K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-05-2008, 12:49   #11
Kaftbyen
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2006
Indlæg: 134
Styrke: 18
Kaftbyen er ny på vejen
Hvad er problemet...?? man må ha alle de penge i banken man vil... eks: førtidspensionist efter 2003-regler, sælger huset (haft og boet, over 3år) sætter pengene i banken, lad os sige 550000,- og får 5% i rente, det gir 27500,- kr i renter om året... det er langt fra de 62500,- som man må tjæne inden der sker noget med ens pension..!

og hvis eks; man har 22.000.000.00,- millioner.. ja så sæt dem på en millionærkonto, da får man ikke renter.... så der heller ik noget at komme efter..
Kaftbyen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2008, 12:50   #12
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af migselv Se meddelelser

Du skal bare være opmærksom på, at det ikke kun er OPSPARING de kikker efter.

F.eks. kan ens budgetkonto + lønkonto + opsparingskonto nemt oversige de 50.000 på bestemte tidspunkter af året. Her tænker jeg ved termin og i slutningen af december, hvor din pension er gået ind - men hvor de tunge poster måske ikke er trukket gr. helligdage, weekend og hvad der ellers kan være.
Altså her snakker vi om førtidspension og kontoen må gerne være over 50.000kr eller for den sags skyld 50.000.000kr det har ikke i sig selv nogen indflydelse på en førtidspension... det der får en indflydelse på førtidspensionen er renterne... altså indtægterne af pengene... og ikke selve formuen

Det med madrassen var kun for at skitsere at hvis der ingen indtægter var fra formuen så får det ingen indflydelse på føtidspensionens udbetalte beløb... og nej det er ikke i strid med nogen regler at have penge i en bankboks eller i madrassen så længe man opgiver formuen til skattevæsenet som formue men det er selvfølgeligt bedrageri hvis man har formue og gemmer den for ar få udbetalt tilskud som man ellers ikke var berettiget til...

Så håber jeg det er slået fast at en førtidspensionist godt kan have formue uden at det er i strid med at få udbetalt hele førtidspensionsbeløbet (vi snakker om 2003 reglerne)



Det der har været fremme i pressen med at der er nogen der hæver penge på deres konto så der er under 50.000 kr ved nytårsopgørelsen har drejet sig om folkepensionister og jeg har lige løst checket reglerne og kan ikke lige se der en formuegrænse og som folkepensionist kan man tjene 57.000 kr før det får indflydelse på pensionstillægget
Dette er for folkepensionister
Citat:
Pensionstillæg
Pensionstillægget er på 5.130 kr. (2008) om måneden, hvis du er enlig, og 2.396 kr. om måneden, hvis du er gift eller samlevende. Tillægget sættes ned, hvis du har en indtægt på 57.300 kr. om året (2008) ud over pensionen. Er du gift eller samlevende, er indtægtsgrænsen på 115.000 kr. om året (2008), fordi begges indtægter lægges til grund for beregningen.

Der betales skat af pensionstillægget.
Så lige hvor den formuegrænse for folkepensionister kommer ind ved jeg ikke.... jeg fandt ikke noget ved en hurtig gennemlæsning på borger.dk
Det har måske noget at gøre med andre tillæg man søger ud over grundbeløbet og pensionstillægget

Sidst redigeret af Hexi; 26-05-2008 kl. 13:14.
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2008, 13:03   #13
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
[QUOTE=migselv;29061]
Jeg fornemmer desværre, at jeg ikke hører hjemme på denne side.
Hér kan man vist kun deltage, hvis man vil være med til at hænge systemet (og alle dets ansatte) offentligt ud - somom man selv var totalt fejlfri

Det er en type moral som jeg ikke selv praktiserer - eller kan affinde mig med. Så jeg vil forlade jer igen.QUOTE]

Typisk dansk moral, dobbeltmoral.... gøre sig til social bedrager fordi systemet bedrager en
Der er ingen herinde der er fejlfri, men vist heller ingen der hævder at være det. Lovlighed af råd og opfordringer kan ikke erstattes hvis det her forum skal bære nogen vægt de steder det bliver nævnt . Råd som er i gråzonen eller direkte ulovlige giver jo bare politikere og sagsbehandlere ret i deres mistro overfor os klienter i systemet , og det er direkte modsat K10's intentioner. Det med at hænge systemet og deres ansatte ud er vist lidt naivt tænkt og formuleret , men da de fleste kommer her med problemer og søger hjælp, er det nok ret naturligt at det har overvægt i posterne. Dette er jo ikke en klub for sociale klienter, men et hjælpeforum for folk der er kommet i klemme i systemet. At man så forhåbentlig bliver hængende og hjælper andre, burde være selvfølgelig, hvis man har det overskud efter den omgang man har været igennem.


mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2008, 13:06   #14
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Hexi - sådan mener jeg også, reglerne er. De nogle og 50.000 gælder for folkepensionister.
Der er ingen formuegrænse for FØP, men derimod indregnes indtægterne af formuen.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2008, 13:46   #15
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Og så fandt jeg endelig ud af hvorfor nogen folkepensionister fiflede lidt med deres indeståender...
For grundbeløbet og det personlige tillæg af folkepensionen er der ingen formuegrænser... men det drejer sig om det der kaldes ældrechecken
Citat:
Betingelser
Hvis du er folkepensionist og din likvide formue ikke overstiger 59.900 kr. om året (2008), kan du få udbetalt den supplerende pensionsydelse – den såkaldte ældrecheck.

Hvis du er gift eller samlevende, må jeres formue tilsammen heller ikke være større end de 59.900 kr.

Friværdi i fast ejendom indgår ikke i formueopgørelsen, ligesom folkepensionen heller ikke betragtes som formue.

Ved likvid formue forstås indestående i banken, kursværdien af obligationer, pantebreve i depot, børsnoterede aktier samt investeringsforeningsbeviser.

Ældrechecken indgår ikke ved beregning af boligydelse.

Så derfor er det at nogen folkepensionister fristes til at hæve fra kontoen så de på papiret har en likvid formue der er under grænsen for at få ældrechecken...
Citat:
det er naturligvis socialt bedrageri at gøre dette...
Men er jo heller ikke det denne tråd handler om ... og der har ikke i denne tråd været opfordret til nogen omgåelse af reglerne da førtidspensionister ikke får ældrecheck
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2008, 13:56   #16
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jo, Hexi...

Det drejer sig også om, at førtidspensionister kan søge tilskud, bl.a. boligsikring.

Og når man ansøger om boligsikring, så er der en beløbsgrænse... og den er vist helt nede omkring de 50-60.000.

Man må desværre ikke eje ret meget, hvis man søger om hjælp i det offentlige.

Så det kan jo blive svært at spare ret meget op.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2008, 14:06   #17
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Så sætter vi lige det oprindelig spørgsmål på igen for at få alting opklaret

Citat:
Oprindeligt indsendt af Silke Se meddelelser


Ja, så er jeg her igen....

Nu hvor man åbenbart ikke kan få tilskud til forskellige ting, når man er tilkendt pension - hvad så med opsparing ???

Må man have 17 millioner i banken, uden at det gør noget ???

Okai - beløbet er i den grad fiktivt - men må man f.eks. spare op til større ting, såsom et nyt køkken, ny bil, en ferierejse eller andet - uden at det får konsekvenser for pensionens størrelse ??



Det vil nu tage en rum tid for mig at skrabe et større beløb sammen - men det er rart at vide, hvor jeg står....

Det går på om selve førtidspensionen bliver berørt at en evt formue og ikke om eventuelle tilskud man søger udover det bliver berørt


Ang.. boligsikring så skal man have en formue på over 632.800 kr. for at det får nogen betydning
Citat:
Har husstanden formue over 632.800 kr. medregnes en procent del heraf i indkomsten.
http://www.social.dk/ministeriets_om...igsikring.html

Så fik vi vist også opklaret det
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2008, 14:41   #18
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Nu hvor man åbenbart ikke kan få tilskud til forskellige ting, når man er tilkendt pension
Hexi... please...

Man kan godt få tilskud, selvom man får førtidspension... Både til boligsikring og andre ting. Så udgangspunktet i trådstarters indlæg er forkert.

Gad vide, hvorfor vi er flere, der tror, at grænsen er på 50-60.000?!

(Og jo, Hexi, jeg har læst, at man lægger 10 procent til som indkomst af formue, der overstiger 632.800.)

Måske jeg "falder" over det på et tidspunkt.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2008, 15:02   #19
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Hexi... please...

Man kan godt få tilskud, selvom man får førtidspension... Både til boligsikring og andre ting. Så udgangspunktet i trådstarters indlæg er forkert.
Jeg tror at trådstarteren var interesseret i at vide om selve førtidspensionen blev berørt af en evt opsparing og om formue gav fradrag i pensionsudbetalingen og derfor blev spørgsmålet nok stillet sådan...
Og det er fastslået at formue har ingen indflydelse på det

Hvis vi skal ind og se på andre tilskud man kan søge er reglerne jo også så forskellige at der ikke kan gives et enkelt svar på det... men man må finde reglerne for hver enkelt ydelse... og det kan man jo så gøre... men det var ikke det der blev spurgt om i denne tråd..

Er vi enige om det zuza
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2008, 15:11   #20
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ja, Hexi... det er vi.

Hvis JEG skulle have misforstået trådstarter, har andre måske også, så derfor fint at få "talt" om tingene.

Jeg tror desværre også, at man skal se på hver enkelt ydelse, der søges om, for at finde ud af, om man kan få tilskud eller ej. (Det er måske der, jeg huskede denne lave grænse fra.)

Men et gedemarked er det under alle omstændigheder, hvis man skal finde rundt i alle de love og paragraffer.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension og opsparing Q27Herning Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 30 21-07-2012 14:00
opsparing på fp alanabith Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 22-05-2011 17:17
Sp-opsparing mimse Politik og Samfund 131 22-05-2009 12:10
Udbetaling af LD-opsparing. Hammershus Nyttigt at vide for Førtidspensionister 19 05-03-2009 23:58
Opsparing 2jur Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 10-02-2009 18:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension