K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-01-2011, 22:16   #11
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zastrow Se meddelelser
http://www.atp.dk/X5/wps/wcm/connect/atp/atp.dk/privat

Log ind på dette link (ATP) - og i venstre side står der under SIKRING: Skattenedslag for seniorer..
Der er beskrevet, hvordan fleksere IKKE får ret til dette.
Og hvis du så kommer lidt længer ind bag ved, så kan man læse at det er Folketinget der har vedtaget den "Lov" og som i øvrigt kun gælder folk som er født i 1946 - 1952-

Kapitel 3

Fuldtidsbeskæftigelse

§ 3. En person anses for fuldtidsbeskæftiget, hvis personen hvert indkomstår fra og med det indkomstår, personen fylder 60 år, til og med det indkomstår, personen fylder 64 år, optjener et vederlag som nævnt i § 8, stk. 1, og § 10 i lov om arbejdsmarkedsbidrag inklusive bidrag og præmier til pensionsordninger m.v. omfattet af § 18 i pensionsbeskatningsloven, der mindst svarer til 1 års ydelser på 80 pct. af højeste dagpenge, jf. § 47 i lov om arbejdsløshedsforsikring m.v., forhøjet med satsen for arbejdsmarkedsbidraget, jf. § 3 i lov om arbejdsmarkedsbidrag. Udbetalte dagpenge i et beskæftigelsesforhold, jf. lov om sygedagpenge, medregnes i opgørelsen efter 1. pkt. Vederlag fra beskæftigelse med løntilskud efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, herunder fleksjob, og servicejob efter lov om servicejob medregnes ikke i opgørelsen efter 1. pkt.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2011, 22:36   #12
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Det er da diskriminering,

at fleksere ikke kan få den ydelse.
Havde vi været på sygedagpenge havde der ikke været noget problem.
Jeg er født i 1948 - og har indtil september 09 arbejdet fuldtids. Man kan da godt føle sig stødt på manchetterne over sådan at blive fravalgt.
Som flekser forsøger man da at yde det, man har tilbage at give af.
Og man kan vel sidestille fleks med en form for syge-ydelse. Det gives jo fordi vi ikke længere kan varetage en fuldtidsstilling.
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2011, 10:04   #13
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Er der virkelig ikke andre fleksere, der bliver "snydt".

Problematikken er for mig soleklar.
Hvorfor indgår andre ydelser (sygedagpenge m.v.) i beregning af, om man kan få det ATP beløb når man arbejder til man bliver 65 år.

Det er hamrende uretfærdigt. Netop fordi vi fleksere jo yder, hvad vi har tilbage af arbejdskraft - og alligevel bliver forbigået.

Kom nu lige på banen fleksere!!!!!

Henviser lige til linket højere oppe, jeg kan ikke sætte det ind her: Skattenedslag for seniorer.
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2011, 18:42   #14
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Jammen hallo hør lige her en gang, flexjobber er da fuldtidsbeskæftigede, jeg får altså løn for 37 timer betalt af ISS, der står intet på min løn seddel at det er et løntilskudsjob.
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2011, 19:58   #15
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Jeg vil jo også mene at vi er fuldtids....

Citat:
Oprindeligt indsendt af sushjer 1 Se meddelelser
Jammen hallo hør lige her en gang, flexjobber er da fuldtidsbeskæftigede, jeg får altså løn for 37 timer betalt af ISS, der står intet på min løn seddel at det er et løntilskudsjob.
blot med nedsat arbejdskraft, som vi så får dækket af kommunen.

Men hvis sygeperioder m.v. kan indregnes - og ikke bevirker at personen ikke har ret til ydelsen - kan jeg ikke se, hvorfor vi flexere ikke også skal have det.

Kan nogen fortælle mig, hvilken minister der skal kontaktes for at få en forklaring på forskelsbehandlingen???? - så skriver jeg et åbent brev, nemlig...
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Invalide flexjobbere supersus Spørgsmål ang fleksjob 1 31-01-2012 15:55
Nye ansættelses Vilkår for Flexjobbere last47 Spørgsmål ang fleksjob 8 15-12-2011 19:14
Rød regering vil tvinge flexjobbere i A-kasse... jaca Politik og Samfund 21 20-09-2011 13:05
Regler om bankbox ? diskriminering ? c.l.e.o. Alt det andet 9 24-08-2011 23:31
Dårlig hjælp til flexjobbere Stella Manglen på Fleksjob 4 20-11-2008 15:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension