K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-04-2012, 11:35   #1
Susiels
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2012
Indlæg: 3
Styrke: 0
Susiels er ny på vejen
På sygedagpenge - skal jeg hæve efterløn?

Hej alle
Jeg er en 53 årig kvinde, der er syg. (hvis jeg skriver hvad jeg fejler, kommer det til at fylde for meget, så jeg sparer plads for at komme til det konkrete).
Jeg er ny bruger herinde, men synes allerede at hjemmesiden er fantastisk!
Lige i pt. er jeg sygemeldt. Jeg fik 39 yderligere fordi de ikke ved hvordan min arbejdsevne er, så skal på noget praktik hos reva center.
Jeg har i mellemtiden modtaget brev fra efterløn - jeg står nu i det dilemma om jeg skal hæve min efterløn eller lade den blive.. Kan det gå ud over noget? Eller skal jeg vente?
Jeg håber på gode svar.

Hilsen Susiel
Susiels er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2012, 11:41   #2
joka
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
jokas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2011
Lokation: Herlev
Alder: 67
Indlæg: 314
Styrke: 13
joka er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Susiels Se meddelelser
Hej alle
Jeg er en 53 årig kvinde, der er syg. (hvis jeg skriver hvad jeg fejler, kommer det til at fylde for meget, så jeg sparer plads for at komme til det konkrete).
Jeg er ny bruger herinde, men synes allerede at hjemmesiden er fantastisk!
Lige i pt. er jeg sygemeldt. Jeg fik 39 yderligere fordi de ikke ved hvordan min arbejdsevne er, så skal på noget praktik hos reva center.
Jeg har i mellemtiden modtaget brev fra efterløn - jeg står nu i det dilemma om jeg skal hæve min efterløn eller lade den blive.. Kan det gå ud over noget? Eller skal jeg vente?
Jeg håber på gode svar.

Hilsen Susiel

Hej Susie og velkommen til.

Jeg tror jeg ville vente, man kan hæve dem skattefrit indtil 1 oktober.
Det lyder som om du skal udredes og finde ud af om du skal tilbage til det ordinære arbejdsmarked, flex eller ftp.

Hvis du hæver dit efterlønsbidrag siger du samtidig nej til seniorjob. (De sidste 5 år før efterlønnen) Hvor kommunen skal skaffe dig et arbejde, hvis du falder for tidsgrænsen.

Så hvis jeg var dig, ville jeg vente.

Mvh. Karin
__________________
Ftp fra 01.03.2012
joka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2012, 11:54   #3
Susiels
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2012
Indlæg: 3
Styrke: 0
Susiels er ny på vejen
Mange tak - og tak for svar!
Ja, jeg har nemlig også overvejet at vente, indtil kommunen har afgjort sagen.
Min læge har skrevet, at jeg ikke kan vende tilbage på arbejdsmarkedet på ordinære arbejdsvilkår.. Så jeg regner måske med noget flex eller førtidspension..
(Flex job er ikke så sandsynligt, fordi det bliver for dyrt for kommunen - har jeg hørt).
Så regner faktisk med en førtidspension, men man kan jo aldrig vide..
I forhold til det med seniorjob, det har jeg faktisk ikke rigtig forstået. Jeg er jo uarbejdsdygtig har mine læge sagt, nu skal det jo bare bekræftes på reva centret..

Vh. Susiels
Susiels er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2012, 12:15   #4
joka
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
jokas avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-12 2011
Lokation: Herlev
Alder: 67
Indlæg: 314
Styrke: 13
joka er ny på vejen
Men hvis du bliver bevilliget flex, er det samme regler mht. efterlønnen. Og så vil du måske ærgre dig over at have hævet dem.

Og ting tager tid. Mht. afklaring.

Men der er der mange andre der er bedre til at vejlede dig.

Mvh. Karin
__________________
Ftp fra 01.03.2012
joka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2012, 12:34   #5
Susiels
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2012
Indlæg: 3
Styrke: 0
Susiels er ny på vejen
Ja kan jeg godt se hehe.. - det er sku lidt bøvlet..
Susiels er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2012, 13:46   #6
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Susiels Se meddelelser
(Flex job er ikke så sandsynligt, fordi det bliver for dyrt for kommunen - har jeg hørt).
Så regner faktisk med en førtidspension, men man kan jo aldrig vide..

Vh. Susiels
Hvordan kan fleks bliver dyrere for kommunen end fleks ? mit indtryk er da, at de hellere vil have folk på fleks end pension.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2012, 14:02   #7
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Hvordan kan fleks bliver dyrere for kommunen end fleks ? mit indtryk er da, at de hellere vil have folk på fleks end pension.
Det er jo heller ikke altid, det er sådan, men hvis nu kommunen har bevilliget fleksjob med fx 2/3 løntilskud, så kan det, afhængig af hvilken overenskomst der er inden for pågældende job, jo godt være væsentlig dyrere for kommunen at betale tilskud fremfor fp.
Er man samboende er det jo ofte også billigere for kommunen at betale fp fremfor ledighedsydelse, såfremt fleksjobber ikke har arbejde.

I mit tilfælde er det i hvert fald væsentlig dyrere for kommunen at beholde mig på fleksjob fremfor fp.
Nogle får jo også udbetalt penge fra forsikring for tabt erhvervsevne - disse modregnes i en fp, men modregnes ikke hvis man får ledighedsydelse eller er i fleksjob
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Advarsel til alle på sygedagpenge som vil hæve efterlønnen. Hejdien Den nyttige viden vi alle har 8 24-06-2012 22:27
Kan man hæve sin efterløn som fleksjobber garage50 Spørgsmål ang fleksjob 2 06-01-2012 14:44
Skal man betale til a-kassen, når man er på efterløn ? Børge Alt det andet 4 06-04-2011 23:22
'Seniorførtidspension' skal erstatte efterløn Agnes XXX Politik og Samfund 7 25-01-2011 21:54
Her er de 12 kommuner der vil hæve skatten! Ninja Alt det andet 8 22-09-2010 08:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension