K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-09-2013, 00:27   #1
Lulu31
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2010
Indlæg: 3
Styrke: 0
Lulu31 er ny på vejen
Tilkendelse af fleks

Hejsa

Jeg ønsker at søge fleksjob grundet en gammel rygskade, som stadig volder mig store gener trods to operationer. Det er fastslået fra lægelig side, at alle behandlingsmuligheder er udtømte, og at der ikke er udsigt til bedring.

Når man læser om fleksjob og reglerne for tilkendelse herfor, står der, hvis man tidligere har været deltidsansat, skal man tilbydes deltidsfleksjob. Jeg har det meste af tiden været på deltid, omend hele tiden forsøgt at få flere timer og så suppleret op med supplerende dagpenge som fuldtidsforsikret. Betyder det, at de i givet fald ville kunne finde på at sige, at jeg således kun er berettiget til deltidsfleksjob?

Jeg er stadig på laveste dagpengesats, og ville i givet fald jo også modtage laveste sats på sygedagpenge. Men i forhold til beslutningen om evt. tildeling af fleksjob på deltid eller fuldtid, ville det i den situation være en fordel for mig, hvis jeg nu forsøgte at kæmpe mig igennem tre måneder på fuldtid?

Ved du endvidere, om fleks hindrer lønstigninger, som hos os går efter anciennitet? Når man ikke er på fuldtid, vil man så ikke stige som normalt hvert fjerde år, som det så er tilfældet på mit arbejde?

På forhånd tusind tak for svar!
Lulu31 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2013, 06:56   #2
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lulu31 Se meddelelser
Hejsa

Jeg ønsker at søge fleksjob grundet en gammel rygskade, som stadig volder mig store gener trods to operationer. Det er fastslået fra lægelig side, at alle behandlingsmuligheder er udtømte, og at der ikke er udsigt til bedring.

Når man læser om fleksjob og reglerne for tilkendelse herfor, står der, hvis man tidligere har været deltidsansat, skal man tilbydes deltidsfleksjob. Jeg har det meste af tiden været på deltid, omend hele tiden forsøgt at få flere timer og så suppleret op med supplerende dagpenge som fuldtidsforsikret. Betyder det, at de i givet fald ville kunne finde på at sige, at jeg således kun er berettiget til deltidsfleksjob?

Jeg er stadig på laveste dagpengesats, og ville i givet fald jo også modtage laveste sats på sygedagpenge. Men i forhold til beslutningen om evt. tildeling af fleksjob på deltid eller fuldtid, ville det i den situation være en fordel for mig, hvis jeg nu forsøgte at kæmpe mig igennem tre måneder på fuldtid?

Ved du endvidere, om fleks hindrer lønstigninger, som hos os går efter anciennitet? Når man ikke er på fuldtid, vil man så ikke stige som normalt hvert fjerde år, som det så er tilfældet på mit arbejde?

På forhånd tusind tak for svar!
Mht. flekstildeling på "deltid" hvis du tidligere har været på en sådan, så eksistere dette ikke længere efter reformen. Heller ikke når du kommer fra "nedsatte" sygedagpenge.
Tilkendes du fleks, så beregnes der ikke længere sådan. Enten får du max taksten som ledig, eller kontanthjælpsatsen.

Hvis du så tilkendes fleks og kommer i job, så beregnes dit flekslønstilskud ganske enkelt som det alle andre får, UANSET tidligere timetal. Der findes ikke en "deltidstakst"

Mht. til lønstigninger, så vil du altid skulle følge en evt. overenskomst, nøjagtigt som en "rask" kollega.

Noget helt andet er, at HVIS du kan bevise at årsagen til at du har været på nedsat tid, er samme årsag som det du sygemeldes for, så skal dine sygedagpenge beregnes på det timetal du havde da du var rask.. Men det skal kunne bevises..

Sidst redigeret af mik16; 06-09-2013 kl. 07:07.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-09-2013, 23:37   #3
Lulu31
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2010
Indlæg: 3
Styrke: 0
Lulu31 er ny på vejen
Kære Mik

Tusind tak for din store hjælp! Det hjalp mig meget videre! Jeg forstår din slutpointe med den nedsatte tid grundet rygsmerter, hvilket jo selvfølgelig har været en stor medvirkende faktor til den nedsatte tid. Jeg har dog været raskmeldt hele tiden i perioden med den nedsatte tid, hvilket jo ikke er helt efter bogen, hvis det nu skulle være helt korrekt.......






Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser
Mht. flekstildeling på "deltid" hvis du tidligere har været på en sådan, så eksistere dette ikke længere efter reformen. Heller ikke når du kommer fra "nedsatte" sygedagpenge.
Tilkendes du fleks, så beregnes der ikke længere sådan. Enten får du max taksten som ledig, eller kontanthjælpsatsen.

Hvis du så tilkendes fleks og kommer i job, så beregnes dit flekslønstilskud ganske enkelt som det alle andre får, UANSET tidligere timetal. Der findes ikke en "deltidstakst"

Mht. til lønstigninger, så vil du altid skulle følge en evt. overenskomst, nøjagtigt som en "rask" kollega.

Noget helt andet er, at HVIS du kan bevise at årsagen til at du har været på nedsat tid, er samme årsag som det du sygemeldes for, så skal dine sygedagpenge beregnes på det timetal du havde da du var rask.. Men det skal kunne bevises..
Lulu31 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-09-2013, 10:44   #4
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
har du været ved lægen og talt med ham om at gå på nedsat tid - så burde det vel stå i journalen og dermed kunne bevises
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
tilkendelse af fleksjob?? Susanne Spørgsmål ang fleksjob 7 08-01-2013 17:01
§34 støtte og tilkendelse af FP? 58hb Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-05-2012 15:36
Svendborg har 1/2' eret tilkendelse af FP Mella Politik og Samfund 1 14-02-2011 21:37
tilkendelse af flexjob dander Spørgsmål ang fleksjob 1 06-12-2010 08:57
Tilkendelse af FP - diagnoser, statisik Mariepigen Nyt om loven 4 07-12-2007 14:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension