K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-07-2009, 06:40   #1
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
??? kommunal tandpleje

Jeg har jo min egen lille kamp mod vore skøøøøøøøøøøøøneeeeee kommune og som om det ikke er nok er kommunen nu kommet i tanke om at de ikke vil betale min datters tandbøjle.
Jeg har fået anden eksperthjælp/vurdering af hendes tænder og bøjlen er en nødvendighed men koster desværre 30.000
30.000 jeg ikke har:-)
Jeg har fået skriftligt afslag fra kommunen om at de underkender prisen og ikke vil betale de 65% som de skal hvis jeg vælger anden behandler.
To gange er der kommet afslag men uden begrundelse og nu søger jeg en lov eller paragraf som siger at der skal findes en gyldig begrundelse i brevet og ikke bare et afslag.

Jeg har googlet mig grøn i hovedet men kan ikke finde den rette lov....ville jo så gerne have noget at smide i hovdet på dem

Jeg håbet en eller anden er bedre til at finde frem til rette lovgivning og hjælpe mig.

Ihh altså den evige slåskamp med den s.....kommune.

Chnevide.

P.s Jeg ved det er lidt uden for det vi normalt skriver om herinde men håber alligevel på at der sidder en klog herinde der kan hjælpe mig
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2009, 07:59   #2
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Er din datter ikke under skoletandplejen, så hun kan få det lavet derigennem ?
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2009, 08:35   #3
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Hejsa.
Jo min datter er under skoletandplejen eller rettere har været det da jeg har taget hende ud da alt dette med bøjlen statede.
Skoletandplejen vurderede at en del af hendes bøjle var kosmetisk så de ville kun lave noget af det, og ja det er jo kun en halv løsning:-)
Så altså ikke kun i sygesystemet der strammes op:-)

MVH Chnevide
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2009, 14:03   #4
Vim
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2008
Indlæg: 208
Styrke: 16
Vim er ny på vejen
Hej Chnevide,

Nu ved jeg jo ikke hvor i landet I bor, men jeg har engang for mange år siden fået lavet en bro (som også kostede en frygtelig bunke penge) på tandlægehøjskolen. Hvis det helt glipper med at få kommunen til at dække, var det måske en mulighed at ringe til tandlægehøjskolen og se om de kan lave det billigere?

Hilsen
vim
Vim er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2009, 16:48   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej

Jeg kender ikke selv til love omkring tandlæge eller noget (stedet her handler jo mest om fleksjob - førtidspension)

Men jeg fandt et sted, hvor det står noget om kosmetisk behandling indenfor kommunal tandpleje.

(se side 22)
http://www.sst.dk/publ/Publ2006/PLAN..._tandpleje.pdf

Her lidt lov om tandpleje, så må du selv finde rundt i det.:
https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=11383

Selv har jeg personligt mistet tillid til danske tandlæger. Tager til Sverige... De er dygtigere - men det er også min mening...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2009, 01:26   #6
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Hejsa.
Tak for jeres hjælp og svar.
Jeg ved at det ikke hører under flexjob og lign. og beklager hvis jeg har trådt nogle over tæerne.
Jeg kæmper selv hver dag med det kommunale system for at få et flexjob og er faktisk kørt totalt sur i det kommunale system og deres evige regler og paragraffer....derfor håbede jeg på lidt hjælp hvis jeg skulle være heldig at en sad med lidt viden eller hjælp til mig.
Synes selv jeg er hårdt ramt i forvejen og så denne bekymring oveni.

Undskyld.
MVH Chnevide
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2009, 18:21   #7
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af CHNEVIDE Se meddelelser
Hejsa.
Tak for jeres hjælp og svar.
Jeg ved at det ikke hører under flexjob og lign. og beklager hvis jeg har trådt nogle over tæerne.
Jeg kæmper selv hver dag med det kommunale system for at få et flexjob og er faktisk kørt totalt sur i det kommunale system og deres evige regler og paragraffer....derfor håbede jeg på lidt hjælp hvis jeg skulle være heldig at en sad med lidt viden eller hjælp til mig.
Synes selv jeg er hårdt ramt i forvejen og så denne bekymring oveni.

Undskyld.
MVH Chnevide
Hej hej...
Nej nej du har skam ikke trådt nogen over tæerne...
Vi er nok bare ikke eksperter herinde, når det gælder tandlæger hehe...

Håber du finder ud af det alligevel..
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2009, 18:41   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af CHNEVIDE Se meddelelser
Hejsa.
Tak for jeres hjælp og svar.
Jeg ved at det ikke hører under flexjob og lign. og beklager hvis jeg har trådt nogle over tæerne.
Jeg kæmper selv hver dag med det kommunale system for at få et flexjob og er faktisk kørt totalt sur i det kommunale system og deres evige regler og paragraffer....derfor håbede jeg på lidt hjælp hvis jeg skulle være heldig at en sad med lidt viden eller hjælp til mig.
Synes selv jeg er hårdt ramt i forvejen og så denne bekymring oveni.

Undskyld.
MVH Chnevide
Siger lige som Curls du har ikke trådt nogen over tærerne jeg har såmænd også et par gange eller syv og tyve smidt et spørgsmål ind som har med andet at gøre (børn feks ) vi er jo trods alt over 3000 så muligheden for at en anden sidder med det gylde korn er jo til stede

Men lige tandlæge kender jeg heller ikke meget til men er selv igang pt med at finder ud af hvad man kan få hjælp til og ikke kan få hjælp til , jeg har fået at vide at der anbefales en operation af min kæbe da den giver mig ørepine og nedsat hørelse men ihhh det gider kommunen ikke for jeg er jo i forvejen ramt af så mange andre sygdomme så hvad betyder en fra eller til
  Besvar med citat
Gammel 04-07-2009, 21:00   #9
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
men ihhh det gider kommunen ikke for jeg er jo i forvejen ramt af så mange andre sygdomme så hvad betyder en fra eller til
Hmm, er der ellers ikke noget med, at behandlingsmuligheder skal forfølges?
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2009, 12:01   #10
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Hejsa.
Tak for jeres søde svar:-)
Jeg tror bare at jeg som mange i vore situation er lidt følsom og opgivende:-)
Denne evige kamp kan sgi tage livet af den bedste.

Tak endnu engang.

Varme sommerhilsner Pia
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
I forbindelse med ny lov om grænse over tandpleje udgifter. Indiansummer Alt det andet 8 01-12-2011 21:57
Kommunal tallogik ! custer Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 27-10-2011 19:34
Gratis kommunal-rådgivning buster Politik og Samfund 2 14-02-2011 12:07
Kommunal valget ! Havedammen Politik og Samfund 10 17-11-2009 23:40
Kommunal tvangsindlæggelse zuza Lægekonsulenternes Rolle 16 09-04-2008 18:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension