K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-10-2008, 07:30   #31
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.795
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Kalle.

Det råd som Razmo giver dig, om at oplyse din sagsbehandler om din diagnose, lyder rigtigt fornuftigt. Så skal du samtidig bede om at disse oplysninger lægges i din sagsmappe.

Kalle, er du alene om disse problemer? Bor du hjemme eller er du flyttet hjemmefra?

Du skal vide at mange af os føler stor glæde over at få lov til at hjælpe dig lidt på vej. Senere når der er faldet lidt ro over din hverdag håber vi at du vil hjælpe til her på k10. Vi har brug for din erfaring.
Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 10-10-2008, 16:48   #32
Kalle271285
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-08 2008
Lokation: Randers
Alder: 38
Indlæg: 33
Styrke: 16
Kalle271285 er ny på vejen
Til Hejdien

er der lavet en ressourceprofil på dig ?

Ved jeg ikke,,, kan i hverfald ikke huske det,,, og det er jo nærmst umulig at få noget ud af kommunen

har du været til samtaler om din fremtid, hvordan de vil få dig på arbejdsmarkedet?

Nej kun per tlf,,

de papir du skriver om , det er fra lægerne på psyk formoder jeg ?

jep de vil jo godt sende mig det jeg ber om, og er iøvrit helt vild søde over for mig.

har du din egne læge med indeover det her ?

ja lidt,,, han henviste mig til lokal psyk,,, men er blivet afmeldt der oppe fra da de ikke menre at kan hjælpe mig mere,,,

Kunne det være en ide at søge en pension efter §17 ikke så meget for at få den som for at få gang i din sag , de ved godt på kommunen at i det øjeblik du søger pension så vil de være tvunget til at gøre noget og handle for at afklare dine ressourcer ...

ja måske,,, vis det vil hjælpe... føler bare ikke det vil gøre en forskel pt.

Hvis du syntes det er for voldsomt så kunne man skrive til din sagsbehandler og bede om at der bliver etableret et møde med henblik på at finde ud af hvad der skal ske og hvordan man får din fremtid på skinner igen, og hvordan man agter at hjælpe dig tilbage til arbejdsmarkedet (eller på hvis du ikke før har været der )

jeg har selv vært lidt ude at arbejde ved min gammel chef, her imens det hele har stået på... kunne jeg i øvrit næsten ikke få lov til af kommunen,,, men det gik ikke så godt,,, så nu føler jeg at jeg er kommet mere tilbage,,,

Du er ikke så gammel så det sidste du skal gøre nu er at opgive, du skal ikke være på kontanthjælp resten af dit liv, og det kan måske gavne dig at snakke/skrive med andre med Aspegers og høre hvad det medføre og hvordan det påvirker deres liv og hvad man selv kan gøre ...

det er selvfølgelig lidt af et chok at opdage at man i så mange år har haft en diagnose uden selv at være blevet oplyst om det (og skide kritisabelt er det også ) men nu ved du det og så kan du lige så godt se om du kan få noget positivt ud af den viden og om ikke vi med den viden kan sparke kommunen igang ....

Jeg ved ikke hvor meget du ved om feks aspegers men prøv evt at læse på denne her side http://www.aspergerdk.org/spogsvar.htm.

,min kæreste har os tilmeldt os i en forening igår... og hende støtter jeg mig meget op af,,, bare svært,...




Razmo

har os rodet det meste af nettet igemmen nu,,,, vis jeg bare hade det fået avide noget før... så kunne jeg har taget en masse forbehold og haft det ti gange beder idag,,,

Tak til alle der kigger her ind os skriver,,, det varmer,,, og ja bliver ved med at være her inde og hjælpe ander når jeg er kommet igemmen det her LORTE system
__________________
Mvh Kalle

Sidst redigeret af Kalle271285; 10-10-2008 kl. 16:53. Årsag: hade glemt noget
Kalle271285 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2008, 13:03   #33
Kalle271285
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-08 2008
Lokation: Randers
Alder: 38
Indlæg: 33
Styrke: 16
Kalle271285 er ny på vejen
__________________
Mvh Kalle
Kalle271285 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2008, 13:25   #34
Vim
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2008
Indlæg: 208
Styrke: 16
Vim er ny på vejen
Hej Kalle271285 -
Hvad er der sket siden du sender to så vrede ansigter?
Sender dig - tag dem efter behov.
Vim er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2008, 16:10   #35
Kalle271285
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-08 2008
Lokation: Randers
Alder: 38
Indlæg: 33
Styrke: 16
Kalle271285 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vim Se meddelelser
Hej Kalle271285 -
Hvad er der sket siden du sender to så vrede ansigter?
Sender dig - tag dem efter behov.
Jeg har overhovedt ike hørt fra dem
__________________
Mvh Kalle
Kalle271285 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2008, 16:16   #36
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Kalle nu er det ikke lige sådan at kommunerne er de hurtigste ud af starthullerne det var også en af grundene til at jeg foreslog dig tidligere evt at søge en §17 på den måde vil du tvinge dem til at komme i gang ...
Citat:
Kunne det være en ide at søge en pension efter §17 ikke så meget for at få den som for at få gang i din sag , de ved godt på kommunen at i det øjeblik du søger pension så vil de være tvunget til at gøre noget og handle for at afklare dine ressourcer ...

ja måske,,, vis det vil hjælpe... føler bare ikke det vil gøre en forskel pt.
Det kan netop være det der gør en forskel pt , for de vil ikke kunne hverken bevillige eller afslå en pension uden at der er lavet ressourceprofil indhentet lægepapir udtaler fra evt arbejds prøvning osv ..

det at man søger en pension behøver ikke kun at være fordi man mener at kunne få en pension men lige så meget for at sparke sagen i gang ...
  Besvar med citat
Gammel 13-10-2008, 17:58   #37
Kalle271285
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-08 2008
Lokation: Randers
Alder: 38
Indlæg: 33
Styrke: 16
Kalle271285 er ny på vejen
jeg noget ikke at søge en pension efter §17.. eller sende flere klader, før min kæreste tog telefonén og riget til min SB´s chef og klaget igen,,, de snakket frem og tilbage i en halv times tid,,, og han var også denne gang meget forståne, for at gøre en lang historie kort så endet det med at og ville gå ned og spøre min SB hvor mine parpir bliver af,,, og gæt så.. så gik der MAX 2 minuter før hun ringet til os og var helt rundt på gulvet, men efter min kæreste forklarte hende at vi hade alle parpir fra Psyk i Risskov, så kunne vi lige plusig komme til møde på torsdag,, har vi ellers prøvet på i 2 månder,, for hun siger de parpir vi har fået har hun ikke,,, og det der står i dem ville gi mig en støre mulighed for at få pension,,, men der stå eller i dem og der er tager kopi og sendt til randers kommunen d 15,02,2007,, men jeg glæder mig da til at høre hende forklare hele min sag, og hvad hun lige har gang i,,,
__________________
Mvh Kalle
Kalle271285 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2008, 18:46   #38
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Thumbs up Kære Kalle

Smadder godt du har en frisk kæreste ..... Tager hun med til mødet? Du har brug for en bisidder, så du kan tale om det efter mødet, og så har du een, der kan være vidne på hvad der er sagt og ikke sagt . Det gør det også nemmere at huske det hele.


Glæder mig helt vildt til at høre hvad du får ud af mødet .......

Åh, jo, jeg følger skam med

Mange til dig og din skønne kæreste.
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2008, 18:51   #39
Kalle271285
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-08 2008
Lokation: Randers
Alder: 38
Indlæg: 33
Styrke: 16
Kalle271285 er ny på vejen
jep hun tar med.. hun har jo os læst de 57 stykker parpir jeg har modtaget nede fra psyk,,, gælder mig os... og skal nok skrive her inde når jeg kommer hjem fra det...
__________________
Mvh Kalle
Kalle271285 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2008, 22:47   #40
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
husk at optage samtalen...
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Smerteklinik OUH nogen der kan fortælle lidt ? pjuske Alt det andet 4 08-07-2009 09:26
sidste møde vedr paragraf 100 ville lige fortælle at- pjuske Alt det andet 6 30-01-2009 17:50
Fik lige lyst til at fortælle bmdc Dit og Dat 5 13-06-2008 13:02
Må altså bare lige fortælle buster Dit og Dat 13 02-06-2008 15:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension