K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-08-2009, 07:38   #1
lundee
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: odsherred
Indlæg: 16
Styrke: 15
lundee er ny på vejen
Unhappy arbejdsprøvning for gammel?

Helt ny her,men har læst en del af indlæggene,der er rigtig mange gode tips
Iførste omgang er spørgstmålet,hvor gammel må en arbejds prøvning være??

Er nu visiteret til et flexjob pr 20-8 på grundlag af en lige knap 3 år gammel,
arbejdsprøvning,har været sygemeldt i godt 4 år(kommunen har syltet mig med vilje)
Har selv søgt pension og skal til udvalgs møde i morgen den 19-8,hvis pensionen afvises træder flex afgørelsen i kraft.

Det hele er gået meget hurtigt de sidste 6 uger,på papir,min sidste samtale,med sagsbehandleren var 20-2-2008.
Først dumper der en påtænkt afgørelse om flex + resourceprofil op.
jeg kommenterer profilen og gør opmærksom på at jeg ikke kan,varetage et
flexjob,da der er sket meget store ændringer til det værre på de 3 år,
samt at jeg ønsker at søge pension.

Dette godtages!! hvis jeg blot indvilliger i ny speciallæge erklæring,samt siden sidst fra min alm læge.

speciallægen afslutter med :Ethvert krav til denne patient vil uden tvivl,
forværre den depresive tilstand,samt føre til øget risiko for tilbagefald af
misbrug.(jeg er tidligere alkoholmisbruger)Alligevel bliver jeg tilkendt flex.
og indstilles til afslag på pension.men må jo se i morgen.

Alle gode råd modtages på forhånd tusinde tak
lundee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2009, 11:03   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det er svært at sige noget ud fra den smule oplysninger der er her ..

Det bedste jeg kan sige er vent til i morgen se hvordan den falder ud og ank så ved afslag du skal selvfølgelig henvise til speciallægeerklæring hvis ikke du kan tåle en arbprøvning hvordan skal du så¨kunne klare et fleksjob...

Hvordan kan de vide at du kan varetage et fleksjob når du ikke er arbprøvet ..

Dette er nogen af de ting du skal spørge ind til i en anke ..

Når du har gået så længe kan jeg forestille mig at du er på kontanthjælp og der er refusion billigere end til pension , så lidt kassetænkning kan man godt forestille sig at der er i din sag .. men kommunen tænker sig åbenbart ikke om får en revision fat i din sag og ser at du ikke er arbprøvet eller noget , ja så mister kommunen sgi deres refusion også selv om det er til en kontanthjælp...

Men lige nu er der ikke så meget at sige andet end at du selvfølgelig skal anke et afslag på pension det kan jo være at der er nogen der lader fornuften råde.. men kom tilbage i morgen og fortæl hvordan det er gået så kan vi tage den derfra

Held og lykke krydser fingere for dig
  Besvar med citat
Gammel 18-08-2009, 20:22   #3
lundee
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: odsherred
Indlæg: 16
Styrke: 15
lundee er ny på vejen
Hej igen,og tak ved godt der ikke er skrevet meget,mest pga at det er i morgen og så må jeg tage den der fra.svaret får jeg først torsdag.
Imorgen skal sagen for tilkendelses udvalg,"er det det der her inde mange stedder kaldes
"partshøring"?
Jeg er stadig på sygedagpenge på dispentation,i efteråret 2006 var jeg på revalidering,tror jeg det hed det var der at vi kom frem til at jeg fungerede bedst ved 15-20 timer.MEN blev sendt hjem midt i den sidste arbejdsprøvnings periode pr 1-1-2007,af min nye sagsbehandler ved kommunesammenlægningen,fordi han mente der var behandlingsmuligheder.Det er så denne arbejdsprøvning,de griber nu,sikkert som du skriver,fordi de ikke må prøve nu!!men hvordan søren kan de så lægge den til grund for flex.
Er egentlig ikke i tvivl om det er kasse tænkning,når jeg læser referat fra de sidste arbejsmarkedsudvalgs møder hvor de pålægges at halvverer de lange syge sager ellers holder burgetdet ikke,dette er de faktisk ved at nå!!.
samtidig står formanden frem i lokal avisen og roser sagsbehandlernes arbejde for at det er lykkes,et par dage efter et andet udvalgs medlem er fremme og fortælle at førtids pensionister er en bombe under kommunen pga de nye refusions regler.

Disse udtaelser sammenholdt med at jeg tvangs raskmeldes til flex og indstilles til afslag på pension,syntes jeg gør det hele meget værre,jeg mister fuldstændig troen på at min sag har den mindste chance for at blive behandlet på et reelt grundlag,selv om jeg ved at det skal de jo gøre.
Desværre overskygger det al fornuftig tankegang i mit hoved nu,så glæder mig bare til svar torsdag,så jeg har noget reelt at arbejde ud fra.

Så fik jeg det ud!! god aften
lundee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2009, 17:30   #4
lundee
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: odsherred
Indlæg: 16
Styrke: 15
lundee er ny på vejen
Hej igen
Så fik jeg været til det udvalgsmøde.
På en måde var det positivt,fordi de virkelig lyttede,tog notater,og spurgte ind til nogle få ting,bla det at det var 3 år siden jeg var arbejdsprøvet,kom som en overraskelse for dem.MEN dette beviser så desværre også at de overhoved ikke har kigget sagen igennem,trods det at de skulle have sagen 14 dage før mødet for at gennem gå den
(det var ihvert fald den begrundelse min sagsb gav mig,da jeg kun havde et døgn til at komme med bemærkninger til Rprofilen) og det med de 3 år har jeg gjort meget ud af at gøre opmærksom på i mine bemærkninger.
Så ventes bare på at klokken bliver 12 i morgen hvor jeg kan få svaret telefonisk.
lundee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-08-2009, 17:41   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Mht arbejdsprøvningen, så er det så forskelligt, hvordan de griber det an.

Min sidste arbejdsprøvning var FØR 2002, jeg søgte førtidspension December 2007, og fik den tilkendt i 2009 uden flere arbejdsprøvninger. Så de gamle arbejdsprøvninger var nok, og det blev vurderet at yderligere arbejdsprøvninger var nyttesløse og forbundet med forværring af min tilstand.

Men så let går det jo desværre ikke for så mange andre, der må igennem den ene arbejdsprøvning efter den anden førend kommunen stiller sig tilfredse. Jeg er også tidligere misbruger (alkohol).
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2009, 19:30   #6
lundee
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: odsherred
Indlæg: 16
Styrke: 15
lundee er ny på vejen
umuligt at få svar idag,trods det at jeg har det lovet på skrift,samt at udvalgeformanden lovede mig det personligt i går.
lundee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2009, 20:06   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, man kan vente og vente - det er dét der stresser!!!! Uvisheden er den værste fjende...

Håber du kan få lidt besked her inden weekenden!!!

Måske ligger der brev i morgen. Hmm.

Måske, måske, måske.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2009, 20:51   #8
lundee
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: odsherred
Indlæg: 16
Styrke: 15
lundee er ny på vejen
ja mit hoved er ved at explodere og får jeg ikke svar i morgen tror jeg sku det gør det.
lundee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2009, 19:44   #9
lundee
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: odsherred
Indlæg: 16
Styrke: 15
lundee er ny på vejen
Hej
øv øv øv sagen sendt retur med ønske om yderliger oplysninger,ved ikke hvilke,da kun telefonisk svar.
Har jeg ikke krav på at få et brev med oplysninger om hvilke oplysninger der mangler i min sag??

Skal også starte med ny sagsbehandler.

Tænker mon det er for at forhale sagen,så der går så længe at man kan forsvare at kræve en ny speciallægeerklæring,der er bedre egnet til afslag.

For den jeg har nu fra juli måned siger jo:
ethvert krav til denne patient vil uden tvivl forværre tilstanden.

og jeg mener jo den klart er til min fordel eller???

Tænker at starte en ny tråd under pension med hele mit forløb,for nu tror jeg virkelig jeg behøver hjælp.

Gik trods alt med et lille håb om den udtaelse havde ført til pension,selvom jeg ved det er meget svært.
lundee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2009, 20:44   #10
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Kan forstå, at du selv søger førtidspension, vær opmærksom på
at det er vigtigt, at have læge-speciallægeerklæringer som beskriver
at lidelsen/lidelserne er varige og behandlingsmulighederne udtømte,
at arbejdsevnen er ubetydelig eller at man slet ingen har

Arbejdsprøvning kan i nogle tilfælde forværre folks tilstand, hvilket
din psykiater skriver du bør undgå.

Jeg håber du snart kommer videre i din sag.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob og "gammel" arbejdsprøvning Giser Spørgsmål ang fleksjob 6 05-03-2013 09:32
Gammel pension bo m Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 09-03-2011 10:11
fp gammel superkok Spørgsmål ang fleksjob 4 08-11-2010 12:13
Om forhøjelse af gammel FP? Ragdoll At søge førtidspension 6 04-09-2009 15:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension