K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-09-2009, 18:14   #1
kent86
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2009
Indlæg: 3
Styrke: 0
kent86 er ny på vejen
sygedagpenge slut pension nej

Hej jeg hedder Kent og har nu gået og døjet med min ryg i tre år, på grund af en stivtgørende operation som jeg fik foretaget i 2008 og som gik hen og viste sig, efter 7 mrd. var en fejloperation som er anderkendt som fejl men jeg har ikke set en krone endnu, blev derefter reopereret i februar 2009, men det er desværre blevet meget værre denne gang, og jeg er det man kalder uafklaret, fordi jeg stadig skal til div. undersøgelser og genoptræning, og på smerte klinik i 2010.
Så nu står jeg i den situation at kommunen ikke vil betale mig sygedagpenge mere, og de vil heller ikke lade mig søge pension? de vil ingen ting, de bruger alle paragrafferne, som jeg har været inde at læse hos jer, undtaget den med at anke!! jeg er kun 23 år, og da det hele skete var jeg lige blevet færdig som SOSU hjælper og gik straks videre som SOSUASSTENTELEV, men måtte da give op da ryggen sagde stop.
Så det er derfor jeg nu spørger? er det rigtigt? at min sagsbehandler kan sende mig mine papirer og skrive at det er en partshøring og så skal jeg vare hvad jeg mener? og uanset har hun allerede skrevet at jeg kan henvende, mig på jobcentret og hente min kontanhjælp i oktober.
Jeg har prøvet to gange før at søge pension!! men da sagde hun at jeg kunne da prøve, men hun ville så afslå den med det samme hun fik den, så derfor fik jeg slet ikke søgt, hvordan gør man det?? og er det korrekt som hun opfører sig? den sidste statusattest har rigtig været guf for hende da det er min egen læge som har skrevet den, hvor hans diagnose lyder fejloperation i lænderyg kroniske smerter og mistanke om protesesvigt i ryggen og han mener ikke at kunne udtale sig om noget før 01.03.2010. da skulle jeg være færdige med mine behandlinger og undersøgelser mener han, og han har også forlået sagsbehandleren pension og så gøre den hvilende, indtil jeg er kommet mig, så jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal bære mig ad, er der nogle derude der kan hjælpe mig.
Hilsen Kent86
.
kent86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2009, 18:40   #2
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
de kan da vist ikke lukke for kassen når du er under / venter på behandling

Alt skal være skriftligt - du sender bare en mail til SB hvori du skriver at du ønsker dette.
hvad angår din egen ansøgning skal de tage stilling HUN KAN IKKE GØRE DETTE ! hun kan indstille til afslag - det er alt. du skal dog være obs på at ved et afslag på en §17 stopper de SDP
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2009, 00:10   #3
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Åååh, Kent 86, Jeg går ud fra at de papirer du omtaler indeholder din ressourceprofil, som SKAL være opdateret, og at den nu er sendt til partshøring hos dig?

Hvor lang indsigelsesfrist har de givet dig?

Er dine sygedagpenge stoppet?

Hvis ikke, vil jeg råde dig til at søge pension efter § 17 (på det foreligende grundlag) ... Jeg skriver det indklammede, da jeg håber på at din kommune har fået ALLE lægepapirer omkring din ryg, for HVIS de har det, så vil jeg råde dig til at søge pension efter § 17 på det foreliggende grundlag, og så skal du BLÆSE PÅ, hvad din sagsbehandler siger, for de siger så meget, for at skræmme folk

Du forbliver således på sygedagpenge, til din kommune har afgjort din pensionsansøgning, hvis du når at søge inden de stopper dine sygedagpenge.

Jeg har selv måtte ty til den udvej, fordi min sagsbehandler ikke ville sende mig i arbejdsprøvning, og derfor ville lempe mig over på kontanthjælp med den begrundelse, at jeg ikke var færdigudredt, ikke færdigbehandlet osv.

Jeg søgte den sidste dag, jeg efter min kommunes afgørelse var på sygedagpenge

Håber at du stadig har lidt tid at løbe på, for det er vigtigt at du får læst om bl.a "sygedagpengestop" og "arbejdsevnemetode", som du finder på forsiden af K10, øverst i venstre hjørne samt sygedagpengereglerne, som står under 'nyttige links' øverst på sitet.

Skriv endelig igen Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.

Sidst redigeret af Hyanna; 20-09-2009 kl. 00:34. Årsag: lidt tilføjelser fra en træt Hyanna
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2009, 13:25   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Det samme har jeg gjort ventede også med en §17 til den sidste før mine sygepenge udløb. Dog var det min sagsbehandler som opfordrede mig til det.
venter selv på svar om ja eller nej.
har været i arbejdsprøvning og fået det 3 ord som hvis nok skal hedde fra lægerne
varigt og ingen behandlingsmuligheder, samt ingen nævneværdig arbejdsevne i alle fag.
så vidt jeg kan se har du ikke været i arbejdsprøvning og så er det rigtig svært og får pension.
selv hende fra tv lorry som skulle have hjælp stort set 24 timmer i døgnet, ja hun skulle i arbejdsprøvning. vanvid men sandt.
sygepenge kan forlænges hvis man mener du kommer i arbejde inden for 2*13 uger. Men den holder hvis ikke rigtig.
tror ikke du får pension og gøre den hvilende for et halvt år.
men du har faktisk intet og tabe ved af søge en §17. i de 3-4 måneder kan du får sygepenge og ved et afslag kontanthjælp. Men du er jo allerede på vej til kontanthjælp.
ved at afslag skal de også skrive en handlingsplan til dig og efterfølgende har du kun et par måneder til de sidste undersøgelser.
du har ret til at søge igen i 2010 på baggrund af de nye oplysninger den 01.03.2010

Jeg kan jo ikke vide hvordan det vil går, men det havde jeg selv gjort hvis jeg stod i samme situation.
Ja man skal have et jern helbred for at være syg i Danmark

Sidst redigeret af MTVRV1; 20-09-2009 kl. 13:28.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sygedagpenge/pension Nissefar Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 05-06-2012 21:32
Regering: Slut med tidsgrænse på sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 06-02-2012 19:50
fleksjob/pension/sygedagpenge jonna52 Spørgsmål ang fleksjob 2 23-03-2011 09:12
Feriepenge Pension/sygedagpenge bimse45 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 01-09-2010 22:10
Slut på sygedagpenge? salvatore Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 07-03-2009 08:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension