på K10
 
ZikZaks avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2013
Indlæg: 225
Blog Indlæg: 3
Styrke: 11
ZikZak er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
De skal jo også have tid til at ekspedere sagen. Du kan jo spørge, hvornår du kan forvente en tilbagemelding.
Har spurgt - ingen svar. Ifølge borgerrådgivningen skal de give et eller anden form for reponds i løbet af ti dage...
ZikZak er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ansøge førtidspension jondal Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 15-12-2012 01:19
Ansøge om ferie??? Lotz01 Spørgsmål ang fleksjob 16 18-02-2012 14:39
hvor tit må man ansøge om ftp? mitte87 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 30-09-2011 04:17
Ansøge på det foreliggende ? Raadvild Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 17 15-02-2011 11:45
Ansøge om førtidspension Hamselv Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 08-09-2009 12:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension