K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-12-2010, 16:34   #81
jvds
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-08 2010
Lokation: Århus
Alder: 53
Indlæg: 9
Blog Indlæg: 3
Styrke: 0
jvds er ny på vejen
Huller i begge førtidspensionsreformer

Læserbrev af Jesper van der Schaft i Århus Stiftstidende
Førtidspensionist
Beskæftigelsesminister, Inger Støjberg (V), giver udtryk i sit læserbrev 5. december i Stiften, at de unge under 40 år, som er på nuværende tidspunkt er for syg/handicappet, skal have psykologhjælp, mentorstøtte, virksomhedspraktik, støttegrupper, lægehjælp, efteruddannelse, smertehåndtering, så de kan genvinde deres arbejdsevne. Men jeg vil gerne fortælle, at der desværre er huller i den nuværende førtidspensionsreform. Der vil også være huller i den nye førtidspensionsreform.

F.eks. har en veninde sagt til mig, at hun har kastet håndklædet i ringen og ikke orker mere at kæmpe mod kommunen. Som hun sagde til mig: »Jeg har haft 25 forskellige sagsbehandlere fra mit 18. år til mit 21. år. Ved hver ny sagsbehandler har jeg hele tiden skullet forklare på ny, hvad min sygdom gør ved mig.(…) til sidst kom sagsbehandlerne til den konklusion, at når jeg kun kunne arbejde 10 om ugen, så var jeg for syg til fleksjob men for rask til førtidspension.« Regeringen har jo allerede indskrænket regionernes og kommunernes økonomi ved henholdsvis at lave for ringe bloktilskud og indføre nulvækst. På den måde er der allerede kommet og der vil komme besparelser på det psykiatriske område og handicapområdet.

Kære Inger Støjberg, hvor skal pengene komme fra, når nu regionernes og kommunernes økonomi er indskrænket, så at f.eks. min veninde kan hjælpes tilbage på arbejdsmarkedet? For som det ser ud nu, så er min veninde i et af hullerne af den nuværende førtidspensionsreform, og vil også være det i den fremtidige førtidspensionsreform, for som sagt er hun for syg til fleksjob men for rask til førtidspension!

Lige til sidst, så vil jeg lige fortælle, at det ikke er så nemt at få førtidspension, som Inger Støjberg ellers giver udtryk for! For jeg vil hellere end gerne have et arbejde og tjene mine egne penge end at være delvis lammet og samtidig have en psykisk lidelse.

Selvom der er huller i den nuværende og kommende førtidspensionsreform, så vil jeg helst bevare den nuværende. For på den måde skal ingen mennesker med handicap – dem som søger førtidspension - jages endnu mere end de bliver i dag.
jvds er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2010, 16:36   #82
jvds
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-08 2010
Lokation: Århus
Alder: 53
Indlæg: 9
Blog Indlæg: 3
Styrke: 0
jvds er ny på vejen
Støjbergs hån og kulde

Læserbrev af Lars Jakobsen i Århus Stiftstidende 7/12



Se flere boliger i Århus og omegn påSom lovet i Lars Løkkes åbningstale fremlagde regeringen sit forslag til en førtidspensionsreform. Den betyder som ventet, at førtidspensionister skal hånes og nedgøres af regeringen med Inger Støjberg (V) i spidsen. Inger Støjbergs omtale og syn på førtidspensionister viser et menneskesyn over for syge, som er isnende kold som den frost, blæst og sne der i øjeblikket rammer Danmark.

Som indehaver af en alvorlig lungesygdom, der har gjort mig til førtidspensionist, gjorde Inger Støjbergs udtalelse, at førtidspensionister står på en perron, og ser livet og samfundet køre forbi, mig rasende. Jeg føler mig virkelig krænket og trådt på af beskæftigelsesministeren fra Venstre.

Jeg er ikke den eneste, kan jeg se på udtalelser i pressen, og gennem samtaler med ligestillede. Vi kæmper hver dag med sygdom, og gør hvad der er nødvendig for ikke at den skal forværres, det gennem træning, kontrol og behandlinger på hospitalet. Ud over dette deltages i aktiviteter så langt kræfterne række. Vi deltager i samfundet på lige fod med andre.
jvds er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2010, 17:46   #83
Peter Simonsen
Banned
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2009
Lokation: Assens 5610
Indlæg: 62
Styrke: 0
Peter Simonsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af emks Se meddelelser
Slettet indlæg, havde misforstået svaret , beklager

Men hvad mener du lige med "Den holding kan jo holde dig på hjælp fra det offentlige resten af livet og det er jo efter min bedste overbevisning ikke det der skal være planen for et dejligt menneske ;-)." Hvad skal vedkommende gøre, for ikke at blive holdt på offentlig forsørgelse resten af livet så, at skifte job, er jo åbenbart ikke nok!
Jeg har ikke svaret, men det har du selv :-)...Hvad kunne du tænke dig at gøre?

Hvis det job du har nu stadigt er en belastning for dig..er det så efter din egen mening det rigtige job skife du har gjort?

Hvad er din drøm set ud fra din situation som den ser ud lige nu?

Hvor kunne du tænke dig at se dig selv i fremtiden? osv-osv

Jeg kunne blive ved?..:-) Men må indrømme at gøre det her på skrift osv nok er en ret så uoverskuelig ting desværre..*S*

Ville helt sikkert være lettere...over en dejlig kop kaffe en dag...hvor skriftens (min begrænsede måde at kunne skrive på) ikke var en hindring...og så du ville kunne få mit kropssprog med....desværre er det jo sådan at det er utroligt svært (for mig blandt andre) at udtrykke sig på skrift uden fare for at den man skriver med kan misforstå et ellers velment forsøg på "hjælp" eller information osv.

Kh

/Peter
Peter Simonsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2010, 17:56   #84
emks
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2009
Indlæg: 125
Styrke: 16
emks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Peter Simonsen Se meddelelser
Jeg har ikke svaret, men det har du selv :-)...Hvad kunne du tænke dig at gøre?

Hvis det job du har nu stadigt er en belastning for dig..er det så efter din egen mening det rigtige job skife du har gjort?

Hvad er din drøm set ud fra din situation som den ser ud lige nu?

Hvor kunne du tænke dig at se dig selv i fremtiden? osv-osv

Jeg kunne blive ved?..:-) Men må indrømme at gøre det her på skrift osv nok er en ret så uoverskuelig ting desværre..*S*

Ville helt sikkert være lettere...over en dejlig kop kaffe en dag...hvor skriftens (min begrænsede måde at kunne skrive på) ikke var en hindring...og så du ville kunne få mit kropssprog med....desværre er det jo sådan at det er utroligt svært (for mig blandt andre) at udtrykke sig på skrift uden fare for at den man skriver med kan misforstå et ellers velment forsøg på "hjælp" eller information osv.

Kh

/Peter
Øh,ok, hvis alt var så let som, efter min mening, du gør det til, så var der jo vel ikke brug for fleks og førtidspension, for så var det jo nok, bare at tænke positive tanker og så skal alt nok blive godt ?Men kan være ,som du også selv skriver, at man misforstår hinanden lidt, her hvor det foregå på skrift?

PS: var nu et svar til sushjer, jeg eftersøgte, men fair nok
emks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-12-2010, 18:36   #85
PiaL
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 394
Styrke: 14
PiaL er rigtig godt på vej
Positiv tænkning er godt og nødvendigt - det kurerer sjældent sygdommene, men gør det lettere at leve med dem. Vilkår er vilkår, og nogle mener at man kan tænke sig til alt - det lader sig dog sjældent bevise i forsøg
PiaL er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Regeringen gav forkerte tal om fleksjob Webmaster K10 Nyheder 0 08-03-2012 22:40
K vil begrænse førtidspensionen MrBurns Politik og Samfund 8 03-08-2010 20:41
At Begrænse Førtidspensioner nutcase Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 11-06-2010 10:34
Er regeringen så træt af sit arbejde, som danskerne er af regeringen? buster Politik og Samfund 1 15-04-2010 08:08
af med VKO regeringen? buster Politik og Samfund 1 17-10-2009 09:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension