K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension fra før 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-11-2013, 13:05   #31
FrkM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2012
Lokation: Region Syddanmark
Indlæg: 160
Styrke: 13
FrkM er ny på vejen
Det var også det der virkelig undrede mig, men jeg kunne ikke finde nogen lovtekst, bekendtgørelse, vejledning eller skrivelse som underbyggede det. Derfor blev jeg ærlig talt forvirret over at jeg kun kunne finde gældende lov om at pensionen kan frakendes.

Ja, du har været flittig med link - og tak for det - men min erfaring siger mig, at mine fagfæller vil bede om at se noget fra Retsinformation ell. lignende. Jeg prøver lige en gang til....

HADER virkelig tage fejl (har været irriteret over det hele morgenen)!! - hvor ville jeg ønske at jeg var omfattet af de pensionsbestemmelser.... som vindene blæser pt. så tør jeg end ikke baske med med ørerne....
__________________
Uddannet socialrådgiver - nu fp.

Sidst redigeret af FrkM; 25-11-2013 kl. 13:11.
FrkM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2013, 14:33   #32
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FrkM Se meddelelser
Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=20626

Så vidt jeg kan se er den bekendtgørelse fortsat gældende.
Hvis du lægger mærke til den hvide baggrund i dit link, så står der "HISTORISK" med svag grøn skrift.
Dvs. det er en gammel lovtekst.

Uden at kloge-Åge mig for meget på retsinfo, så vil jeg tro du skal have fat i denne her

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=158079
Citat:
§ 44. Pension tilkendt efter § 14, stk. 1-3, og invaliditetsydelse tilkendt efter § 21, stk. 1, kan ikke frakendes, og der kan ikke ske overflytning til en lavere pensionsform, jf. dog stk. 4 og 5.
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2013, 15:00   #33
FrkM
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2012
Lokation: Region Syddanmark
Indlæg: 160
Styrke: 13
FrkM er ny på vejen
Ak ja... det er vist nu jeg må smide "jeg har svære kognitive problemer kortet". Suk altså. Må konstatere at jeg læser som fanden læser biblen, er ude af trit med tiden og bør holde mig fra at komme med lovgivningsmæssige input!!

Nu blev jeg så meget klogere ... tak for det.... men det vil lige tage nogle dage inden jeg har fået bekæmpet min irritation over at jeg tog så grueligt fejl.
__________________
Uddannet socialrådgiver - nu fp.
FrkM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2013, 15:15   #34
jh
Bøh!
 
Tilmeldingsdato: 09-06 2006
Indlæg: 479
Styrke: 18
jh er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af FrkM Se meddelelser
Ak ja... det er vist nu jeg må smide "jeg har svære kognitive problemer kortet". Suk altså. Må konstatere at jeg læser som fanden læser biblen, er ude af trit med tiden og bør holde mig fra at komme med lovgivningsmæssige input!!
Den grønne "HISTORISK" tekst er altså også meget let at overse, på min ene skærm er den næsten usynlig, på den anden er den nogenlunde tydeligt.

Retsinfo kunne godt gøre tydeligere opmærksom på at man sidder og kikker på nogle forældede regler og love.

Jeg syntes ikke det skal holde dig fra at komme med hverken lovgivningmæssige eller andre indput, næste gang er det dig det hjælper mig, når jeg overser noget

Så jo flere vi er, jo større er chancen for at vi samme finder det rigtige svar

Jeg har desværre også store kognitive problemer, så jeg kender udemærket det du skriver her:

Citat:
Nu blev jeg så meget klogere ... tak for det.... men det vil lige tage nogle dage inden jeg har fået bekæmpet min irritation over at jeg tog så grueligt fejl.
jh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2013, 17:28   #35
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er jo et af problemerne med nettet, alt er lagt ud, og det er så uhyre let at få næsen i gamle love og regler....netop også fordi der ''hele tiden'' bliver lavet nye regler og love.

Og den du postede FrkM, var altså også MEGET udtydelig angående at loven var HISTORISK.

Hvad der er højaktuelt i år, er en saga blot, til næste år.....tænker bla på kontanthjælpsreformen, skolereformen mf.

Og post ENDELIG mere jura, links mm, din viden er fortsat guld værd - jeg så heller ikke det var en historisk lovtekst før en jh gjorde opmærksom på det

Bare skønt vi i fællesskab kan ping pong'e os frem til gældende lovgivning.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2013, 19:04   #36
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
nemlig Tolik

og vedkommende på 'gammel' pension fik den netop frakendt.
Jeg vil gerne se hvor det står at pensionen kan frakendes, der står højt og tydeligt at ydelsen kan.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2013, 19:31   #37
Alice
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2005
Lokation: Ringsted
Alder: 75
Indlæg: 5
Blog Indlæg: 6
Styrke: 0
Alice er ny på vejen
Jeg vil gerne fortælle om mine mærkesager.

Fri-gratis og lige adgang til sundhedsvæsnet

Flextrafik - f.eks. den lange ventetid, når vi har været på sygehus til undersøgelser
Medicinske patienter og demente

Tilgængelighed. Jeg er blind og bruger båden den hvide stok og rollator kan ikke komme ind alle steder.

Jeg vil i det hele taget slås for alle os der står udenfor arbejdsmarkedet. Enten fordi der ikke er nok arbejde, man er syg, eller måske bare gammel.

Det var bare lige lidt af det vigtigste.

Glemte lige noget helet andet. Skal I have en julekalender historie. Så lad mig lige høre.
Så jeg kan skrive jeg ind i min liste
Alice er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2013, 00:52   #38
zolskin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2008
Lokation: her&der, kbh
Indlæg: 197
Styrke: 16
zolskin er ny på vejen
Stort tillykke Alice - godt gået!
Og gode mærkesager især med lige adgang til sundhedsvæsenet!
Ville også være rart, at sundhedssystemet også var effektivt for os med kroniske lidelser, som ikke tages alvorligt..
Har netop skiftet læge igen og spændt på, om det er én som gider at tage mig og mine vanskeligheder alvorligt!
held og lykke med dit arbejde!
zolskin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2013, 11:15   #39
ABC
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 48
Styrke: 14
ABC er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Alice Se meddelelser
Jeg var så heldig at blive valgt ind i Region Sjælland. Og nu er det så jeg efter det er sivet ind, sidder her og tænker på. Hvad nu med min førtidspension. Jeg får i dag den højeste efter den gamle model, og jeg vil beholde den gamle model.

Jeg har skrevet til en der har været med før, om vi får noget får det. Det aner jeg faktisk ikke og det er ikke af den grund jeg stillede op. Han skrev omkring 100.000 kr. Og det er jo en formue, næsten en årsløn for mig.

Hvad vil det så betyde for mig. Udover førtidspensionen får jeg et bistandstillæg hvad med det.

Hvad gør jeg egentlig. Mange spørgsmål. Håber nogen kan give mig lidt svar.

Mange hilsner
Alice
Førtidspensionist og Regions politiker.
Tillykke med valget til Regions politikker.

Tænkte på at det var oplagt for dig/jer begge, at udveksle erfaringer med fællesnæveren Politikker og førtidspensionist, ved at kontakte Gitte Eisenreich, for hun stillede op til kommunal valget 2013.

Hendes heemmeside er:
http://www.123hjemmeside.dk/GittesUnivers/4922821

Svendborg netavis har skrevet en artikkel om hende i link, hvor hun lyder til at være skråsikker i at opstille til valget.

http://www.svendborgsnetavis.dk/nar-...meget-sma-sko/

Om hun blev valgt ind i byrådet ved jeg ikke, mem jeg vil opfordre dig til at kontakte hende, for I kunne sikkert sparre hinanden med kvalificeret feedback.

Mvh ABC
ABC er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2013, 12:57   #40
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af FrkM Se meddelelser
Ak ja... det er vist nu jeg må smide "jeg har svære kognitive problemer kortet". Suk altså. Må konstatere at jeg læser som fanden læser biblen, er ude af trit med tiden og bør holde mig fra at komme med lovgivningsmæssige input!!

Nu blev jeg så meget klogere ... tak for det.... men det vil lige tage nogle dage inden jeg har fået bekæmpet min irritation over at jeg tog så grueligt fejl.
Uha uha man behøver faktisk ikke engang at være syg for at fejle

Alle gør det engang imellem....og sådan er det bare...

Jo jo vi vil alle gerne have at det vi skriver er korrekt...men det er som sagt menneskeligt at fejle...og ikke noget man behøver at have en undskyldning for...man skal bare helst være villig til at indrømme at man kan lave fejl...

Men jeg kan godt sætte mig ind i sådan som du har det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension