K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-02-2008, 13:21   #1
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Lidt nyttig viden..

Sad her til morgen og læste nyheder fra computerworld og faldt så lige over en artikel fra i dag som jeg syntes var meget nyttig viden at have når vi snakker aktindsigt , digitalisering i kommuner og ved private aktøre osv ...

Især hvis du er fra Århus og har bedt om aktindsigt kan det være godt for dig at vide følgende ...

Citat:
Vigtige data
Det kan blive en dyr omgang for kommunen, hvis alle data ikke kan genskabes.

Halvdelen af journalnotaterne er automatisk generede, som altid kan genskabes.

"Men resten er notater, hvor medarbejderne har været inde og gøre notater om et eller andet," oplyser Erik Jespersgaard.

Netop disse bliver af kommunen blandt andet brugt til at dokumentation over for staten.

Kan kommunen ikke dokumentere, at den overholder de tidsfrister, som lovgivningen indeholder, kan det medføre, at kommunen ikke kan få udbetalt statsrefusion.
du kan læse hele artiklen her ...

http://www.computerworld.dk/art/44013?a=block&i=189

Der er også en artikel om kommuner der ikke kan finde ud af at svare på mail , og for mig er det ikke særlig betryggende at der nu skal fise og fare mail rundt med personlige oplysninger om mig fra kommune og en evt privataktør ...

prøv at se om din kommune er blandt de kommuner der ikke kan finde ud af at svare borgerne på mail ... det kan du læse om her

http://www.computerworld.dk/art/44006?a=block&i=189

Det er lidt vildt at de påstår at damark skal digataliseres og borgerne skal bruge nettet til dit og dat, de fleste borger jeg kender til kan da godt finde ud af at bruge en computer til noget så simpelt som en mail , de arbejdsløse skal jo også ind på jobindex en gang om ugen, det er kravet til borgerne også selv om de bor langt fra et bibliotek og ikke har computer, for det er jo noget pjat det har vi alle i disse dage, mener man fra regerings side (dog uden at ville give tilskud til hjælp sådan at en computer kan blive til hver mands eje også de aller fattigste )

Men vores kommuner kan åbenbart ikke hitte ud af at bruge noget så simpelt som en mail eller de gider ikke...

Og det er selv om at en mail er lige så gyldig dokumentation på oplysninger som noget brev .....
  Besvar med citat
Gammel 01-02-2008, 15:39   #2
tuxon
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-06 2007
Indlæg: 181
Styrke: 17
tuxon er rigtig godt på vej
Hej Hejdien.
Betyder det, at når sagsbehandler sender et brev og kræver svar inden x-antal dage - så er det nok at svare pr. mail !
Ligeledes når man anmoder om akt-indsigt - gælder 10 dages reglen så - uanset begrundelser for at de ikke har set mailen - de har jo altid været syge, på kursus, på barsel - eller man har, uden at blive oplyst om det, fået anden sagsbehandler.
Jeg mener - hvis de er syge eller af anden årsag ikke har været på arbejde - er
det så ikke klienten der kommer i klemme på grund af svarfristen ?
Det forekommer mig at kommunen kan komme med alle mulige bortforklaringer ved korrespondance pr. mail - ellers skal sagsbehandleren jo ved fravær give andre adgang til at læse indkomne mails - mon der er regler for dét ?
tuxon er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2008, 16:11   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
tuxon det gardere jeg mig altid mod ved at bede om kvittering , har jeg ikke en kvittering dagen efter, så sender jeg også en kopi af mailen til borgerservice med oplysning om at jeg har sendte samme mail til min sagsbehandler dagen forinden og om de vil sørge for at den er modtaget.....

I dag skulle vi være så digitaliseret at det ikke skulle være noget problem at kommunikere via mail og det er også lige så gyldigt at sende en mail som et brev...

Så ja svarfrister og alt andet er det samme hvad enten du skriver mail eller sender brev....

Du spare endda kommunen ved at sende en mail, hvis du læser oppe i tråden om Gribskov så kan du se at de scanner alle breve ind for at kunne lægge dem i journalerne ......

Og det ved jeg også at de gør her i min kommune....

Jeg bruger aldrig andet end mail , og det har ikke været noget problem på noget tidspunkt , der må jeg sige at Køge kommune er effektive

Utroligt nok


Sådan noget som netop din aktindsigt der står der i loven at uanset hvor du aflevere din aktindsigt begæring i hvilke afdeling som helst , så skal de selv sørge for at den bliver afleveret til rette instans......

Men klart, jeg ville skrive mail til min sagsbehandler bede om kvittering , jeg ville så efterfølgende skrive til borgersevice og også her bede om kvittering, er der så stadig ikke kommet nogen, så ville jeg skrive en aktindsigtserklæring vade op i borgerservice med den, bede damen om at skrive en kvittering og samtidig aflevere en klage over servicen til borgmesteren og få en kvittering....


Mange kommuner "glemmer" at sende den aktindsigt og har mange gode undskyldninger...
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Børnetræning og viden phhmw Et godt link! 1 04-03-2013 15:50
Nyttig Info om førtidspension og fleks LS1980 Et godt link! 0 24-01-2013 11:36
nyttig information om Fleksjobreformen speciale.stud. Et godt link! 1 07-06-2012 15:45
God viden om smerter!! Ninja Alt det andet 6 16-07-2009 19:22
Ny viden: Posttraumatisk stress Kjersti Den nyttige viden vi alle har 3 23-07-2008 21:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension