K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-02-2014, 14:23   #11
janepihlmann
Ved at vænne sig til K10
 
janepihlmanns avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Lokation: København
Indlæg: 20
Styrke: 12
janepihlmann er ny på vejen
TAK

Tak for linket til den nye vejledning til kommunerne, som jeg helt sikkert kan bruge, når jeg inden for de næste dage sender endnu et pålæg til kommunen om at trække det uddannelsespåbud på EUC, som de har givet Samson i en indkaldelse til Jobsamtale i næste uge.

Ligeledes pålægger jeg kommunen at foretage en ny visitering, da det allerede er kommunens pligt, når der kommer nye væsentlige oplysninger i en sag. At kommunen har tvunget Samson ud på en hjemløshedskurs med deres udbetaling af ydelser 31. januar 2014, må vel siges at være "væsentlige" nye oplysninger.

Kærlige knuz fra Jane
janepihlmann er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2014, 16:50   #12
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Helt sikkert og det var da også derfor jeg tænkte du måske kunne bruge det for der står jo tydeligt at de skal vurdere når der er nye oplysninger og de skal ikke mindst også kigge på ens boligsituation...

Det kan nu engang være ret svært at tage uddannelse eller arbejde hvis man ikke har et hjem udfra at man ikke kan betale huslejen..

Håber der sker nogle ændringer sådan at Samson kan blive boende og klare sig og det bør selvfølgelig være med tilbagevirkende kraft..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2014, 19:22   #13
jkf
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2013
Indlæg: 79
Styrke: 11
jkf er ny på vejen
Jeg bliver simpelt hen så ked af det på Samsons vejne, også velvidende at der er mange i den samme situation.
samtidigt: Hold fast, hvor er jeg glad for at Jane er gået ind og hjælper Samson. Og at de har politiandmeldt disse personer.
jkf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-02-2014, 19:39   #14
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det ville simpelthen være noget af det bedste der kunne ske hvis disse mennesker som er blevet anmeldt fik en dom...

Det ville sørge for at andre ville tænke sig grundigt om og lave deres arbejde ordentligt...og det ville hjælpe enormt mange mennesker som der er begået fejl imod..

Men lad os nu se om ikke systemet ikke gør som det plejer og lukker om sig selv..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-02-2014, 10:14   #15
janepihlmann
Ved at vænne sig til K10
 
janepihlmanns avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Lokation: København
Indlæg: 20
Styrke: 12
janepihlmann er ny på vejen
Første reaktion fra Christiansborg

I går modtog jeg følgende besked fra Özlem Cekic' rådgiver: "Kære Jane. Tak for din mail til Özlem Cekic, som jeg tillader mig at sende videre til Eigil Andersen, der er SFs ordfører på området."

Ingen af de andre 15 folketingspolitikere eller deres rådgivere har svaret på den henvendelse, jeg sendte den 20. janu. 2014 på mail med overskriften: "HJÆLP! Xxxxx kommune tvinger sygemeldt ung under 30 ud i hjemløshed"

Kommunalbestyrelsen i Xxxxx kommune forholder sig fortsat fuldstændig tavse efter jeg sendte politianmeldelsen, men langt de fleste politikere har klikket Ja på den Kvitteringsdialogboks, jeg har som standard i mit e-mail program, så har i hvert tilfælde dokumentation for, at mailene er blevet åbnet. Om de er blevet læst, ved jeg af gode grunde ikke, da jeg ikke har fået nogen svar endnu.

Hav en god dag derude alle sammen. Jeg arbejder videre på sagen
janepihlmann er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2014, 09:36   #16
janepihlmann
Ved at vænne sig til K10
 
janepihlmanns avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Lokation: København
Indlæg: 20
Styrke: 12
janepihlmann er ny på vejen
Svar modtaget fra Ankestyrelsen

I dag modtog jeg brev fra ankestyrelsen, hvor de skriver, at de pga. en forsinkelse i deres posthåndtering ikke kan overholde fristen på 7 arbejdsdage ift. at sende mig sagens akter. De skriver også, at de vil behandle min anmodning om aktindsigt snarest muligt.

Hhhhhhmmmmmmm Gu' ved, hvor lang tid snarest muligt er?

Kærlige knuz fra Jane
janepihlmann er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2014, 11:50   #17
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.790
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Til din information..

Kære Jane.

Ankestyrelsen viser med sit svar, at de ikke kender lovgivningen eller også gør de, men er sig ganske bevidst om, at der ikke findes en konsekvens...

... når de ikke overholder lovgivningen, som Folketinget har vedtaget.

En anmodning om aktindsigt har en lovbunden frist på 10 kalenderdage, som ikke må overskrides, med en for sagen uvedkommende årsager, som man har kunne planlægge sig ud af. Det kaldes retssikkerhed.

Bedste hilsner

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 08-02-2014, 08:58   #18
janepihlmann
Ved at vænne sig til K10
 
janepihlmanns avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Lokation: København
Indlæg: 20
Styrke: 12
janepihlmann er ny på vejen
Spørgsmål

Kære Peter
Jeg undrede mig også meget over Ankestyrelsens begrundelse om forsinkelse i posthåndteringen. Den lov, du refererer til om 10 kalendedage kender jeg ikke, men jeg kender den om 7 arbejdsdage i Forvaltningslovens § 36, stk. 2: "Vedkommende myndighed m.v. afgør snarest, om en anmodning om aktindsigt kan imødekommes. En anmodning om aktindsigt skal færdigbehandles inden 7 arbejdsdage efter modtagelsen, medmindre dette på grund af f.eks. sagens omfang eller kompleksitet undtagelsesvis ikke er muligt. Den, der har anmodet om aktindsigt, skal i givet fald underrettes om grunden til fristoverskridelsen og om, hvornår anmodningen kan forventes færdigbehandlet."

Hvilken lov skriver noget om 10 kalenderdage?

Har du et godt råd ift. om jeg skal skrive til Ankestyrelsen igen?

Har nemlig en lumsk mistanke om, at Xxxxx kommune ikke har sendt alle sagens akter til dem.

Kærlige knuz fra Jane
janepihlmann er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-02-2014, 18:31   #19
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.790
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Aktindsigt for borgeren er 10 kalenderdage..

Kære Jane.

... hvor borgeren normalt skal have modtaget sine akter inden udgangen af den 10ende kalenderdag.

Fordi det er en vigtig juridisk frist, der ikke er valgt tilfældigt.

En ankefrist i en given sag( 4 uger = 28 dage) bliver aldrig dispenseret.

Men hvis man ikke har modtaget en aktindsigt inden 10 kalenderdage er det een af de meget få årsager til at dispenserer for en ankefrist (4 uger = 28 dage på minuttet)

http://jm.schultzboghandel.dk/upload...bet/kap22.html

4.3. 10-dages underretningsfristen

4.3.1. Er en begæring om aktindsigt ikke afslået eller imødekommet inden 10 dage efter, at den er modtaget af vedkommende myndighed, følger det af § 16, stk. 2, at myndigheden skal underrette den pågældende om grunden hertil samt om, hvornår en afgørelse kan forventes at foreligge. Underretningen skal afsendes fra myndigheden inden udløbet af den 10. dag efter modtagelsen af begæringen om aktindsigt. Ved beregningen af de nævnte 10 dage medregnes såvel lørdage som søn- og helligdage.

Jeg ville ikke bruge mere tid på den sag, men afvente. Men reagerer hvis tiden bliver for lang.

Fordi, at vi ved alle, at vi kan klage, råbe og skrige.

Embedsmænd/kvinder gør som det passer dem, fordi der findes ingen KONSEKVENS for den enkelte. Derfor har de deres egne regler, som i dette tilfælde.

Læs tråd #6 her http://www.k10.dk/showthread.php?t=26340

Alle disse frister er kalenderfrister, også 10-dages fristen. Det vil sige, at fristerne løber fra den dag, hvor anmodningen er modtaget i kommunen, også selvom den først når frem til sagsbehandleren én eller nogle dage senere. 3-månedersfristen løber dog fra den dag, hvor der er truffet afgørelse om at påbegynde en sag om førtidspension.


Bedste hilsner

Peter

Sidst redigeret af phhmw; 08-02-2014 kl. 20:39.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 09-02-2014, 17:20   #20
janepihlmann
Ved at vænne sig til K10
 
janepihlmanns avatar
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Lokation: København
Indlæg: 20
Styrke: 12
janepihlmann er ny på vejen
Når kommune og politi ikke svarer

Tak for dit svar vedr. aktindsigten ift. Ankestyrelsen Peter.

Kan du eller en anden hjælpe mig med henvisninger til retsregler ift., når hverken kommune eller politi svarer?

Hverken Samson eller jeg har fået bekræftelser på, at politianmeldelsen er modtaget, hverken fra politiet eller fra kommunen, som har fået den tilsendt også?

Derudover har hverken jeg eller Samson modtaget nogen som helst reaktion fra kommunen vedr. pålægget om det fulde moralske, politiske og økonomiske ansvar for at rydde op i det kaos, de Grundlovsstridigt har påtvunget Samson - heller ikke fra de 6 kommunalpolitikere.

Kærlige knuz fra Jane
janepihlmann er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension