K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-08-2010, 22:27   #21
malofa
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2010
Indlæg: 378
Styrke: 15
malofa er ny på vejen
Nå ja, vidste jo godt, at min kommentar ikke ville blive lige positivt modtaget af alle. Flot og konstruktivt når andre skal gøre sig til dommere over andres holdninger...!
Men jeg kan se, jeg ikke er den eneste, der rent faktisk kan se en fordel og den positive vinkel på en mulighed for en praktik.
malofa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2010, 22:36   #22
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helle4 Se meddelelser
Jeg ville ikke tage en praktik i 3 mdr....men jeg ville tage 1 måned..fordi det ville give mig en mulighed for at, finde ud af om jeg kan klare, et evt. job i denne branche, og finde ud af om jeg ville have nogle begrænsninger i et fremtidigt fleksjob på dette område.

Jeg har selv været i praktik, en måned som " husassistent" i en vugge/børnehave..da jeg aldrig har prøvet dette før ( og altid har sagt NUL..til noget hvor der var børn, da jeg ikke mente jeg " egnede mig til dette).

Det gik skide godt, jeg havde ikke noget med det pædagogiske arbejde at gøre.

Nu har jeg så fået et fleksjob i 4 mdr. som husalf, i en anden vugge/børnehave, og jeg befinder mig som en Fisk i vandet

Jeg har ikke længe.. været så glad, for at vågne og gå på job, og jeg tror på at, der viser sig noger der minder om dette job, når jeg må stoppe der.

Så self. skal man ikke være " gratis" i månedsvis, men det kan godt være en god ide at, give det en chance et lille stykke tid.

fra Helle den Lykkelige, lige for tiden
Næ Helle, men nu er det jo heller ikke dig som har sendt den uopfordret ansøgning ...

Det er smadder dejligt for dig at du har fået 4 mdrs flexjob.. og så krydser jeg fingre for at du kan blive forlænget...
Kh
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2010, 22:56   #23
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Ad verbale tæsk: Der var vist ingen af de debattører, der bemærkede den lille smiley ?

Jeg er ikke ude på at nedgøre nogen - så er det sagt.


Mht. gratis arbejde er det fint - det er bare ikke min opfattelse, at det har sin berettigelse i et overenskomstreguleret arbejdsmarked, hvor der lønjobbes ordinært.

Fordi tendensen vil brede sig ... og så bliver der først rigtig et A- og et B-hold.

Gratis arbejde i en (kort) periode på et overenskomstmæssigt område, skal kædes sammen med en mindst lige så lang tilsvarende lønnet periode - ellers vil fænomenet: gratis arbejde gribe om sig og blive udnyttet til omkostningsminimering på lønudgiftssiden - det ser vi faktisk allerede i dag.

Dvs.: Fyr en fastlønnet medarbejder i ordinært arbejde og ansæt en gratis medarbejder i stedet.
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2010, 23:15   #24
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
TimeGuest... det er nok dine bombastiske "armbevægelser" - fed skrift .. der virker ret så provokerende og nedladende... og så fik du lige en af de her smilys ..

Der er allerede et a- og b-hold... flexjobbere og de andre .. ansatte på alm vilkår.. en flexjobber kan aldrig blive en trussel for en ansat.. og vil aldrig kunne arbejde på lige fod med en alm ansat..

Jeg kan ihvertfald ikke se at Tullee skulle være en gøgeunge her ..

Jeg kan næsten forestille mig at du ikke er flexjobber.. for så ville du vide hvor svært det er at få et flexjob som tager hensyn til både timeantal og alle de skånehensyn man har....
Og at man næsten vil stå på et ben i timevis bare for at få et "drømmejob"

Kh
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2010, 23:23   #25
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Citat:
en flexjobber kan aldrig blive en trussel for en ansat
DET passer IKKE !!!

På min søsters arbejde har de fyret 4 medarbejdere, fuldtidsansatte, de to oven i købet et par år FØR de kunne gå på efterløn !!!

Gæt, hvad disse, gennem mange år gode medarbejdere, er blevet erstattet med ???

6 fleksjobbere !!!

Og så har det øget belastningen på de "gamle" ansatte.

Vi ved jo, at der er mere sygdom hos fleksjobbere.

Og det er forståeligt.

Behøver jeg at nævne, at arbejdspladsen er en kommune ?
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2010, 23:32   #26
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
TimeGuest... det er nok dine bombastiske "armbevægelser" - fed skrift .. der virker ret så provokerende og nedladende... og så fik du lige en af de her smilys ..

Der er allerede et a- og b-hold... flexjobbere og de andre .. ansatte på alm vilkår.. en flexjobber kan aldrig blive en trussel for en ansat.. og vil aldrig kunne arbejde på lige fod med en alm ansat..

Jeg kan ihvertfald ikke se at Tullee skulle være en gøgeunge her ..

Jeg kan næsten forestille mig at du ikke er flexjobber.. for så ville du vide hvor svært det er at få et flexjob som tager hensyn til både timeantal og alle de skånehensyn man har....
Og at man næsten vil stå på et ben i timevis bare for at få et "drømmejob"

Kh
Lone

Jooo, vi fleksjobbere er "Gøgeunger"... -nogle firmaer har jo 2-3 fleksjobbere ansat til samme pris som en "normal", og de afleverer så omkring 60 t. arbejde om ugen

Og selvfølgelig skal man IKKE i gratispraktik efter ens udredning... -alle ansættelser i DK. har jo en prøvetid, og det burde række...
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2010, 23:32   #27
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
OK Florkel...
Jeg bøjer mig for dine udråbstegn og store bogstaver.. jeg havde nok også fattet det uden...

Men jeg vil til enhver tid vove den påstand at der er mere arbejdskraft i 4 alm ansatte end i 6 flexjobbere..
Men selvfølgelig hvis det var 4 ansatte de skulle af med alligevel.. og det melder historien jo ikke noget om...

Kh
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2010, 23:41   #28
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Uha Multe... den kan jeg ikke stikke.. og det er slet ikke for at jeg skal forsøge at overgå jer med historier...

Så hvis min ftp ikke går i orden hehe så bliver jeg en gøgeunge ansat på 4 timer pr uge og med massive skånehensyn... så er jeg sgi da spændt på hvem jeg kan vippe af pinden

Håber du læser det i den ånd det er skrevet.... med et stort grin *gggg*

Kh
Lone
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2010, 06:33   #29
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Jeg kunne nok godt finde på at tage samtalen, både for øvelsens skyld og for at høre, om det er helt sikkert, at der ikke er mulighed for ansættelse.
Er der IKKE mulighed for ansættelse, ville jeg ikke komme i praktik. I øvrigt kan jeg ikke se, at der skulle være brug for 3 mdr´s praktik forud for en ansættelse. HVIS man skal i en gratis praktik forud for en evt. ansættelse, så må 4 uger være nok, der er jo altid en 3 mdr´s prøvetid også.

Jeg er generelt imod de gratis praktikker, netop fordi de kan blive brugt på den måde, at man bare har folk gående, så længe de er gratis..

Jeg var selv i arbejdsprøvning i en fagforening/A-kasse. Det er jo altid gratis for dem, og de havde lige et akut behov for hjælp, som hun sagde. Hun sagde også, at når de lige manglede arbejdskraft, så plejede de at ringe til Københavns Kommunes kontanthjælpsafdeling og så fik de en ud i 4 uger, der kunne komme og arbejde..

Da jeg var ved at være færdig derinde, blev der sagt, at de ikke havde penge til at ansætte mig, men hun synes, at tiden var gået så hurtigt, så jeg kunne jo ringe og spørge reva, om jeg ikke måtte blive der en måned eller 2 længere... Og det var så en fagforening..

Men altså min pointe er, at hvis det er med henblik på et fleksjob, så synes jeg en KORT praktik kan være okay, ellers ikke
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2010, 08:31   #30
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Fagligt, er min mening klart Nej, til ulønnet Praktik i 3 mdr. men..

Begrundelse er at det er undergravende, at man kan skaffe gratis arbejdskraft.
Set fra sygehuset, er det kun der, de vil vide, at de har ekstra gratis arbejdskraft. Det skaffer jo ikke flere resourcer på afdeling, så længe den køre rundt. Læs, ingen i regionene, folketing, kan se at der mangler ressourcer.

Kan det evt. føre til andet arbejde, andetsteds?
Evt. kræv en god udtagelse, du kan bruge?

Det må selvsagt være op til dig.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
En 100% gratis netbank L.S. Politik og Samfund 2 26-01-2013 20:45
Gratis retshjælp? 1980 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 17-08-2012 23:26
Tilbyd praktik, gratis arbejdskraft... Prøver igen Er det overhovdet til at få fleksjob? 27 27-10-2011 09:05
Gratis arbejde (praktik) Mikkelline Alt det andet 17 06-02-2010 15:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension