K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-07-2012, 07:26   #21
Pedro
Skal snart betale husleje på K10
 
Pedros avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 66
Indlæg: 704
Styrke: 14
Pedro er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stribe Se meddelelser
helenekr

jeg spurgte bare da jeg ka mindes min læge engang nævnte at hver kun måtte ha så og så mange sager...

men selv om vi er rolige os to - tror jeg stadig der vil blive et ramaskrig..det er ganske forfærdelig at gøre folk nervøse
Der kunne godt blive rigtig mange mennesker, der ville blive meget nevøse over sådan en omgang. Alene tanken om, at revurdering kunne finde sted, ville kunne udløse voldsom angst hos et stort antal psykisk syge.......

Personligt, tror jeg nu alligevel, at det vil blive en meget kostbar og bureaukratisk omgang, at skulle revurdere ex antal FTPèr.
......De får mega -meget travlt, derinde på centrene- mener det omkring 30 sager de må ha.......

Hos min veninde X, blev der indhentet ekstern socialrådgiver ved pensions ansøgningen tilbage i dec 2011 pga af travlhed i kommunen.

Pedro
Pedro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2012, 14:55   #22
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser

Personligt er jeg heller ikke nervøs for en revurdering, for der er ikke noget at komme efter, med mindre - som jeg altid har sagt på kommunen - kan tilbydes et hjemmearbejde, hvor jeg kan udføre opgaver her fra min computer og have nul forbindelse til andre mennesker fysisk.

Kunne de finde dét job til mig, så var min lykke gjort!!
Alt andet er utopi.

Og sådan vil det altid være. Men jeg kan til gengæld tilbyde mig selv 24 timer i døgnet, bare det kan blive her hjemme arbejdet kan klares.
Foreslår du starter en netbutik med salg og rådgivning af/omkring E-cig.!
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2012, 16:02   #23
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pedro Se meddelelser
Der kunne godt blive rigtig mange mennesker, der ville blive meget nevøse over sådan en omgang. Alene tanken om, at revurdering kunne finde sted, ville kunne udløse voldsom angst hos et stort antal psykisk syge.......

Personligt, tror jeg nu alligevel, at det vil blive en meget kostbar og bureaukratisk omgang, at skulle revurdere ex antal FTPèr.
......De får mega -meget travlt, derinde på centrene- mener det omkring 30 sager de må ha.......

Hos min veninde X, blev der indhentet ekstern socialrådgiver ved pensions ansøgningen tilbage i dec 2011 pga af travlhed i kommunen.

Pedro
af sammen årsag, vil de få meget travlt efter den 1.1-2013
for der har kommuen nemlig pligt til at afklare folk
foreksempel os ingen indtægt fra kommunen, har kommunen nemlig ingen pligter over for. grunden til vores sager trækker ud

der vil gå flere år, før en kommune kan udfører det arbejde som reformen beskriver
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2012, 16:42   #24
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af L.S. Se meddelelser
Foreslår du starter en netbutik med salg og rådgivning af/omkring E-cig.!
Ja den har jeg faktisk selv overvejet, men dem jeg har talt med mener ikke jeg kan, det halve af arbejdet består jo i at farte frem og tilbage til posthuset - og jeg må ikke selv oprette et postkontor

Og så er der også alt for mange forhandlere på nettet, og ingen af dem kan få det til at løbe rundt på et niveau hvor man kan leve af det, og jeg kan ikke få oprettet det som et fleksjob (ifølge min sagsbehandler), for jeg kan ikke hovere kravene på fleksjobreglerne, og jeg kan heller ikke få det som skånejob, sååå......

Så jeg ''arbejder'' fortsat på k10.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2012, 18:15   #25
Debutanten
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-12 2011
Lokation: Hillerød komune
Indlæg: 235
Styrke: 13
Debutanten er ny på vejen
Det her afsnit fra artiklen viser at samtalen fandt sted inden reformen var forhandlet på plads.

"Ja, regeringen har lagt et forslag frem, der er meget inspireret af noget, vi lagde frem for et år siden. Men der er også noget, der skal fjernes: De siger f.eks., at en fleksjob-ydelse skal afhænge af, om man er i a-kasse, og det er jo som at tvinge folk ind i fagforeninger"
Debutanten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2012, 18:46   #26
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Debutanten Se meddelelser
Det her afsnit fra artiklen viser at samtalen fandt sted inden reformen var forhandlet på plads.

"Ja, regeringen har lagt et forslag frem, der er meget inspireret af noget, vi lagde frem for et år siden. Men der er også noget, der skal fjernes: De siger f.eks., at en fleksjob-ydelse skal afhænge af, om man er i a-kasse, og det er jo som at tvinge folk ind i fagforeninger"
Jep og heldigvis fik venstre pillet den del ud

øv at soc direkte vil tvinge folk i en A-kasse

men de får jo også penge i deres parti kasse af fagforeningene
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Den er da stadig helt vildt aktuelt. Indiansummer Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 18-11-2012 01:49
Vildt forvirret tigerbia Spørgsmål ang fleksjob 10 25-04-2011 21:56
Forsker om senior-førtidspension: Løkke undervurderer tallene helt vildt Webmaster K10 Nyheder 0 26-01-2011 00:00
Psykisk sårbare er jaget vildt Hexi Politik og Samfund 4 29-12-2010 21:49
Det er bare for vildt ..... lunamaria Alt det andet 25 08-01-2009 02:51




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension