K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-02-2009, 16:40   #81
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Angry Jagten på de syge fortsætter

Hjorten er en snu ræv ..regeringens aktivering af syge fortsætter og det er på grund af at han så håber de fiser ud og arbejde ligemeget hvad eller de dør i processen så er han vel glad for så sparer kommunen en masse penge...

Fint nok det hun siger Betinna Post men jeg vil altså påstå at hendes socialrådgivere OGSÅ har en rå tone...på socialforvaltningen...


Hjortens eget værk


Jagten på de syge fortsætter

Under Claus Hjort er det sket et skred, hvor det eneste socialrådgiverne skal gøre er at hive folk ind for at høre, hvornår de har tænkt sig at holde op med at nasse på samfundet og komme i gang med at arbejde. Det er dybt perverst, mener formanden for Dansk Socialrådgiverforening, Bettina Post

Det er næsten til at grine af, når Claus Hjort nu siger, at tonen er blevet for rå. Det er hans eget værk, det er hans egen rå tone, der har bredt sig på jobcentrene.


Efter en række sindsoprivende historier i Kristeligt Dagblad om, hvordan kræftsyge behandles af kommunerne, gav beskæftigelsesminister Claus Hjort i går for første gang en lille indrømmelse, når det gælder behandlingen af folk på sygedagpenge.

Alvorligt syge patienter behøver måske ikke længere stille på jobcentret til samtale en gang om måneden.

- Vi skal have skilt de tilfælde ud, hvor det at gå til samtale direkte forværrer sygdommen, siger Claus Hjort til Kristelig Dagblad, og åbner for at disse sager kan stilles på stand by.

Beskæftigelsesministeren har allerede taget forskud på lovforslaget. I 17 kommuner kører man forsøg, hvor en del af de sygemeldte skal møde til samtaler hver uge og efter otte uger skal de aktiveres mindst 10 timer om ugen.

- Det vi hører fra kommunerne er, at der hvor de syge deltager på frivillig basis fungerer det fint. Der er nogle, som klart har gavn af en tidlig indsats, det er fint, når det er den syges egen trang, der driver det, siger hun

- Men lovforslaget gør det ikke til en frivillig sag. Mange er dybt traumatiseret og i krise, familien hænger i laser, og hvad sker der med dem? Efter otte uger er der mange, der slet ikke har fået stillet diagnosen endnu, så de ved ikke, hvad de fejler, eller hvad der skal ske, siger hun.


Læs videre her

http://www.fagligtansvar.dk/index.ph...ontent_id=1437

Sidst redigeret af Stella; 22-02-2009 kl. 16:45.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2009, 17:17   #82
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Det er lige præcis på det her område, at flere og flere uden socialfaglig baggrund sidder og behandler sagerne. Der er udmærkede mennesker, men der er slet ikke fokus på de syges rettigheder eller de muligheder vi har for at hjælpe dem. Det er katastrofalt, for den største del af indsatsen burde handle om at hjælpe, siger Bettina Post.
Ja problemet er at alle de nye er ansat til at jage og stresse folk i arbejde uden hensyn til de rettigheder loven giver... de fleste der er uddannede har enten sagt op eller dukker sig og følger trop for ikke at miste deres arbejde...
For man må jo konstatere at der ikke er mange af Bettina Posts medlemmer der faktisk siger fra ude i virkelighedens kommuner når den ene lovovertrædelse efter den anden rulles ud for at fremme kassetænkning i kommunen...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2009, 12:48   #83
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Hjort fortsætter forsøg...

hej det ser ud til at Hjort fortsætter forsøget ...så vi må følge med...han skal ikke tro vi glemmer ...


Citat:
Et forudsigeligt svar

På onsdag skal beskæftigelsesministeren i samråd, hvor han vil blive afkrævet svar på, hvornår han stopper forsøget.

- Arbejdsmarkedsstyrelsen siger, at forsøget er lovligt og fortsætter. Så det er vel et forudsigeligt svar, I kan vente fra Claus Hjort?

- Jo, men jeg har noteret mig, at der er et flertal imod forsøget. Så uanset hvilken nye paragraffer man dribler med, så vil vi gå efter at få det stoppet, siger Socialdemokraternes arbejdsmarkedsordfører, Thomas Adelskov med henvisning til, at ordførerne fra S, SF, El og Dansk Folkeparti i Orientering alle har sagt, at forsøget skal stoppes øjeblikkeligt. Selv den konservative ordfører har krævet det stoppet.

- Det er svært at finde ord for, der forløb vi har set. Det ser voldsomt mistænkeligt ud, og jeg forstår ikke, at beskæftigelsesministeren ikke har lyttet til flertallet og allerede pr. konduite stoppet det. Hvis ministeren ikke af sig selv stopper det, så må vi forsøge at få flertallet materialiseret på anden vis, siger, siger Thomas Adelskov.

http://www.fagligtansvar.dk/index.ph...ontent_id=1459
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2009, 14:10   #84
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jamen det er ikke stoppet af den simple grund at han kan bytte sig til flertallet ...

Tænk bare da DF var ved at kaste op af forargelse over at man ikke ville underskrive tillægs protokollen til handicapkonventionerne det skulle de nok for lavet om på , for den var ikke noget værd hvis ikke man skrev under så det skulle de nok få KJ til og hvordan gik det så , ja det så vi jo her i løbet af ugen ...

DF bakker igen ud og det gør de hvergang , de skal have udøvet alt det magt de kan på indvandre området og have så meget igennem som muligt på alles bekostning for de ved at ved næste valg er det bye bye til dem ....

Og jo mere de når at få igennem jo mere skal der laves om ved regeringsskifte og det er jo ikke noget de kan fra den ene dag til den anden ... så DF sælger alle andre på deres yndlings aversion ...

så tror ikke at TA skal gøre sig nogen forhåbninger i den retning det skal nok blive til lov ...
  Besvar med citat
Gammel 27-03-2009, 14:30   #85
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
nej hans tiltag går mere i retningen at få det indført ved lov at det skal være sådan over det hele , og flere kommuner har fastholdt forsøget (da jeg læste om det i sidste uge ) fordi der ikke er kommet nye retningslinjer fra beskæftigelse ministeret af .. ergo er det stadig sådan de skal køre det ...

Prøv evt at læse den her ...http://www.k10.dk/showthread.php?t=7...light=Advarsel
  Besvar med citat
Gammel 28-04-2009, 20:03   #86
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Thumbs down Når en busbillet til 2-zoner kan være afgørende

Støjberg til kamp mod syge...JA JEG SER INGEN FORSKEL på hende og hjorten...læs her hvordan man piner syge mennesker i danmark ala 2009...ved ikke om jeg kan lide Danmark mere...sygt land eloler bare dumt Intet er ændret og det fortsætter og ingen siger noget ...men et par syge risikerer at dø !

http://www.fagligtansvar.dk/index.ph...ontent_id=1473

Citat:
28.04 2009

Når en busbillet til 2-zoner kan være afgørende

Mens Claus Hjort højst risikerer en næse for vildledning af Folketinget, så fortsætter forsøget med sygemeldte ufortrødent selvom der er tvivl om lovligheden


Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2009, 21:59   #87
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Du har ret stella... det Danmark vi troede det var har udviklet sig helt grotesk... engang var vi stolte af vores velfærdssystem og vores sygehuse og hele verden misundte os vores system... der er ikke meget tilbage mere at være stolt af...


Citat:
Manden hun ikke vil fritage for aktivering har brækket ryggen, og der er allerede en plan for, hvordan han skal vende tilbage til arbejdet.
Tilbage i trædemøllen din pivskid... en brækket ryg er jo ingenting... sålænge øjenlågene sitrer kan du sku også arbejde
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2009, 23:25   #88
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Citat:
Du har ret stella... det Danmark vi troede det var har udviklet sig helt grotesk... engang var vi stolte af vores velfærdssystem og vores sygehuse og hele verden misundte os vores system... der er ikke meget tilbage mere at være stolt af...

Ja HEXI jeg var også stolt men nu er jeg vred på det jeg ser sker...et samfund kan defineres på den måde det behandler de syge og de svageste og også de kriminelle..At politikernes værdigrundlag er at man er ligeglad med om en mand har en brækket ryg eller andre sygdomme og bare smider dem ud i arbejde fordi man er iskold og kynisk...jeg mener hvor er varmen og kærligheden ? medfølelse med folk der lider?

De skal selvfølgelig ikke tvinges ud i noget der forværrer deres tilstand vel...eller er politikernes uhyrer ?

Jeg undskylder aldrig VKO for den politik...de er langt under standarden...derfor er jeg meget hård og kritisk over for dem.

Egentligt så tror jeg de er så langt ude i kulden at de ikke selv ved det.

det gør ondt når man læser sådan noget ...meget ondt...og så alle de andre der er totalt ligeglade...de hejser dannebrog og tror de er så gode...FØJ !

Alle ( de fleste) snorksover ...zzzzzzzzzzzz...zzzzzzzz

Godt vi har K10 til at skrive om det...jeg prøver da OGSÅ AT RÅBE OP...

En dag er der en masse politikere der får en masse at bortforklare...

Stakkels mennesker det går ud over jeg ville ønske at lægerne kom ud på barrikaderne ...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2009, 07:19   #89
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Problemet er bare at politikkerne er gode til at bortforklare og spille "dumme" og så går den. De får en næse og så er det ude af verdenen.

Den mistænkelighed man har over syge, ledige osv. er total uacceptabelt.

Og hvorfor det kan blive ved med at finde sted, så både befolkningen, læger, kommunerne, aviserne, folketinget o.a ikke kan se det er galt, det forstår jeg overhovedet ikke

Det er en svær kamp for menig mand, at komme igennem med mange af de urigtigheder der foregår, når kommunerne( folketinget) skøjter hen over lovene eller bare vedtager noget.
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2009, 19:38   #90
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Post

Med dette forsøg og lov 165 som er til behandling skabes der kun flere ulykkelige skæbner. Flere bliver låst fast på kontanthjælp eller mister den helt når de fratages deres eksistensgrundlag under sygdom/sygedagpenge.

Og det er og bliver gjort i kassetænkningens navn. Regeringen er ligeglade med syge og svage. Alle mistænkliggøres og skal derfor ha' skærpede regler m.v. i sagsbehandlingerne. Det er ret udansk at skabe flere skæbner i velfærdsdanmark.

Fair behandling af syge og svage m.fl. ville være en god gerning. Men det vil regeringen ikke være med til selv om de siger at det er for borens skyld.

Ny regering ser jeg gerne og snarest på borgen så ramte borgere i det kommunale system kan få en fair behandling. Og her tænker jeg på Benny G, Jytte H og mange andre der får en unfair behandling af *systemet*
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
9.z imod kina. hejhejhej Politik og Samfund 0 22-05-2013 13:16
en statslig sammensværgelse imod de syge einstein Lægekonsulenternes Rolle 66 13-08-2012 17:31
fb gruppe imod "folk under 35 er ikke syge" filosofien.Skal vi lave en Tzari Politik og Samfund 17 28-10-2011 14:31
amok frklarsen Politik og Samfund 21 29-11-2009 09:39
Claus Hjort!Er du uddannet læger/psykiater?Hvordan kan du lave lov for syge UDEN DET? lionesse Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 03-11-2007 00:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension