K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-12-2011, 08:52   #11
karsten31
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2011
Indlæg: 12
Styrke: 13
karsten31 er ny på vejen
Hej allesammen,

mange tak for gode svar. Jeg vil lave et notat og snakke med mine nærmeste omgivelser vedr. hvordan de har oplevet forandringen med mig. Jeg er hunderæd for at det virker forkert at tage en seddel med hvor gener står på, men har I andre gode erfaringer med det så gør jeg det også. Jeg vil begynde at skrive på den allerede nu, selvom der er en måneds tid inden jeg skal derned.

Jeg har (heldigvis) papirer fra andre læger, afklarings forløb osv. på at de kan se at jeg er smerteplaget og har det generelt skidt. Det er bare svært at beskrive de smerter og gener man har. Man må jo næsten håbe at den dag jeg skal derned er en af de dårlige dage... ja det lyder tåbeligt men sådan er det jo.
karsten31 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2011, 12:12   #12
energizer
Hvor skulle jeg ellers være
 
energizers avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2010
Alder: 57
Indlæg: 112
Styrke: 15
energizer er ny på vejen
"Ingen kan svare på hvor lang tid der går før mensgrad og arbejdsevne."

korrekt... mit tog knap 7 år

ikke for at male fanden på væggen, men de er ikke de hurtigste når disse ting skal udregnes.. der er mange faktorer der spiller ind.
energizer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2012, 19:18   #13
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
Hej derude...

Jeg er ved at være der, hvor en pension ligger lige for, pga piskesmæld og fibromyalgi samt kognitive forstyrrelser.

Jeg har en méngrad på 8% på piskesmældet, som jeg fik ca 1½ år efter ulykken, som skete i 2006. Jeg orkede ikke at kæmpe for en højere méngrad dengang, forsikringsselskabet var/er alm. brand. Jeg genoptog mit nemme job i få timer, efter ca 1 måned, alt for tidligt, men havde kort inden denne ulykke, været igennem en anden ulykke med måneders sygemelding, så det var svært for mig at være længe væk igen!

Indtil for 2 år siden, lykkedes det mig med næb og klør at holde fast i mit job, men problemerne og smerterne blev værre og værre og jeg måtte til sidst kaste håndklædet i ringen og lade mig fyre og sygemelde.

Mine kognitive funktioner som arbejdshukommelse, koncentration og forarbejdningstempo, er ved neuropsyk testet til at være meget skidt, og for 2 år siden fik jeg diagnosen fibromyalgi af betydelig sværhedsgrad, hvilket man jo desværre ofte risikerer at få, efter et piskesmæld.

Nu spørger jeg så...hvis jeg nu har mistet min arbejdsevne og får pension, hvad det ser ud til, så står jeg vel foran et reelt erhvervsevnetab og dermed en mulig erstatning...hvem er det, der evt skal udbetale dette? Er det min private ulykkesforsikring som udbetalte de 8% méngrad for ca. 5 år siden?
Eller er det noget forsikring fra ens tidligere arbejdsplads, eller andet? Spørger måske lidt dumt, men det er ikke lige min stærke side med den slags

Nogen der er klogere på dette felt?

Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2012, 19:44   #14
CLM
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2011
Indlæg: 51
Styrke: 13
CLM er ny på vejen
Hej fibro.

Heller ikke min stærke side, men jeg fortæller hvad jeg har erfaret, så kan andre måske bidrage yderligere.

Jeg har gennem min arbejdsgiver en pensionsordning ved Danica. Denne pension omfatter en tab af erhvervsevne forsikring som udbetales løbende hvis erhvervsevnen er nedsat til under 1/3 i alle erhverv.
Dette er ikke obligatorisk, så du må undersøge ved dit pensionsselskab om du har en sådan dækning. Der er desuden stor forskel på kravene til erhvervsevne tab mellem de forskellige selskaber.

Din egen ulykkesforsikring har anerkendt en mengrad på 8% efter ulykken. Ofte formulerer de sig sådan at du kan henvende dig hvis der efterfølgende sker forværring af tilstanden. Prøv at se på det brev du fik i forbindelse med erstatningen. Hvis du nu kan dokumentere en større mengrad (forværring) vil de måske genoptage sagen.
I mit tilfælde får jeg ikke erstatning fra ulykkesforsikringen da den kun dækker pludselig opstået skade og ikke mén efter en langvarig belastning som jeg lider af.

Det glæder mig at du er ved at være i mål med ftp.

Kærlig hilsen clm
CLM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2012, 16:41   #15
fibro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-08 2010
Lokation: sjælland
Indlæg: 354
Styrke: 14
fibro er ny på vejen
CLM... uhh vi havde besøg af forsikringsmand herhjemme igår og vi talte helt kort om dette emne...og han nævnte nemlig denne arbejdsgiver forsikring...men den går kun ind og dækker et tab af arbejdsevnen, hvis man efter f.eks en fyring, er fortsat med at indbetale , hvilket man bevidst skal vælge til. Dette var jeg på ingen klar over, så der er jo derfor ikke indbetalt til den i de to å jeg har været sygemeldt og fyret. KORS, hvor er det for surt!

Men men...det er måske den anden vej jeg skal, mht forværring af den méngrad der er sat, og det var egentlig også den vej jeg troede var den eneste...trods alt vil man jo gerne ha et plaster på såret, når livet mildest talt er temmeligt raseret efter den ulykke, her er 8% jo komplet latterligt at tænke på...

Jeg tror jeg skal ha en advokat på, hvis det kommer til det, har slet intet overskud eller klarhed i hovedet, til at køre den slags. Så må jeg jo se, om sådan en mener jeg har en sag eller ej...

Tak for dit input og ja pyha, jeg håber og håber, at pensionen er tæt på, så man kan få fred

Fibro
fibro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2012, 23:27   #16
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Ang. piskesmæld så ligger mengraden mellem 8-12%, jeg havde også alm.brand

de startede med at være flinke( sagde de ) og gi mig 5%

jeg havde en anden ullykkesforsikring som gav 15% så jeg klagede til

alm.brand, og forlangte at den skulle vuderes i arbejdsskadestyrelsen,

der tabte de, og måtte give mig 10% mere, jeg havde også piskesmæld,

så i skal ikke være tilfreds med det første de give,
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Endnu en special lægeerklæring?? Culotten Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 31 24-01-2014 07:16
Sygedagpenge i afklaring, special lægeerklæring ? mortil3 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 16 30-01-2012 07:54
special lægeerklæring melkior Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 02-01-2012 22:27
lægeerklæring trunte Alt det andet 3 16-03-2011 15:41
Tvivl om konklusion i special lægeerklæring. Enteneller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 23 11-06-2009 13:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension