K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-08-2010, 18:01   #11
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
hej


tro det er meget forskelligt fra kommune til kommune, nogler kommuner låner computer ud ( er nye, når man får den ) andre gør ikke

Nogle får alt betalt andre ikke, det var ihvertilfald, hvad jeg oplevede i tidernes morgen.

Men som udgangspunkt mene, da man får det samme som understøttelse, burde man selv kunne betale blyanter, papir m.m. i denne prisklasse.

men det er min mening.

Ønsker dig held og lykke med uddannelsen.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2010, 20:47   #12
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Som udgangspunkt, så er det sådan, at man kun får betalt det (eller låner det) som er nødvendigt for at man kan gennemfører uddannelsen. Det ligger der principafgørelser på.

Dvs. at skolen skal sige, at har du ikke dette og dette, eller deltager i f.eks. en studierejse, så kan du ikke gennemføre studiet.

Bøger bliver altid betalt, ift. liste fra skolen (og ikke noget med at købe en nyere udgave, det skal være den præcise bog der er angivet), kørsel over 24 km også.
Alm. kontorartikler som papir, viskelæder, blyant mv. får man som udgangspunkt ikke betalt.
Mere udvidede effekter, f.eks. specielle lommeregnere, vil som regel blive dækket, dog stadig ihht. krav fra skolen - på skrift.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2010, 22:37   #13
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
revalidering

Jeg mener helt bestemt, at du skal ha' dækket udgifter til rekvisitter.

2200 for kun èt semester er en uhørt høj pris, som svarer til en megagod lærebog eller to af de mindre dyre.

Lurer på hvilken uddannelse du starter på...

Desværre kan jeg ikke henvise dig til paragraffen, men søg i de meget nyttige links på k10's forside. Men paragraffer tolkes forskelligt som tydeligt ses af svarene på dit spørgsmål.

Ank afslaget! Et afslag kan ankes med ganske få ord.

Jeg ved positivt, at dækning af bogudgifter, som kan være ganske høje på nogle studier, er vedtaget efter anke af en revalideret studerede tilbage i 80'erne

Ha' en rigtig god studiestart 1/9!
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2010, 22:48   #14
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Jeg forstår ikke lige selv, at det skal koste dig så meget 2.200 kr. for bare en semester for blyanter, viskelæder osv.? Men ok der kan være nogen ting, jeg ikke kender til, som kan være dyre.

Jeg startede selv på en uddannelse sidste sommer, hvor bøgerne blev betalt.
Jeg husker, at jeg selv sørgede for papir og tilbudsmapper. Blyant og kuglepenne har man som regel i hjemmet. (i hvert fald mig)

Måske skulle du vente med at købe en masse før den 1. dag, for nogen gange udleverer de noget gratis. Det har jeg oplevet, at få kuglepenne, mapper og lignende... Måske kan du forhøre skolen ad, om man får noget udover bøgerne.

Det var lige min tanke...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2010, 23:40   #15
JRJ
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-11 2008
Lokation: Rebild
Alder: 58
Indlæg: 36
Styrke: 16
JRJ er ny på vejen
Takker for svarene.
Det er bygningskonstruktør-uddannelsen.
Det er hellere ikke alm. blyanter og linealer der skal købes, for dem har jeg.
Men i og med at det står på listen, jeg har modtaget fra skolen står der "Obligatoriske Rekvisitter" som blandt andet er en del special tegne-blyanter, trekanter, målestokslineal osv.
Men der er nok ikke andet at gøre end, at betale det selv.
JRJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2010, 23:56   #16
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg er ved at tro at den § er blevet fjernet, for den gang i sin tid da jeg startede på reva, var den meget klar og tydelig... kommunen betaler for bøger oa. der er nødvendige for gennemførsel af udd´en (eller noget der ligner meget) stod der.

Jeg husker den MEGET tydeligt for det var en af dem jeg måtte gøre min kommune opmærksom på i forhold til bøger (efter jeg havde mindet dem om det, var der da heller ingen problemer) det var ifb med at det tog noget længere tid at få mine bøger hjem end beregnet, af boghandleren.

Men nu er det pist borte, jeg kan i hvert fald ikke finde det, og har læst stykket med reva i gennem 2 gange nu.

Mht transport, fik jeg der besked på, som en anden også nævner, de første 24 km betaler du selv, det brokkede jeg mig over (og brugte vist nok, så vit jeg husker, § med materialer og andet der var nødvendigt) og fik sørme medhold, så den kom kommunen til at hænge på, eller dvs det var billigste offentlige transport de hang på, der ud over, var egen betaling, hvis jeg fx ville have kørt i egen bil... hvilket jo enlig også er meget fair.

Her foregik det sådan at jeg lagde ud, sendte kviteringen til kommunen, som så udbetalte pengene ved næste reva udbetaling.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2010, 08:38   #17
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
revalidering

Bygningskonstruktør - det forklarer den høje pris!

Andersine giver dig svaret: Mere udvidede effekter dækkes. Læs hendes svar igen.

Læg selv ud i første omgang og følg så Andersines formulering i din anke (spørg hende evt. om præcis §).

Fortæl os, hvordan det gik.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-08-2010, 09:19   #18
JRJ
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-11 2008
Lokation: Rebild
Alder: 58
Indlæg: 36
Styrke: 16
JRJ er ny på vejen
Takker for svarene.

LUM: Jeg har også søgt, men kan hellere ikke finde noget.

Carmen: Det vil jeg gøre, men der er ikke noget lige nu at anke. Jeg var på kommunen i mandags, min sagsbehandler ville sende besked til mig, men jeg tror ikke hun selv kan afgøre det(hun skal nok tale med en højere oppe) så derfor.

Men jeg skal nok fortælle når jeg ved noget.
JRJ er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
bøger eller anden literatur om hvordan folk er kommet vider laurana Dit og Dat 5 17-03-2011 17:48
AOF, FOF ang. betaling Wodpoulsen Alt det andet 9 19-01-2011 11:08
Betaling af efterlønsydelse alice46 Spørgsmål ang fleksjob 7 03-10-2009 13:26
Arbejdsgiver betaling popcorn Spørgsmål ang fleksjob 1 13-05-2008 14:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension