K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-07-2013, 09:49   #1
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Kommunens slagtebænk

Så er det Idag jeg skal til møde på kommunen efter endt praktik og efter alt lægeligt samt praktikrapporten er kommet ind.

Da anden aktør sendte rapporten ind fik hun oplyst at mine 1½ effektive timer var nok til at de ikke ville indstille til pension, men holde mig på fleks hvor jeg kommer fra.

Det skal bemærkes at speciallægeerklæringen først blev skrevet 4 dage efter at jobcenteret havde besluttet sig for at der ikke var noget at komme efter i forhold til en pension.

Da både jeg og min hjemmevejleder havde fået samme mundtlig besked fra anden aktør, kontaktede vi jobcenteret, hvor vi begge fik oplyst at med den rapport om at jeg ugentligt kunne møde
2x2 timer incl frokost = 2x1½ a 40% arbejdsevne = 72 minuter/uge, så var der ikke noget at hente i forhold til pension, og så pralede hun og sagde at de faktisk allerede havde en person der var godkendt til en time
(og jeg tænkte at der da ikke var nogen grund til at prale af at man godkendte folk ned til en time, formodentlig en stakkel der ikke engang formår at klage sin nød)

Jeg har haft ekstra behov for meget ekstra hjemmehjælp, hjemmevejleder, læge og psykiater i den periode jeg var i pratikken.
Alt var, til trods for den megen ekstra hjælp her hjemme KAOS, hvilket er velbeskrevet i såvel den 9 sider lange rapport fra praktikken og den lige så lange speciallægeerklæring.

Det er fra jobcenteret blevet oplyst at de egentlig er ligeglade med hvor meget ekstra hjælp der skal sættes ind, kan jeg arbejde er det sådan det er , uanset hvad.

Det er tydeligt meldt ud fra hjemmvejleder at der ikke gives ekstra hjælp fordi funktionsevnen bliver holdt nede som følge af et job på omkring en time om ugen.

Det er meldt ud fra egen læge, hjemevejleder og psykiater, at det ikke er tilrådeligt at press mit almene funktionsniveau længere ned, idet det kan resultere i psykoser og anden farlig forværring i min tilstand
(her tænkes bla på selvmordsrisiko, hvilket jeg har meget svært ved at kapere fordi jeg aldrig har overvejet selvmord, og tanker har jeg fomået at holde på afstand)

Man kan sagten få en forværring ved at blive ved at blive presset på den her måde...
Jeg har gået til psykoedukation omkring min sygdom og også der lært vi at man skal slå bremsen i, inden det er for sent.

Jeg var begyndt i nogle situationer at kunne bremse op inden tingene løb af med mig, men det der nu sker, er jo en opfordring til at jeg skal modarbejde, hvad der er sundt for mig.

Det er ligesom jobcenteret er hævet over alt...
-Lad du bare være med at lytte til dig selv, selvom du som en del af behandlingen har lært hvor vigtigt det er. Du står til rådighed for OS og ingen andre.
-Hvis du ikke kan klare det der hjemme, så må hjemmevejlederen ryste op med nogle flere timer... bare ærgerligt, det er ikke vores bord.

Det er simpelthen så vanvittigt og urimeligt det her, specielt vanvittigt er det at de træffer en afgørelse inden det materiale der skal bruges til at træffe afgørelsen på, er inde.

Og... der er heller ikke noget at komme efter, hvad behandling angår.
Ud over intensiv psykiatrisk behandling i over 12 år, afprøvning af ALT medicin der findes (27 præparater kom jeg frem til da jeg regnede efter), samt diverse psykologer og gruppeterapi, har jeg prøvet diverse.

Jeg har på egen foranledning "bygget" systemer op som kan hjælpe med at strukturere mine meget dårlige perioder, jeg har via Rigshospitalet deltaget i langvarige forsøg med genoptræning af kognitive funktioner. Der er tale om metoder der end ikke anvendes på hospitaler endnu, og derfor er langt ud over hvad eks et ressourceforløb ville kunne henvise til.

Jeg har prøvet alt, ALT... hvis nogen kan finde på mere, er det meget imponerende.
Jeg er gået fra Herodes til Pilatus, for at finde frem til supplerende behandlingsmetoder og genoptræning.
Jeg har fundet metoder og træning, og lagt det ind i mit program, så godt jeg kunne.

Jeg har gjort alt hvad jeg kunne for at opbygge social kontakter i et værested, for det meste af min omgangskreds er smuldret, for hvem orker at lave aftaler med en der i 90% tilfælde end ikke kan finde det der skal bruges for at komme ud af døren.

Jeg har været i daglig kontakt med psykiatrisk afdeling de sidst dage dage, idet min psykiater holder ferie og det hele er ved at kvæle mig.

Jeg er virkelig spændt på hvad jobcenteret har af ubehageligheder når jeg kommer der op idag.

Sidst redigeret af Nøgne tær; 22-07-2013 kl. 10:35. Årsag: Indlæg ikke færdigt
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2013, 10:53   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Det gør mig så utroligt ondt, at nogen skal kæmpe med så sindssygt et system.

Der har flere gange været skrevet om herinde, at hvis man skal visiteres til fleks på baggrund af en arbejdsevne på ganske få timer pr. uge, så skal der være udsigt til, at arbejdsevnen kan forbedres.

Men vi ved jo også godt, at selvom man har mulighed for, at anke, så er det hele så sammenspist, at man ikke når langt med en anke.

Hvad f*nden skete der med den sunde fornuft, er den afgået ved døden?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2013, 11:09   #3
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Det gør mig så utroligt ondt, at nogen skal kæmpe med så sindssygt et system.

Der har flere gange været skrevet om herinde, at hvis man skal visiteres til fleks på baggrund af en arbejdsevne på ganske få timer pr. uge, så skal der være udsigt til, at arbejdsevnen kan forbedres.

Men vi ved jo også godt, at selvom man har mulighed for, at anke, så er det hele så sammenspist, at man ikke når langt med en anke.

Hvad f*nden skete der med den sunde fornuft, er den afgået ved døden?
Spørgsmåler er om den her sag overhovedet kan ankes, der er nemlig tale om en revurdering.
Formodentlig kommer der ikke nogen afgørelse ud over "du er fortsat berettiget til fleksjob" og den er jo svær i forhold til en anke, for siger siger man reelt, jeg er ikke til rådiged i en anke, ja så kan de jo lukke sagn der og sige, det er bare ærgerligt at der så ikke er nogen ydelse.

Jeg er ikke meget for det, men har besluttet at pressen får lov at skrive om det faktum at der træffes beslutninger inden det materiale jobcenteret har indhentet er kommet i hus.
Der har ikke været grobund for en bedømmelse af nogen art, og derfor lugter det her af at man ikke laver individuelle vurderinger i Københavns Kommune, men at man skærer alle over en kam uanset hvad.
Man afholder pseudomøder med en smilende og venlig jobcentermedarbejder.
For så er møderne jo ligesom afholdt, når det nu står i lovgivningen.

Jeg har det ligesom om jeg drømmer... nu skal jeg ud og have det her oplyst IGEN og bagefter skal jeg hjem, og der er virkeligheden, og jeg har aldrig hørt noget om noget jobcnter, endsige noget om offentlige ydelser... jeg har bare ferie og skal tilbage til mit 37 timers job ved lejlighed... smil og vær glad !
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2013, 11:21   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Spørgsmåler er om den her sag overhovedet kan ankes, der er nemlig tale om en revurdering.
Korrekt.

Men du har jo altid mulighed for, at søge en §17 på det foreliggende dokumentationsgrundlag.

I fald du gør det, skal du huske, at skrive, at du selvfølgelig står til rådighed for et fleksjob, som tilgodeser dine skånebehov, men at du ønsker, at få din sag vurderet i forhold til førtidspension.

Ved en revurdering skal kommunen overveje førtidspension (ihvertfald efter de gamle regler), så det kan du lige være obs på, om de har gjort.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2013, 11:33   #5
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Jeg tænker faktisk at det bedste ville være at sagn kom til rehabiliteringsteam, for derigenem at å afklaret hvilke muligheder der er.

Jeg går ud fra at sådan et team godt kan se hvad der er af realistiske muligheder for fremskridt... men selvfølgelig er der også mulighed for at de sætter mig hjem i sofaen i 5 år, for at se om det ikke skulle hjælpe.

Overfor sådan et team ville jeg have chance for at fortælle hvor energisk jeg har været for at prøve ALT tilgængelig behandling, incl medicinske forsøg... jeg har sandelig ikke ligget på den lade side hvad det angår.

Jeg er orientret om §17, men samtidig meddelt, af min jurist, at det ikke er vejen, idet det underforstået betyder at kommunens jobcenter ikke støtter denne indstilling.

Er det dumt at bede dem få sagen belyst via rehabiliteringsteamet ?
Det er nok svært at overtale jobcenteret til det.
Jeg mener bare at hvis sagen kommer for dette team, så ved jeg jo i hvert tilfælde hvilke behandlingsmuligheder mm de mener der ikke har været i spil, og jeg kan henvises til dem.

Alternativet kunne være at sylte rundti systemet til alt materiale er for gammelt, og mit sind er slidt op... jeg mener; så heller opleve lidt i mellemtiden, som kan indgå i sagen.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2013, 11:41   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Jeg tænker faktisk at det bedste ville være at sagn kom til rehabiliteringsteam, for derigenem at å afklaret hvilke muligheder der er.
Det tror jeg du har ret i.

Spørgsmålet er vel bare, om man også kan få kommunen overbevist om dette.

Jeg har ikke indtryk af, at man kan søge om "rehabilitering på det foreliggende dokumentationsgrundlag".

Når jeg nævner en §17 (o.s.v.), så er det jo fordi, at det, så vidt jeg ved, er den eneste måde, at man, som borger, kan presse kommunen til noget, og ved et afslag har man ankemulighed, så man kan få andre øjne på sagen, hvor meget det så gavner.

Hvad angår rehabilitering har jeg indtryk af, at helenekr har sat sig en del ind i det, så måske har hun et guldkorn når hun engang dukker op.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2013, 11:59   #7
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Efter §17, skal man ikke også via rehabiliteringsteamet der ?

Jeg skal hilse og sige at jeg vil forsøge at holde tilbage med forslag, det må være kommunen der selv finder på, ellers er det dødsdømt.
(dette på opfordring fra juristen)
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2013, 12:20   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jow den skal også via rehabiliteringsteamet når man søger en paragraf 17....også selv om det er på det foreliggende grundlag...

En revurdering...som de har lavet på dig.....der skal de jo have undersøgt om du er berettiget til en førtidspension.....så du må helt klart kunne anke sådan en revurdering....da det jo er en afgørelse fra kommunens side...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2013, 12:27   #9
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Jeg er ikke sikker på det er en afgørelse, det er nærmere, kan vi forsvare at blive ved... Så er spørgsmålet jo hvor meget afgørelse det er i forhold til anden ydelse ???

Det man skal huske er at det der foregår er ikke efter nogen ansøgning.

Jeg har haft en anden sag i voksenteam, forlængelse af hjemmevejleder, og der kunne man ikke anke, netop fordi det var en forlængelse af et eksisterende forhold og ikke en ansøgning om noget nyt. og den er kontrolleret af borgerrådgiveren.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-07-2013, 15:21   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Efter §17, skal man ikke også via rehabiliteringsteamet der ?

Jeg skal hilse og sige at jeg vil forsøge at holde tilbage med forslag, det må være kommunen der selv finder på, ellers er det dødsdømt.
(dette på opfordring fra juristen)
Det er rigtigt, jo mere man kommer med af forslag, jo mere anser de det for værende brugbare ressourcer. Så lige her er det bedst at knytte sylten og lade dem føre ordet, SÅ kan man altid stille spørgsmål efterfølgende.

Og jo, som Web skriver, så er rehabiliteringsteamet et must i alle sager nu, hvor man før sagde, at alle veje fører til Rom, kan man i dagens Danmark sige, at alle sager fører til rehabiliteringsteamet.

Senere på året kan vi så tilføje Kliniskfunktion, som bliver bindeledet mellem rehabiliteringsteamet og al lægefaglig vurdering - og så kommer folk virkelig på herrens mark.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kommunens magt.. stolpesten Alt det andet 5 22-05-2012 07:57
?? kommunens lov?? chica Alt det andet 15 13-02-2012 13:03
Nøl fra kommunens side malofa Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 18 22-12-2011 22:33
Kommunens tidsfrist. MorWettendorff Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 07-11-2009 01:42
kommunens psykolog frk.lykke Alt det andet 8 26-10-2009 22:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension