K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Et godt link!

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Et godt link! Har du et godt link som du mener at andre kan have nytte af kan du lægge det her. Denne kategori er ikke beregnet til debat.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-08-2010, 11:18   #1
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Thumbs up Årsag til migræne måske fundet

Det ser ud til at det er genfejl der er årsag til migræne. Det lyder egentlig meget sandsynligt, da det jo i høj grad er arveligt. Det er åbenbart et signalstof der hober sig op i hjernen, som giver migrænen. Det kommer måske til at betyde at migræne kan behandles meget mere effektivt end nu.

Ih hvor vil jeg håbe der kan findes et effektivt middel, der kan forhindre migræneanfald i at opstå.

http://ekstrabladet.dk/kup/sundhed/article1399673.ece
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-12-2010, 11:16   #2
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej.

Vil bare bidrage med flg., som jeg faldt over her: Videnskabens verden 04. september 2010 kl. 16:03 på P1 link: http://www.dr.dk/P1/Videnskabensverd...9/03125347.htm

"En særlig type migræne som mange danskere lider af skyldes en fejl i en lille pumpe, der findes i alle vores celler. Det har århusianske forskere for nylig fundet ud af.


En celle er ligesom en ballon – der er noget på ydersiden og noget på indersiden. Men til forskel fra ballonen så skal der transporteres en masse forskellige stoffer over membranen – fra det indre til det ydre eller omvendt – for at den kan fungere.

Uden transport intet liv. En af de vigtigste pumper hedder natrium kalium pumpen.

Velkendt…og så alligvel hemmelighedsfuld
Pumpen har været kendt siden 1957, men på trods af det er så længe siden, man fandt den, og det tager år at læse sig igennem litteratuen om den, så bliver den ved med at overraske.

Senest har en forskergruppe i århus sat en videnskabelig milepæl i forståelsen af den ellers så velkendte pumpe, og ideen kom en temmelig ejendommelig måde:

- Efter at have diskuteret hele aftnen med lederen af min gruppe, vågnede jeg midt om natten og havde løsningen – det hele gik op, siger hovedforfatteren Hanne Poulsen, der er postdoc ved molekylærbiologisk institut ved Århus Universitet.

Ideen var god og viste sig at holde vand – så godt, at det i denne uge blev publiceret i det anerkendte videnskabelige tidsskrift Nature.

Den nye viden kan på længere sigt bruges til at hjælpe folk med så forskellige sygdomme som migræne og spastisk lammelse. Det er nemlig en fejl i pumpen, der fremkalder begge sygdomme."

"medvirkende:
Hanne Poulsen: postdoc ved molekylærbiologiske institut ved århus universitet Sara Mednick: lektor på university of California i san diego peter k.a. jensen der er forfatter til en række bøger om menneskets oprindelse"

Sidst redigeret af gunvor; 25-12-2010 kl. 12:00. Årsag: trunkering, da 2 forsk. årsager
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-12-2010, 11:24   #3
Wodpoulsen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Lokation: Gladsaxe kommune
Alder: 61
Indlæg: 544
Styrke: 14
Wodpoulsen er ny på vejen
Ja, det ville da være fantastisk.
I min familie springer det så over, da ingen forældre har haft det.
Wodpoulsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-12-2010, 12:02   #4
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Woodpoulsen.

Der er her tale om 2 forks. årsager, men i stedet for at oprette ny, fandt jeg det mere væsentligt, at samle under samme tråd, da dato for opridnelseskilde ikke er langt fra hinanden.

Har lige trunkeret en linje i mit indlæge, således at det bliver tydeligere, at der her er tale om forks. årsager.
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-10-2012, 01:41   #5
Stonie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2010
Lokation: Værløse
Alder: 60
Indlæg: 167
Styrke: 14
Stonie er ny på vejen
Thumbs up Plausibelt

Det lyder plausibelt. Min mormor led af voldsom Migræne ligesom jeg gør.
Min mor lider dog ikke af det !

For dem der ikke kender Migræne....det føles cirka sådan her
__________________
"Du er ikke syg nok til at få Førtidspension"....
"Nej, men det bliver jeg inden jeg er færdig med jer"
Stonie er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Migræne og arbejde Henning Larsen Lægekonsulenternes Rolle 3 27-09-2012 23:40
Migræne Stueplanten Dit og Dat 13 21-01-2012 16:57
Migræne - Neurolog - Odense Girlscout Alt det andet 1 04-01-2011 16:58
Jer med migræne/hovedpine Mølgaard Alt det andet 3 20-12-2010 22:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension