K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-11-2009, 09:08   #1
L. Hagenau
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Lokation: Sønderjylland- er der andre herfra
Indlæg: 51
Blog Indlæg: 14
Styrke: 15
L. Hagenau er ny på vejen
Question Hvor længe må kommunen forhale sagen

Jeg havde igen igen en termin her den 24 nov. med min sagsbehandler hvor jeg skulle have at vide hvor langt hun er med min sag, og intet var sket. Jeg skulle have forventet min res.profil til gennemsyn, men som de andre gange intet med posten, jo, en forlængelse af mine sygedagpenge frem til 30.03.10.
Hvor længe må en kommune række sagen???? Er der noget at gøre?????
Har søgt aktindsigt og fået alle papirerne, og har talt med fagforeningen, de siger de kan kun hjælpe i tilfælde af, at jeg ikke får pengene, men ikke på længden af sagens behandling. Er det virkeligt sådant, at kommunen direkte eller indirekte faktisk får "syge" folk endnu mere "syge" for det bliver man da af ventetiden, ens tanker kører jo rundt i hovedet især når man skal sove.
Hører gerne fra jer
L. Hagenau er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2009, 09:27   #2
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
Der kan være tilfælde hvor sagsbehandlingen er så langtrukken at det er i strid med menneskerettighedskonventionen, men så skal den osse være lang...
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2009, 09:51   #3
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Det kan være en fordel for

kommunerne at sylte ens sag, især udarbejdelsen af ressourceprofil, for så ryger man da bare ned på kontanthjælp, indtil de har snøvlet sig færdige, jf. Ankestyrelsens principafgørelse 158-09, som kan findes under følgende link:

http://www.socialjura.dk/index.php?i...ash=34962a7ce6

Godt nok har man så krav på sygedagpenge med tilbagevirkende kraft, hvis kommunen langt om længe skulle være kommet til det resultat i ressourceprofilen, at man skulle have være berettiget til sygedagpenge.

Så det er vigtigt, at din kommune får udarbejdet en ressourceprofil i tide.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2009, 12:57   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja vententiden er lang

men da de har forlænget til 30.03.10, hører du nok ikke mere i år.
nu ved jeg ikke hvad du forventer. flex eller FP.
men det tager også lang tid, efter den 30.03.10.
du skal huske rigtig mange kommer på kontanthjælp før en afklaring.
så du er ikke den eneste desværre. Men så længe du får sygedagpenge, kan jeg ikke se man kan klage nogen steder.
venter selv på en udtalelse fra lægekonsulenten på 2 måned og alle papir er kommet.
så regner med hele 2010, går med at vente og i tilfælde af afslag på FP, kan jeg vente 9-12 måneder på at få svar på en anke. samt ingen penge, da jeg ingen mulighed har for kontanthjælp.

edit
nu kan jeg se du søger pension og du har fået forlænget dine sygedagpenge. Det skal du bare være glad for.
jeg kunne ikke få mine forlænget overhovedet, fordi kommunen ikke mente jeg kommer i arbejde inden for en forlængelse.
det er vil meget naturligt, når ens sag kun peger en vej og det er pension. Samt kommunen selv skriver alt er formålsløs i forhold til det ordinær arbejdsmarkedet
men har kommunen langt nogen plan eller taget stilling NEJ.

så forstå udmærket godt din frustration

Sidst redigeret af MTVRV1; 30-11-2009 kl. 13:09.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-11-2009, 22:15   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg kan kun anbefale at man skriver en klage til sin borgmester over sagsbehandlingstiden hvis sagen er veloplyst , der er ingen grund (andet end personale mangel ) til at forhale sagerne ...

Det er ikke alle borgmesteren der er lydhøre over for borger klager men det sker dog så man skal give det et forsøg , samtidig skal man sende en kopi til sagsbehandler , sagsbehandleres afdelingsleder og hele kommunal bestyrelsen , mange gange kan det ses at sagsbehandler kommer igang når vedkommen opdager at borgeren ikke finder sig i det men går videre , og i en evt anke kan man også påpege at man har prøvet at få kommunen til at komme i gang med deres del af arbejdet ...

Dog vil jeg sige at det ikke er ensbetydende med at de er ude på at stoppe ens sygedagpenge at de trækker tiden , det kan jo også ses som et godt tegn at de forlænger dagpengene ...

MTVRV1 som jeg læser det du har skrevet herinde så var det din mening at søge en § 17 på forliggende grundlag men fik ikke skrevet det på , er det korrekt ? har du overvejet at sende en ny ansøgning til en § 17 på forliggende grundlag og se om det kan få sat farten lidt op ?

Og har du klaget over sagsbehandlings tiden til borgester ?
  Besvar med citat
Gammel 30-11-2009, 22:47   #6
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

På hvilket grundlag har de forlænget dine sygedagpenge?
Er det efter nogen af punkterne i § 27 i sygedagpengeloven?

For det er jo ellers det normalt, man plejer at kalde det, at man er på forlængelsen af sygedagpenge, hvis de mener, du endnu ikke er afklaret efter de normale 52 uger.
Som MTVR1 siger, synes jeg du skal være glad for, du kunne få lov at få sygedagpenge fortsat, der er mange som ikke har kunnet....

Nu ved jeg ikke om hvad dine ønsker er, om du vil i fleksjob eller vil på førtidspension. Men på forlængelsen af sygedagpenge er netop muligheden for at få afklaret, hvad du skal - da de skal have vurderet din arbejdsevne. Det er ressourceprofilen bla. med til at finde ud af, hvad der skal til, for at du kan komme videre.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Pensionsnævnet? Hvor længe må sagen ligge? Og ellers § 17 :-( 1980 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 08-11-2012 08:19
Kommunen anker sagen Betina1953 Alt det andet 9 21-11-2010 12:34
Hvor længe kan kommunen trækker en ansøgt merudgiftsydelse ud? Indiansummer Alt det andet 4 07-09-2010 09:51
Hvor længe må kommunen være om at vurdere en anke? Mella Alt det andet 12 06-03-2009 18:15
anket afslag - sagen hjemsendt til kommunen dorte At søge førtidspension 31 24-08-2007 09:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension