K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-10-2011, 20:28   #31
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af extra Se meddelelser
nu er det jo ikke slavist de vil og fælger det det er jo kun grundlaget til hvad de mener alt kan ændre sig til det gode eller de dårlige. mange af de dårlige ting ved vi her tænkes på afgifterne på ja fødevare spiritus sodavand smøger osv som vil give mere grænse handel som selv folk i børnehaven klassen kan regne ud når man ved priserne moms osv i tyskland.men nu ved vi jo ikke helt hvad og om kontanthjælper FP osv får en håndreæning osv inu jo
Det var da også så hyggeligt dengang man smuttede til Tyskland og købte billige smøger... en gammel tradition der bliver genoplivet er vel heller ikke at foragte

og så skal man jo lige kende EU reglerne... man må tage med til eget forbrug... og de fjerner jo skilderhusene og de 3 toldere *GG*
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2011, 20:58   #32
Den ulykkelige
Banned
 
Tilmeldingsdato: 25-09 2009
Indlæg: 99
Styrke: 0
Den ulykkelige er ny på vejen
Hexi
Den ulykkelige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2011, 21:16   #33
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
hvad må man ikke tage alt det med man vil hmm som det var før de tog en smøg ud af pakkerne gad folk ikke.nu er det samme pris ca men med stigninger kan det betale sig.tag tobak ligept små 80-100 gram til lige over 100-110 kroner tyskland ligept koster 200 gram knap 135 ligept

og de vil stætte priserne op hmm og så siger de det stadig ikkek an betale sig at tage til tyskland hmmm.

jeg elskede de gode gamle smugler bus ture man tog på.hehe er nok i tyskland 10 gang minst om året. om har altid haf benzin hjemme abre ved at have købt.filter til rulle selv smøger. bil osv er altid pakket til briste punket.

men eller med alt der stiger kan vi jo håbe overførelse indkomsterne stiger ellers er der jo et stort minus
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2011, 23:25   #34
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af extra Se meddelelser
nu er det jo ikke slavist de vil og fælger det det er jo kun grundlaget til hvad de mener alt kan ændre sig til det gode eller de dårlige. mange af de dårlige ting ved vi her tænkes på afgifterne på ja fødevare spiritus sodavand smøger osv som vil give mere grænse handel som selv folk i børnehaven klassen kan regne ud når man ved priserne moms osv i tyskland.men nu ved vi jo ikke helt hvad og om kontanthjælper FP osv får en håndreæning osv inu jo
Jeg ved efterhånden at en del fra min bekendtskabskreds ikke kører til grænsen for det vil udligne den økonomiske fordel der vil være ved at handle på den anden side af grænsen.
Jeg tror frygten er stærk overdrevet.
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2011, 23:50   #35
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
tja kommer vel and på hvad man skal hente som jeg sagde henter jeg cigarat papir og hvis man tager DK priser og regner tyskland priser fra give det bezin tur retur det vil sige alt der ellers handles er bare sparet og tjent så en god ide for mit vedkommen.men som sagt bliver fortjenesten jo bare støre vhis de vil sætte prisen op på sodanvand tobak smøger øl slik kød osv. så vil besparelse på en tur løbe enu højere op.og når man nu køre hjem fra tyskland med trailer og bil pakket til briste punktet og ligger med 17 Km Literen så er det skam ok nok

Sidst redigeret af extra; 03-10-2011 kl. 23:51. Årsag: stave ged søges
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2011, 23:57   #36
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Når man bor i København, så er der ikke rigtig nogen fordele ved at tage til Tyskland - betalingsringen hapser de første 50'kr (når den kommer altså), og med de benzinpriser vi har, så skal man kun til Slagelse før end ''rabatten'' er væk..............Såå. Næ.

Synes de talte noget om at priser på buskort, klippekort mm skulle falde - hvornår bliver det mon????
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2011, 05:07   #37
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Buskort.... ja hvornår blir de billigere....

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Synes de talte noget om at priser på buskort, klippekort mm skulle falde - hvornår bliver det mon????
Jeg læste sort på hvidt, at SF sagde at prisen på bus- og klippekort ville blive sat ned STRAKS og med det samme, hvis rød vandt valget.
Men mit buskort kostede altså det samme ved fornyelsen, så jeg er virkelig spændt på, hvornår priserne sættes ned.
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2011, 05:14   #38
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Jeg tror altså også, det er stærkt overdrevet, at så mange vil køre over grænsen - dem der vil, gør det allerede idag.
Jeg selv kommer aldrig til at køre på sådan nogle ture til grænsen; for det første har jeg ingen bil og havde jeg en bil, så ville besparelsen blive ædt op af benzinforbrug mv, og jeg er simpelthen ikke typen til de der busture..

Jeg kender INGEN i min omgangskreds, der vil begynde at køre til Tyskland for at handle, hvis afgifterne stiger. Og jeg tror heller ikke, man sparer så meget, for de der steder lever netop af, at man falder over en masse og køber varer, man ikke ville have købt, hvis man havde været ude og handle herhjemme.

Men det er allerværste er, at folk ikke forstår hvorfor man vil gøre cigaretter osv dyrere. Det er fordi, det er så skadeligt at ryge mv., så vi sender altså et stærkt signal til de unge om at det her er ikke noget, der er ønskeligt at begynde på.

Var virkelig ved at dø af grin, da man så hvordan folk valfartede til Bilka for at handle inden fedtskatten - hvis de ikke var i risiko for en blodprop før, så bliver de det da nu med alt det smør og tarteletter der blev indkøbt. Det er så typisk dansk sådan noget.
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2011, 06:58   #39
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
jeg har været heldig at tanke op til 10.75 og den pris har jeg set i ca snart den sidte 2 guers tid tank altid billiger om morgen til lige inden klokken 12.00.det er i nordjylland nærmere frederikshavn

ja de sidste par dage før fedt afgiften kom gik folk ipanik med smør osv endeligt sjovt at se folk de hamsterede.mit eneste problem med afgiften er den rammer hørde ved folk der alerede har mindre det burte alle jo kunne se

jo troer nok folk forstår det er PGA man kan dø af rygning.

også de personer der her i frederikshavn sælger vare fra tyskland er nede 2 gange om ugen så meget køber folk.
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2011, 07:58   #40
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Hvis cigaretter m.v. stiger...

Så vil jeg vædde på at der igen vil være et marked for smuglervarer.

PS - jeg har hverken hamstret smør eller tarteletter - men 1 liter SKUMMETMÆLK - var blevet en krone dyrere...

Tjaaaa - der fås vel ikke noget med mindre fedt i, så hvorfor prisen er steget, fatter jeg overhovedet ikke.
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvilken lov gælder her østerbro Spørgsmål ang fleksjob 1 01-03-2013 14:02
Hvilken chance ? dobar Spørgsmål ang fleksjob 5 08-12-2011 02:17
Hvilken § Rådvild Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 28-10-2011 07:55
Hvilken fagforening... Mette1107 Alt det andet 30 02-10-2009 21:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension