K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-08-2012, 14:15   #1
Miniature
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2010
Lokation: Københavns Kommune
Alder: 34
Indlæg: 35
Styrke: 14
Miniature er ny på vejen
Førtidspension + det løste

Goddag,

Jeg vidste ikke hvad jeg skulle kalde overskriften, men sagen er den, at jeg modtager førtidspension. Jeg er så igår blevet tilbudt at tjene lidt ind på at blogge og skrive sponsorerede indlæg - men er der nogen der ved hvordan man forholder sig til dette, når man er på fp? Er det noget med, at man godt må tjene lidt ekstra, eller er det misforstået?
Miniature er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2012, 14:30   #2
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Hej Miniature

Se evt.

https://www.borger.dk/Sider/Saadan-b...b-badeb4eff79c

Citat:
Din førtidspension, hvis du arbejder eller har andre indtægter

Førtidspensionen er som udgangspunkt på 204.900 kr. om året (2012) før skat, hvis du er enlig og modtager førtidspension efter de nye regler. Hvis du er gift eller samlevende, er beløbet 174.168 kr. (2012).

Din førtidspension kan blive sat ned, hvis du eller din ægtefælle/samlever har indtægter ved siden af din pension, fx indtægter fra arbejde.

Hvilke indtægter har betydning?

• Dine indtægter ud over din førtidspension kan have betydning for, hvor meget du kan få i førtidspension. Det kan fx være:

• indtægt ved personligt arbejde – løn, honorar mv.

• udbetalinger fra arbejdsmarkedspensioner og individuelle pensioner, fx ratepension

• underholdsbidrag og andre løbende ydelser, fx erstatninger

• anden indkomst ud over førtidspensionen, du skal betale skat af

• aktieindkomst

• positiv kapitalindkomst.


Din førtidspension, hvis du er enlig

Hvis du er enlig, kan du have andre indtægter op til 69.800 kr. om året (2012), uden at det påvirker din førtidspensions størrelse. Din førtidspension bliver sat 30 kr. ned, for hver 100 kr. din samlede indtægt er højere end 69.800 kr. om året (2012).

Din førtidspension, hvis din partner er pensionist

Er du gift eller samlevende med en pensionist, kan I sammenlagt have andre indtægter op til 110.600 kr. om året (2012), før det påvirker din pension. Din førtidspension bliver sat 15 kr. ned, for hver 100 kr. jeres samlede indtægt er højere end 110.600 kr. (2012).

Din partners indtægter kan højst indgå med 343.000 kr. (2012) i beregningen af din førtidspension.

Håber du kan bruge det

Piamus
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2012, 14:37   #3
Miniature
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2010
Lokation: Københavns Kommune
Alder: 34
Indlæg: 35
Styrke: 14
Miniature er ny på vejen
Tak Piamus. Jeg må dog indrømme, at det første forvirrer mig? Jeg kan i hvert fald oplyse, at jeg er enlig :-)
Miniature er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2012, 15:10   #4
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Så må du tjene 69.800kr ekstra om året uden at det påvirker din pension,

Her tæller både indtægter fra arbejde, renteindtægter, udbetalinger fra arbejdsmarkedspensioner m.fl, underholdsbidrag og andre løbende ydelser, fx erstatninger, anden indkomst (ud over førtidspensionen) som du skal betale skat af og aktieindkomst hvis du har aktier, med.

Hvis du ikke har aktier, formue som giver renteindtægter, løbende udbetalte erstatninger og underhold mv, så er det kun lønen fra arbejdet som tæller.

Her må du tjene 69800kr om året, hvis du tjener mere bliver du trukket 30kr i pensionen for hver 100kr du tjener ved arbejde.

Altså vil du herefter få 70kr i stedet for 100kr ud af det og så skal der selvfølgelig betales skat

Var det nemmere at forstå eller er jeg for kringlet i min besvarelse? Ja det er jo ikke helt nemt at få overblik over de love og regler der findes.

Piamus
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2012, 15:12   #5
Miniature
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2010
Lokation: Københavns Kommune
Alder: 34
Indlæg: 35
Styrke: 14
Miniature er ny på vejen
Jeg har ikke andet end merudgifter, boligsikring og penge man modtager når man har hjælpere i huset. Så jeg formoder næsten, at det er de 69.800,- der er gældende for mig? Og er det brutto eller netto? Du forklarer det perfekt - det er bare alle de dersens regler i systemet der er generelt forvirrende ;-)
Miniature er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2012, 15:21   #6
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Ja det er ikke altid lige nemt at forstå og tit kan den ene forstå det på én måde og en anden på en anden måde.

Det er brutto alt sammen. Du kan evt bruge denne beregner og se hvad det kommer til at betyde for din pensiion.


http://www.ask.dk/Nyttig%20viden/Er%...raeldelse.aspx

Der er forresten også forskel på om det er en pension fra før eller efter 2003, jeg har taget udgangspunkt i at det er efter 2003 er det det?

Boligsikringen bliver nok påvirket af det.
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2012, 15:24   #7
Miniature
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-06 2010
Lokation: Københavns Kommune
Alder: 34
Indlæg: 35
Styrke: 14
Miniature er ny på vejen
Ja, det er efter 2003. Altså, så meget kommer man nu nok heller ikke til at tjene blot på at blogge på mit niveau :-)

Ved du om man skal fortælle nogen om det eller om det blot kører automatisk?
Miniature er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2012, 16:20   #8
Piamus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 01-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 314
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
Piamus er ny på vejen
Jeg tror du har pligt til at oplyse det, men hvordan det foregår, har jeg ingen anelse om, desværre.
Piamus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2012, 11:20   #9
Tanjus
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2012
Indlæg: 9
Styrke: 0
Tanjus er ny på vejen
Jeg har lige talt med kommunen ang det samme. Hun sagde at man skulle oplyse hvor meget man regner med at tjene om året.
Du skal bede om et skema ved ydelseskontoret... Så har du i hvert fald gjort hvad du skal ;-))
Tanjus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2012, 12:11   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeps, man skal ALTID melde det, såfremt der sker nogle ændringer (store som små), på den måde kan man aldrig komme galt af sted.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension