K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-10-2011, 00:26   #21
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Vaskemaskine??

Jamen kan du ikke tage vaskemaskinen med hvis du flytter??

- eller har du set på noget hvor det er umuligt at have vaskemaskine....?
Hvis jeg skal have en lejlighed i samme selskab, som er rimeligt stort, og vil have en lavere husleje, så bliver det lejligheder hvor jeg ikke er sikker på, at der er plads til vaskemaskine.
I de relevante lejligheder er der badekar, medmindre en tidligere lejer har fået det fjernet, derfor er der ikke plads til en vaskemaskine.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2011, 09:46   #22
Jutta1502
Hjemmevant på K10
 
Jutta1502s avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2009
Lokation: Midtjylland, Hedensted
Indlæg: 272
Blog Indlæg: 2
Styrke: 16
Jutta1502 er ny på vejen
Vovse, det vil de ikke acceptere, DE SKAL HA kopi af varslingsbrevet.

Ej hvor træls at du stiger til 7.500 pr. mdr. Selv når min lejlighed er renoveret vil den ikke komme til at koste så meget. Så vil jeg max. komme af med godt 7.000 pr mdr incl. vand/ varme/ antennebidrag/ leje af garage til min bil . Samt havde plads til min egen vaskemaskine.

Hvor jeg i dag kun giver godt 6200 pr. mdr, incl vand/ varme/ antennebidrag/ leje af garage.Samtidig med at lejligheden er blevet godt 20 kvm til 40 kvm større.


Så jeg skal vist ikke klage, over manglende plads. Men blot glæde mig over at jeg i sommeren 2014 har en total renoveret lejlighed. Der er up to date.
__________________
_______________________________

Førtidspensionist pr.1 november 2010

Carpe Diem.. Grib dagen
Jutta1502 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2011, 11:49   #23
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jutta1502 Se meddelelser
Vovse, det vil de ikke acceptere, DE SKAL HA kopi af varslingsbrevet.
Jamen så skriver du "bare" et almindeligt brev og skriver, at kopi af varslingsbrev er vedlagt som bilag, vedlægger varslingsbrevet, og afleverer det hele ved skranken, og beder selvfølgelig om kvittering på, at de har modtaget det.

Hvis det er papirnusseri de vil ha', så giv dem det da for pokker.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2011, 15:35   #24
Jutta1502
Hjemmevant på K10
 
Jutta1502s avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2009
Lokation: Midtjylland, Hedensted
Indlæg: 272
Blog Indlæg: 2
Styrke: 16
Jutta1502 er ny på vejen
Wink

Vovse , det vi ljeg så gøre næste gang ...
__________________
_______________________________

Førtidspensionist pr.1 november 2010

Carpe Diem.. Grib dagen
Jutta1502 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2011, 15:47   #25
Jutta1502
Hjemmevant på K10
 
Jutta1502s avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2009
Lokation: Midtjylland, Hedensted
Indlæg: 272
Blog Indlæg: 2
Styrke: 16
Jutta1502 er ny på vejen
Angry DÅMME kommune!

Jeg har skriftligt bedt om aktindsigt via formularen herinde.

Den blev personligt afleveret på jobcenteret i onsdags i sidste uge, her var beskeden at de skulle nok givet mig aktindsigten . Jeg fik selvfølig en kopi af brevet , med jobcenterets datostempel.

Så i dag ved 9 tiden ringer min sbér, for at høre hvilke papirer jeg ønskede indsigt i.
Hvor til jeg svarede det hele, men så forklarede hun at det kunne hun nok ikke give. Fordi det jo var godt et år siden jeg sidst havde fået aktindsigt.
Hvilket får mig hylet helt ud af den, så jeg taber fatningen og har svært ved at genfinde den igen. Sbéren bliver ved med at spørge , hvilke papirer skal du ha kopi af.

Jeg har så langt om længe genfundet fatningen og svare hende, at jeg gerne VIL HA INDSIGT I DET HELE. Hvortil hun svare jamen du har alle papirerne og der findes ingen interne papirer i din sag. Jeg får hende så forklaret at jeg gerne vil ha de papirer fra d. 05.10.10 og til den afsluttes for at overgå til pensionsteamet.

Men hun kunne ikke sige hvornår jeg ville få aktindsigten tilsendt, da de fleste der arbejdede i den afdeling, var ramt af sygdom.

Dobbelt suk herfra og er lidt trist
__________________
_______________________________

Førtidspensionist pr.1 november 2010

Carpe Diem.. Grib dagen
Jutta1502 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2011, 16:11   #26
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Hej Helenekr. F/orstår du selv har alle tallene, så tast dem ind på borger.dk - så får du et vejledende tal. Kan ikke se, hvorfor kommunens personale skal foretage manuelle behandlinger af nævnte sag. De digitale opdateringer er jo desværre ofte bagud ved årsskifter. Du skal jo nok få oplysningen inden årets udgang. Prøv at møde lidt optimistisk op i diverse kommunale sammenhæng.
Så måske din positive holdning kan have en afsmittende effekt og flere kan få en god dag.
Om ikke andet - gør det for din egen skyld.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2011, 17:01   #27
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jutta1502, hvis man ønsker aktindsigt i papirer, som man tidligere har fået aktindsigt i har kommunen ret til, at kræve betaling for det.

Så egentlig er det da pænt af din sb, at hun ringer og spørger indtil hvad det er du ønsker, i stedet for, at de bare sender dig det hele, sammen med en regning.

Hvis man har bedt om aktindsigt tidligere, og vil have det igen, altså i nye papirer, så kan det anbefales, at man lige finder den sidste begæring om aktindsigt (den kopi man fik som kvittering) tjekker datoen og skriver på den nye begæring, at man ønsker aktindsigt i alt hvad der er kommet siden sidst (her skriver man datoen for hvornår man sidst bad om aktindsigt).
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2011, 19:00   #28
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Hej Helenekr. F/orstår du selv har alle tallene, så tast dem ind på borger.dk - så får du et vejledende tal. Kan ikke se, hvorfor kommunens personale skal foretage manuelle behandlinger af nævnte sag. De digitale opdateringer er jo desværre ofte bagud ved årsskifter. Du skal jo nok få oplysningen inden årets udgang. Prøv at møde lidt optimistisk op i diverse kommunale sammenhæng.
Så måske din positive holdning kan have en afsmittende effekt og flere kan få en god dag.
Om ikke andet - gør det for din egen skyld.
Er du HELT væk???


Hvad mener du med jeg skal komme med en positiv holdning så alle kan få en god dag???

Og hvaffor tal skal jeg taste ind og hvorfor????? Jeg har altså ingen tal, skal ikke flytte, har ingen huslejestigninger og skal ikke bruge borger.dk til noget som helst - jeg skal ikke møde op nogen steder. Men måske du mikser nogle indlæg sammen.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2011, 08:11   #29
Jutta1502
Hjemmevant på K10
 
Jutta1502s avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-04 2009
Lokation: Midtjylland, Hedensted
Indlæg: 272
Blog Indlæg: 2
Styrke: 16
Jutta1502 er ny på vejen
Stampe, ok , men jeg var lidt forvirret fordi jeg undre mig meget over at jeg ikke tidligere har fået fremsendt en komplet liste over journalfortegnelser.

På trods af at jeg godt ved at de findes i min sag, ligeledes undre det mig at min Sbér hle tiden bliver ved med at fortælle mig at der ikke forefindes interne dokumenter i min sag.

Hver gang jeg spørger om disse dokumenter, er svaret de findes ikke i din sag.
__________________
_______________________________

Førtidspensionist pr.1 november 2010

Carpe Diem.. Grib dagen
Jutta1502 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2011, 09:18   #30
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jutta1502 Se meddelelser
Stampe, ok , men jeg var lidt forvirret fordi jeg undre mig meget over at jeg ikke tidligere har fået fremsendt en komplet liste over journalfortegnelser.

På trods af at jeg godt ved at de findes i min sag, ligeledes undre det mig at min Sbér hle tiden bliver ved med at fortælle mig at der ikke forefindes interne dokumenter i min sag.

Hver gang jeg spørger om disse dokumenter, er svaret de findes ikke i din sag.
Jutta, interne dokumenter/akter/notater er IKKE omfattet af retten til aktindsigt. Der behøver heller ikke ligge interne dokumenter i din sag, ikke alle sagsbehandlere har interne notater liggende i sagerne, og specielt ikke hvis der intet nyt er i din sag siden sidst.

Aktindsigt, kan ikke bruges til meget andet - end se om alle vigtige dokumenter som lægeerklæringer m.m overhovedet er tilgået din sag og ikke er gået tabt undervejs. Dèt er så til gengæld meget vigtigt, at sikre sig at ALLE dokumenter f.x speciallægeerklæringer, konklution fra et afprøvningssted, kopi af en klage m.m ligger i sagen - til den dag en ressourceprofil skal skrives og en afgørelse træffes.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flekstilskudet fra komune beskattes som b indtægt ? HvadNuLilleDu Spørgsmål ang fleksjob 9 20-11-2016 09:11
akt indsigt tidligere komune? skov trold Alt det andet 4 03-07-2010 19:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension