K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-08-2010, 19:07   #11
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af deva Se meddelelser
Hvad skal der så ske fremover uden en arbejdsprøvning.Så kan jeg jo ende med at skulle være passiv resten af livet og gemt væk i en SKUFFE

Hej igen...

Det undrer mig, at hverken din sagsbehandler eller anden har skrevet noget som helst i din ressourceprofil. Da jeg skulle have lavet ressourceprofil, var det sådan, at sagsbehandleren skrev noget i den først, og senere fik jeg den selv og skrev kommentarer til den, hvis der var noget, som jeg syntes skulle med og noget, som lige skulle rettes til (noget som ikke passede helt)....

Hvad med jer andre, har I også fået en ressourceprofil helt blank??? Hvor I i den her situation også bare skulle udfylde den helt selv? hmmmm

Deva... Et forslag kunne være, at du kan kopiere den paragraf, som Florken har sat ind et brev til sagsbehandleren ang. ressourceprofil, som sagsbehandleren skal lave sammen med dig og så se, hvordan de reagerer på den, når de ser et brev fra dig med den paragraf.

Deva: Ang. din placering i match 3 passiv og uden arbejdsprøvning.... Hvis dit helbred skulle blive bedre, og at din læge f.eks. synes du er klar til at kunne arbejde bare lidt igen med f.eks. skånehensyn, så kan din sagsbehandler placere dig i match 2, og du kan blive arbejdsprøvet....

Hvis det skulle ende med, at der slet ikke er nogen behandlingsmuligheder og ikke har nogen mulighed for at komme på arbejdsmarkedet igen (dvs. din læge f.eks. siger det er helt formålsløst), så kan sagsbehandleren vælge at indstille din sag til førtidspension.

Du kan også vælge selv at søge om førtidspension. At selv søge førtidspension kan nogengange sætte et skub i sagsbehandlingen i kommunen. Men du afgør selv, hvad du gerne vil.

Sidst redigeret af curls; 05-08-2010 kl. 19:14.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2010, 19:28   #12
deva
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-08 2010
Indlæg: 11
Styrke: 14
deva er ny på vejen
Tak Florken

Citat:
Oprindeligt indsendt af Florken Se meddelelser
Kære deva

Det er IKKE DIG, der skal udarbejde den ressourceprofil !!!

Under Nyttige Links her på K10, kan du finde :

Bekendtgørelse om beskrivelse, udvikling og vurdering af
arbejdsevne

https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=31034

§ 7. Udarbejdelsen og anvendelsen af ressourceprofilen skal tage udgangspunkt i en samtale med borgeren.

Denne dialog er afgørende for hvilke elementer i ressourceprofilen, som det er relevant at arbejde videre med,

og i hvilket omfang elementerne skal beskrives og vurderes i forhold til kravene på arbejdsmarkedet.


Læs selv videre.

Det er altså sagsbehandlerens pligt at udarbejde den ressourceprofil !!!

OK det skal jeg nok
Tak for hjælpen
deva er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2010, 22:02   #13
deva
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-08 2010
Indlæg: 11
Styrke: 14
deva er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Hej igen...

Det undrer mig, at hverken din sagsbehandler eller anden har skrevet noget som helst i din ressourceprofil. Da jeg skulle have lavet ressourceprofil, var det sådan, at sagsbehandleren skrev noget i den først, og senere fik jeg den selv og skrev kommentarer til den, hvis der var noget, som jeg syntes skulle med og noget, som lige skulle rettes til (noget som ikke passede helt)....

Ja tænk at man som borgere i dette sumfund der altid har gjordt sit bedste for at bidrage til stat-kommune-og skat og gud bevare danmark og så er der sku ikke en eneste sagsbehandlere der nogen siden har lavet en ressourceprofil på enDer er ikke en eneste i min komunne der over hovet ved hvor store stillinger jeg har haft førhen ej heller ved noget som helst om mit liv på kanten i alle disse år.

Hvad med jer andre, har I også fået en ressourceprofil helt blank??? Hvor I i den her situation også bare skulle udfylde den helt selv? hmmmm

Deva... Et forslag kunne være, at du kan kopiere den paragraf, som Florken har sat ind et brev til sagsbehandleren ang. ressourceprofil, som sagsbehandleren skal lave sammen med dig og så se, hvordan de reagerer på den, når de ser et brev fra dig med den paragraf.

Ja det ender med en sagsbehandler som jeg ikke har noget tiltro til skal hjælpe mig med det

Deva: Ang. din placering i match 3 passiv og uden arbejdsprøvning.... Hvis dit helbred skulle blive bedre, og at din læge f.eks. synes du er klar til at kunne arbejde bare lidt igen med f.eks. skånehensyn, så kan din sagsbehandler placere dig i match 2, og du kan blive arbejdsprøvet....

Mit helbred er kun blevet være med tiden derfor er jeg gået fra macth 2 til 3 min mentor på aktivitets-center har jo også sagt til min sagsbehandler at jeg skulle placeres på eller hvad fanden det nu hedder på macth 3.

Hvis det skulle ende med, at der slet ikke er nogen behandlingsmuligheder og ikke har nogen mulighed for at komme på arbejdsmarkedet igen (dvs. din læge f.eks. siger det er helt formålsløst), så kan sagsbehandleren vælge at indstille din sag til førtidspension.

Min ejen læge har aldrig været hans løn værd,det eneste han kunne var at fylde en masse antidepresiv piller i en,med en masse bivirkninger af det.Men guske lov endte jeg hos en rigtig dyktig neorolog og psykiater.Skulle have haft dem for mange år siden.De har virkelig sat tingene på plads med mine diagnoser.
Du kan også vælge selv at søge om førtidspension. At selv søge førtidspension kan nogengange sætte et skub i sagsbehandlingen i kommunen. Men du afgør selv, hvad du gerne vil.
Ja en §17 ender det med om kort tid hvis ikke sagsbehandler vil indstille
Men uden en ARB-Prøvning hvor stor er ens chance såDer vil jo altid være nogen i systemet der spiller POKER med ens LIV.
netop fordi ens sagsbehandler ikke kan tage stilling til ens skåne behov fra special læge og ikke aner hvad eller hvor jeg kan placeres til en afklaring af min arbejsevne

Sidst redigeret af deva; 05-08-2010 kl. 22:21.
deva er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2010, 00:22   #14
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
De KAN/Skal lave en arbejdsprøvning, skånsom, og ud fra dine begrænsninger.

Men dette skal selvsagt ske under ordnede forhold, helst Reva-center hvor div læger, fys m.v. er tilknyttet.

Mener de at det er formålsløst at arbejdsprøve skal de selvsagt tilkende pension.

Kommunen må altså beslutte, hvad der skal til for endelig afklaring af din arbejdsevne.

Skriv/skriftlig og spørg hvad der skal ske, de må ikke bare placere dig passivt, hvis du er uden behandlingsmuligheder, dvs at din arbejdsevne altså IKKE kan blive forbedret.

Som du selv er inde på, kan udvejen være at søge en §17.

Vedr. Ressourceprofil, er det alene sagsbehandlerens ansvar at denne laves, og i videst mulig samarbejde med dig.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2010, 10:11   #15
deva
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-08 2010
Indlæg: 11
Styrke: 14
deva er ny på vejen
aktindsigt

Jeg har stadig ikke modtaget min aktindsigt,det er 3uger siden jeg søgte

Jeg har rykket tlf til sagsbehandler CHEF/LEDER,som lovede han nok skulle sørge for det,MEN han har iheller kke overholdt sin aftale

Jeg har i sidste uge sendt mail til CHEF/LEDER,men har stadig ikke modtaget min sag.

Hvor ******* er den gældene lovgivning hene i kommune..????

Og hvem skal jeg skrive til NU.........?????????

Sidst redigeret af deva; 15-08-2010 kl. 10:34.
deva er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2010, 11:27   #16
deva
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-08 2010
Indlæg: 11
Styrke: 14
deva er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
De KAN/Skal lave en arbejdsprøvning, skånsom, og ud fra dine begrænsninger.

Men dette skal selvsagt ske under ordnede forhold, helst Reva-center hvor div læger, fys m.v. er tilknyttet.

Mener de at det er formålsløst at arbejdsprøve skal de selvsagt tilkende pension.

Kommunen må altså beslutte, hvad der skal til for endelig afklaring af din arbejdsevne.

Skriv/skriftlig og spørg hvad der skal ske, de må ikke bare placere dig passivt, hvis du er uden behandlingsmuligheder, dvs at din arbejdsevne altså IKKE kan blive forbedret.

Som du selv er inde på, kan udvejen være at søge en §17.

Vedr. Ressourceprofil, er det alene sagsbehandlerens ansvar at denne laves, og i videst mulig samarbejde med dig.

VH Popiae
Tusind TAK for hjælpen og et rigtig godt brugbart svar
Jeg får sku nok at tage fat på med hensyn til min sitiuation i henhold til den måde min sagsbehandler og kommune bevist prøver at forlænge min sag.
deva er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2010, 12:11   #17
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af deva Se meddelelser
Jeg har stadig ikke modtaget min aktindsigt,det er 3uger siden jeg søgte

Jeg har rykket tlf til sagsbehandler CHEF/LEDER,som lovede han nok skulle sørge for det,MEN han har iheller kke overholdt sin aftale

Jeg har i sidste uge sendt mail til CHEF/LEDER,men har stadig ikke modtaget min sag.

Hvor ******* er den gældene lovgivning hene i kommune..????

Og hvem skal jeg skrive til NU.........?????????

Du skal skrive til din sagsbehandler med cc til dennes chef og til borgmester og kommunalbestyrelse ...

Du skal gøre opmærksom på hvornår du har bedt om den aktindsigt , hvornår du har ringet og hvad der er blevet sagt og at du stadig ikke har modtaget den ...

Du kan skrive noget ala


Citat:
Jeg har (skriv dato ) sendt en erklæring om aktindsigt den (skriv dato ) rykkede jeg for den ved (skriv navn) pr telefon , da dette ikke hjalp rykkede jeg igen for den (skriv dato) pr mail til (skriv navn)

Jeg har desværre endnu ikke modtaget aktindsigt lige som jeg heller ikke har modtaget nogen forklaring på dette , jeg skal derfor pointere at denne skrivelse er ment som en klage og at jeg forventer inden for fem dage at modtage min aktindsigt som jeg i følge gældene lovgivning har ret til ..

Det er med stor beklagelse at jeg konstatere at man ikke overholder forvaltningsloven i x kommune

RESSOURCEPROFIL

Jeg vil ligeledes gøre opmærksom på min ressourceprofil som det fremgår i loven

§ 7. Udarbejdelsen og anvendelsen af ressourceprofilen skal tage udgangspunkt i en samtale med borgeren.

Denne dialog er afgørende for hvilke elementer i ressourceprofilen, som det er relevant at arbejde videre med,

og i hvilket omfang elementerne skal beskrives og vurderes i forhold til kravene på arbejdsmarkedet.


Jeg har i min sag fået udleveret en ressourceprofil der er helt blank og jeg har fået besked om at udfylde den selv , dette er jeg grundet min sygdom slet ikke i stand til jeg har ikke noget netværk der kan hjælpe mig og derfor er jeg helt tabt i forhold til den, og derfor kan jeg frygte at min sag nu går i stå og at jeg strander hvor jeg er , jeg skal derfor bede om at man fra X kommunes side tager loven alvorligt og hjælper mig med at udfylde den ressourceprofil sådan at den bliver korrekt udarbejdet i følge gældene lovgivning og at jeg bliver partshørt i den ...

Jeg ser frem til at der bliver rettet op på disse sagsbehandlings fejl i min sag og at der bliver rettet op på det sådan at jeg kan komme videre ...

MVH


PS denne skrivelse er skrevet med hjælp
  Besvar med citat
Gammel 15-08-2010, 13:38   #18
deva
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 05-08 2010
Indlæg: 11
Styrke: 14
deva er ny på vejen
Takker tusind gange for al den støtte og hjælp i alle bidrager med her inde og sender lige en til ALLE.

Jeg ved slet ikke hvordan jeg overhovet skulle klare alt dette uden JER.

PS.Godt gået hejdien,du er helt Fantatisk.
Sådan et brev havde jeg aldrig kunne skrive/eller sætte så godt sammen,Den er guld værd.

De for den sku i hovdet alle sammen MANDAG MORGEN
deva er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-08-2010, 22:03   #19
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Mht aktindsigt (og andet) så i fremtiden SKRIV... nu når du klager kan du ikke bevise at du faktisk har rykket (og der ved bevist at en klage hører hjemme hos borgmester og kommunalbestyrelse)
Forstå mig ret, den rette rækkefølge er først begæring om aktindsigt, der næst en rygger til sagsbehandler, hvor man yderlig skriver at har man den ikke inden (fx) 5 dage fra dags dato, ser man sig nødsaget til at klage til borgmester, er det foregået skriftligt, kan man ved at vedlægge en kopi, bevise over for borgmester (og andre) at man ikke bare klager, men først forsøger at få den rette (sagsbehandler) til at tage sig sammen. Det gør så ofte det at borgmester (eller hvem klagen nu havner hos) tager klagen det mere alvorligt (her i kommunen er det faktisk MEGET effektivt *ss*) Senere, kan det faktisk få betydning, hvis man får andet at klage over, i forhold til at tingene bliver taget alvorligt.

Når en gang du er nået så langt med din RP, så skriv IKKE under, før du har givet dig tid til at læse den grundigt i gennem (tag den med hjem og brug en uge 14 dage på den, få gerne din mor, veninde ell til at læse den også, kan de genkende dig, og har de kommentare) og skriv IKKE under med mindre du kan godkende den, det gælder faktisk også sagsbehandlerens del, kan i ikke nå til enighed, så vedlægger du notis om det... vedlægger du noget, så på den side beregnet til underskrift, skriver du at underskriften findes på sidste vedlagte ark (du putter nr´er på alle ark)
Det råd giver jeg fordi, de faktisk godt kan finde på bare at fjerne det vedlagte (det har jeg selv prøvet, og så påstod de at de ikke havde modtaget det, på trods af at jeg sendte det samlet, men bevise det, kunne jeg jo ikke) men det kan de ikke i og for sig med at RP´en er ubrugelig for dem uden underskriften, og den har du jo plaseret sådan at de ikke kan undlade de ekstra ark, og nr´erne gør at de ikke bare kan pille en eller 2 sider ud, uden det kan ses

Ja det er farmer utroligt man skal tænke på selv den mindste mulighed for snyd og bedrag, og aller helt forebygge at de kan benytte sig af det, men sådan er der altså en del kommuner der er (underligt at man kommer til, i større eller mindre grad at lide af nøja)
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp søges mølski Alt det andet 2 27-06-2011 15:34
hjælp søges V_Brask Dit og Dat 1 13-12-2010 02:30
Hjælp søges odenseMand35 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 16-12-2008 20:29
Hjælp søges odenseMand35 Din historie 2 30-01-2008 15:08
Hjælp søges. AnnetteH Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 24-01-2008 15:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension