K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-04-2011, 13:53   #11
havheks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2010
Indlæg: 206
Styrke: 14
havheks er ny på vejen
du kan få betalt dine køre udgifter,næste gang du er på hospitalet.få dem til at lave en ansøgning om befordringsgodtgørelse..prøv også med de udgifter du har haft.....og go påske til dig
havheks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2011, 14:24   #12
zolskin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2008
Lokation: her&der, kbh
Indlæg: 197
Styrke: 16
zolskin er ny på vejen
Det er trist med vores sundhedssystem, desværre og med alt for lange ventetider! Man skal have nogle bestemte lidelser for at kunne få en effektiv og hurtig hjælp!

Jeg ved ikke, hvad dit forsørgelsesgrundlag er men jeg vil anbefale, at du meget snart bliver udredt/afklaret i forhold til funktionsniveau, så du kan vurderes til flexjob eller førtidspension. Der har ikke været opfølgning på din situation, da du fik sygedagpenge?
zolskin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2011, 17:10   #13
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Tragisk historie om bedrevidende læger, som ikke ved, hvad de taler om!

Jeg har også måttet skifte læge - hverken alvorlige allergianfald (jeg fik udskrevet stesolid fordi symptomerne blev klassificeret som angst...) og ingen hjælp overhovedet ifm stærke og tiltagende lænde/kropssmerter generelt. Ny læge sendte mig til behandling hos allergolog, hvor jeg blev henvist til Odense og fik konstateret bl.a. fødevareallergier og latexallergi (sov på latexmadras - flot, ikk...) og nogle år senere, da jeg igen-igen fik alvorlige lændeproblemer til scanning, som viste modic forandringer i lænden. Er på fp nu.

Min mor stolede blindt på en gammel tandlæge, som behandlede "noget" i hendes tænder, som "bestemt ikke var paradontose"... Så kom der en ny tandlæge og i løbet af ganske kort tid fik min mor fjernet det meste af overmunden pga... paradontose...

Der er kun een ting at sige til alle som har problemer med helbredet: hvis lægen ikke lytter, SÅ SKIFT LÆGE!!! Og BLIV VED med at skifte indtil der komme en fornuftig læge på banen!

Held og lykke med det facingtrouble - jeg tror, at det du oplever nu er en reaktion på de mange års *******. Du kommer til at få det bedre, når du får ro på. Prøv at tage det så stille og roligt som du kan, en dag ad gangen, bevar din kritiske sans og gå ikke på kompromis.

STORT
__________________

Mange hilsener
Pia

not much is so much more than nothing
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2011, 21:51   #14
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Puuha, jeg ved slet ikke hvad jeg skal sige.

Min første tanke var, at det må være muligt, at klage over sådan en læge, men jeg forstår godt hvis du ikke orker det.

Jeg håber ikke, at du skal kæmpe hårdt for en pension.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2011, 10:18   #15
Toxic
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 92
Styrke: 14
Toxic er ny på vejen
Smile

Citat:
Oprindeligt indsendt af havheksen Se meddelelser
du kan få betalt dine køre udgifter,næste gang du er på hospitalet.få dem til at lave en ansøgning om befordringsgodtgørelse..prøv også med de udgifter du har haft.....og go påske til dig
Jeg fandt ikke lige ud af om dit indlæg var til mig men jeg vil nu svare alligevel...;-)

Jeg har prøvet at læse lidt om kørselsudgifter men mener at jeg fandt frem til at man kun kunne få dem dækket hvis man skulle på sygehuset. Uretfærdigt, mener jeg da det ikke er mig der har bestemt hvem jeg skulle henvises til. Så ville jeg have valgt sygehuset eller en reumatolog i Odense.

Jeg har kun 15 minutter på cykel til sygehuset så det ville ha passet mig bedre. Men så er der spørgsmålet om ventetider og om jeg ville have fået min diagnose så hurtigt og sikkert 100 andre ting....hahahaha...

Måske man kan finde en paragraf et eller andet sted der vil dække udgiften men jeg har ikke haft overskud til at rode mere i det. Og når man er på sygedagpenge så tæller hver en krone...men som sagt...overskuddet har ikke lige været der.

God Påske til dig også...her på falderebet...;-)

Sidst redigeret af Toxic; 24-04-2011 kl. 10:20. Årsag: forkert smiley
Toxic er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2011, 13:18   #16
havheks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2010
Indlæg: 206
Styrke: 14
havheks er ny på vejen
hej ja det var til dig du skrev jo det kostede 142 pr tur med tog ,derfor tænkte jeg det kunne være noget....
havheks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2011, 17:42   #17
FacingTrouble
Elsker at være her på K10
 
FacingTroubles avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2011
Lokation: Sjælland
Indlæg: 68
Styrke: 14
FacingTrouble er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Har selv en bindevævslidelse, formodentlig MB. Berthrew(kan ikke stave til det).

Men det høre under samme gruppe, hvor det er imunforsvaret der angriber rask væv, og skaber en slags betændelstilstand.

Hos 40%, kan man IKKE måle/se noget på blodprøver, da man ikke kan måle inde i cellen, da det er der, sygdommen altså sidder for ca. 40%.

Ved ikke lige med leddegigt.

Se evt på gigtforeningens hjemmeside.

Forhåbentlig er du henvidst til et SYGEHUS, da de er de eneste, der kan udrede og behandle for denne slags sygdomme.

VH POpiae
Nej jeg får bare henvisninger til privatpraktiserende læger. Indtil nu er det til en neurolog og en reumatolog.
Fordi mine prøver viser ingenting.....så kan jeg ikke få en akut tid.
Lige nu er både lægen og jeg i tvivl hvorvidt det er leddegigt, men forhåbentlig vil prøver vise dette. Reumatologen har tid i august......
Lige nu har jeg haft endnu en forværring i min tilstand og jeg er snart desperat. Jeg har hævelser i mine knogler - kæbeled og øvrige led forstørres simpelthen stille og roligt, og jeg har ondt som bare.....min hørelse er ind i mellem påvirket, og jeg får snurrefornemmelser og føleforstyrrelser.
Lægen tager den ene blodprøver efter den anden, og forsøger at finde noget, som kan indikere hvor hun skal starte.
Det er skræmmende.
Lægen ville ikke henvise til sygehus fordi prøverne ikke viser noget. Men jeg skal have lavet en eller anden speciel skanning af knoglerne.
FacingTrouble er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2011, 17:54   #18
havheks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2010
Indlæg: 206
Styrke: 14
havheks er ny på vejen
er der nogen der ha tænkt på Psoriasis-gigt.det kan nemlig som regel ikke på vises i blodprøver......
bare en tanke
havheks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2011, 19:00   #19
Toxic
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 92
Styrke: 14
Toxic er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FacingTrouble Se meddelelser
Nej jeg får bare henvisninger til privatpraktiserende læger. Indtil nu er det til en neurolog og en reumatolog.
Fordi mine prøver viser ingenting.....så kan jeg ikke få en akut tid.
Lige nu er både lægen og jeg i tvivl hvorvidt det er leddegigt, men forhåbentlig vil prøver vise dette. Reumatologen har tid i august......
Lige nu har jeg haft endnu en forværring i min tilstand og jeg er snart desperat. Jeg har hævelser i mine knogler - kæbeled og øvrige led forstørres simpelthen stille og roligt, og jeg har ondt som bare.....min hørelse er ind i mellem påvirket, og jeg får snurrefornemmelser og føleforstyrrelser.
Lægen tager den ene blodprøver efter den anden, og forsøger at finde noget, som kan indikere hvor hun skal starte.
Det er skræmmende.
Lægen ville ikke henvise til sygehus fordi prøverne ikke viser noget. Men jeg skal have lavet en eller anden speciel skanning af knoglerne.
Jeg vil nødig gøre mig klog...men jeg havde skiftet læge for længe siden. Aner ikke hvordan det ser ud med ventetider på Sjælland men her er det ca 2 mdr og hvis jeg ikke tager meget fejl, så er der måske noget med ventetids-garanti, eller hvad det nu hedder. Dvs at du måske har mulighed for at vælge en anden læge med kortere ventetid.

Men altså...jeg ville få skiftet læge i en fart og forlange at komme til hos en reumatolog. Hvis du har hævede led bør en blodprøve også vise en betændelses-tilstand og det kan sagtens være gigt i en eller anden form.

Du er nok henvist til en knogle-scintigrafi. Den fik jeg først lavet efter henvisning fra min reumatolog men den viste da også erosion på flere led.

Jeg er hverken læge eller sagsbehandler men har kun min egen situation som erfaring...men allerede nu kan jeg vist godt afsløre at selv om du skulle finde en hurtigere vej gennem til sygehus/reumatolog...så kommer det til at tage tid...så uanset hvad må du desværre væbne dig med tålmodighed.

Ang. dine smerter...(igen, jeg er ikke læge og kender ikke din situation fuldt ud) Tror du ikke du kunne få din læge til at udskrive noget smertestillende til dig? Jeg har læst at flere herinde, incl mig selv, får Diclon. Det fjerner ikke al smerte for mig men giver dog lidt lindring.
Toxic er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2011, 08:21   #20
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Desværre viser blodprøver IKKE NOGET I 40% af tilfældende.

Men dette kan en Reumatolog, netop udrede, ved andre indikationer.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Erfaring søges! Tullepigen90 Midlertidig Førtidspension 8 18-02-2014 22:29
Erfaring med Ombudsmanden søges. Sannepil Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 01-08-2012 12:18
Visitationsteam KBH - svarfrister? Hjælp/erfaring søges. Miav Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 20-03-2012 09:56
Erfaring søges !! doggerbanke66 Alt det andet 16 12-01-2011 11:11
erfaring søges Hannepanne Spørgsmål ang fleksjob 6 14-03-2009 12:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension