K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-12-2015, 14:02   #11
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Forslaget går p.t. på boligydelse, som kun kan oppebæres af førtidspensionister efter den gamle ordning - dvs tildelt før år 2003 plus folkepensionister.

Deres boligsikring er li dag lidt gunstigere end alle andres.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2015, 17:40   #12
hejhejhej2
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2013
Indlæg: 236
Styrke: 11
hejhejhej2 er ny på vejen
"Eller måske gjorde de, og troede det ville glide stille forbi folk, fordi de var optaget af et andet, aktuelt emne...??? "

selvfølgelig viste de de det, men de var ikke klar på sådan en shitstorm

husk at DF kun har en ting som er første prioritet: flygning og indvandre. alt andet er til salg for det.

og som det populistiske parti* de er så vakler de og lader som om de er blevet snydt, gud fader i skuret

* de flytter sig efter folkestemningen, personligt foretrækker jeg at MFere selv har holdninger og holder fast.
hejhejhej2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2015, 22:20   #13
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af hejhejhej2 Se meddelelser
"Eller måske gjorde de, og troede det ville glide stille forbi folk, fordi de var optaget af et andet, aktuelt emne...??? "

selvfølgelig viste de de det, men de var ikke klar på sådan en shitstorm

husk at DF kun har en ting som er første prioritet: flygning og indvandre. alt andet er til salg for det.

og som det populistiske parti* de er så vakler de og lader som om de er blevet snydt, gud fader i skuret

* de flytter sig efter folkestemningen, personligt foretrækker jeg at MFere selv har holdninger og holder fast.
Kunne ikke have sagt det bedre
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2015, 01:58   #14
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Lightbulb mindre boligydelse.

Nu farer Mette Rottesen frem med bål og brand mod DF og vejrer morgenluft for at få sine tabte idioter tilbage.
Undskyld, men er der nogen herinde der tror på, at hun ikke selv kunne have fundet på det, og det der er værre. Hun er da akkurat lige så skideligeglad med pensionister som resten af de "borgerlige"
Førtidspensionister fra før 2003 har det økonomisk udmærket i forhold til alle de som skal leve på nuværende ydelser.
Som ansat i Danmarks jobcenter og med diagnoser der dengang øjeblikkeligt ville have udløst en pension er det paradoksalt at skue , at man som modtager af boligydelse stort set intet får, alene fordi man ikke er pensionist.
Men tilbage står, at man indenfor samme personkreds vil spare og det er blevet et virvar som ingen forstår. At nogle tusinde af de fattigste får mere og nogle tusinde af andre med samme indkomst og udgifter får færre penge at gøre godt med er uforståeligt, og det har ingen kunnet forklare. er der nogen herinde der kan?
Jeg kender en pensionist, der lever et rigtigt godt liv. En masse sorte penge. Vi taler ml. 150.000 - 175.000 kr. pr år sort Herudover en lækker lejlighed med højeste pension+ diverse tillæg og højeste boligydelse. 2-3 årligt udenlandsrejser.
Ja, jeg bliver pikeret og har også sagt til hende: Hold op med at det er dit erhverv. Det kan hun ikke forstå.
det blev for meget og jeg har ikke mere kontakt til damen.
Skulle jeg melde hende? Det kan jeg ikke.
Men det er sgu harmdirrende, at jeg der har arbejdet i mange år og fået en arbejdsskade og diagnose skal leve på laveste ledighedsydelse, og en person der magter nærmest et fuldtidsjob kan få i diverse ender.
Der er noget galt i Danmark. Dybbøl mølle kører helt ad helvede til .
Men stadig er der tosser der lever højt på skattefri indtægter og skatteskjul, og ministre som ikke kommer i klemme når og hvis de bliver syge og de er langt mere umoralske.

Sidst redigeret af vasen; 13-12-2015 kl. 02:09. Årsag: tillæg
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2015, 19:35   #15
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
og fordi der nu er så meget fokus på boligydelse i medierne, så glemmer man kontanthjælps loftet? det vil skisme da ramme endnu flere... og endda med endnu flere kr pr md...

Mediernes magt...
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-12-2015, 13:16   #16
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Førtidspensionister fra før 2003 har det økonomisk udmærket i forhold til alle de som skal leve på nuværende ydelser.

Helt nøgternt kan kun de pensionister fra før 2003, der oppebærer højeste førtidspension og derved har erhvervsevnetab måle sig med den nye førtidspension.. Højeste førtidspension er den eneste, der ligger lidt højere.

Med hensyn til boligydelse, er det da besynderligt, at formue kun tæller så lidt i udregningen.

Sidst redigeret af stampe; 14-12-2015 kl. 13:19.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2015, 19:20   #17
hejhejhej2
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-12 2013
Indlæg: 236
Styrke: 11
hejhejhej2 er ny på vejen
Så er forslaget udskudt til foråret
hejhejhej2 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-12-2015, 12:07   #18
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Ja, forslaget er udskudt - men ikke pillet helt af bordet. Der skal stadig findes besparelser inden for samme område:

Citat:
Handicappede frygter stadig nedskæringer i boligydelsen
Citat:
Regeringen og de andre borgerlige partier besluttede tirsdag at droppe den aftalte ændring af boligydelsen indtil videre.

Men det betyder ikke, at der ikke kommer besparelser på området. Folketinget vil se på loven igen til foråret, lød meldingen tirsdag fra Finansministeriet. Og pengene skal stadig findes inden for samme ramme.
(Min fremhævelse)
http://www.information.dk/telegram/555538

Bemærk:
Udbetalingen Danmark har været effektive og har allerede beskåret boligydelsen for januar 2016:

Citat:
Udbetaling Danmark oplyser i en mail til sin bestyrelse, at 325.000 boligydelse-modtagere vil få en reguleret ydelse i januar. Det sker, selv om lovforslaget om den nye boligydelse blev pillet ud af finansloven tirsdag.
http://www.dr.dk/nyheder/politik/325...guleres-senere

Og dette har de gjort selvom finansloven i skrivende stund ikke er vedtaget endnu...

Så er du ftp'er fra før 2003, eller har du et ældre familiemedlem, så vær opmærksom på, hvad der bliver trukket, og at pengene tilbagereguleres igen senere...

Synes det er dybt asocial, at regeringen giver boligejerne skattelettelser, så de kan få ro om deres økonomi, men så tager fra de svage og dem, der har mindst i vores samfund. Jeg vil foreslå politikerne, at når de til foråret skal finde pengene, skulle de se, om de kunne tage dem fra deres egne lønninger, pensioner og tilskud... (Ironi kan forekomme...)



Tilføjelse:

Det kører virkeligt godt for dem:

Citat:
Men hverken Liberal Alliance eller Dansk Folkeparti kendte til situationen hos Udbetaling Danmark, forsikrer de.
http://www.information.dk/telegram/555553

Sidst redigeret af Risa; 16-12-2015 kl. 12:24.
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2015, 16:10   #19
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Grundlovsbrud Claus Hjort Frederiksen

Hmmm

Nu har jeg forsøgt at læse alt om dette emne....

Men INGEN steder er jeg stødt på ordet grundlovsbrud i forbindelse med denne sag....og jeg undre mig over hvorfor....

Vi har en klar grundlov som siger at et lovforslag herunder finansloven SKAL igennem 3 lovbehandlinger og først derefter skal den stemmes igennem...før man kan sætte loven i kraft...

Det er IKKE tilladt at effektuere et lovforslag som ikke er stemt igennem efter de 3 lovbehandlinger...

I denne sag ja der har de effektueret lovforslaget allerede inden 2 anden behandlingen...

På et tidspunkt brød Kristian Jensen fra Venstre grundloven ved at administrere en lov som ikke var stemt igennem i folketinget...http://www.altinget.dk/artikel/2009-...d-grundloven-2

Har Claus Hjort Frederiksen så ikke brudt grundloven i denne sag om boligydelse når udbetaling danmark allerede inden loven er stemt igennem har lavet de ændringer som kommer til at gå ud over 325.000 pensionister her i januar...

De har jo effektueret loven lang tid før loven er stemt igennem..

Claus Hjort Frederiksen undskylder sig på den ene side med at det var for at være rettidig....da loven allerede skulle gælde fra januar 2016...

På den anden side siger han at han skam ikke vidste noget som helst om at udbetaling danmark har sat det hele i værk inden loven var stemt igennem...

Lidt svært at forstå hvordan man både kan sige at det var for at være rettidig og samtidig sige at man ikke ved noget om det...

For at få dette ud af finansloven ja så har DF måtte gå med på at man til foråret skal se på at der skal skattelettelser til de rigeste pensionister....noget liberal alliance har krævet for at tage forslaget ud af finansloven...

Folk må da snart kunne se hvad DF står for...Vi tager fra de fattigste og giver til de rigeste...også kaldet en omvendt Robin Hood...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-12-2015, 16:26   #20
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Til gengæld vidste Neergaard det:

Citat:
I et såkaldt høringsnotat fra 3. december, hvor ministeren svarer på bekymringerne i de indkomne høringssvar, skriver beskæftigelsesministeren, at der er taget højde for udfordringerne.

- I forhold til Ældre Sagens bemærkning vedrørende lovforslagets ikraftrædelsesdato bemærkes det, at der med de valgte datoer er taget højde for de udfordringer, som Ældre Sagen nævner, siger Jørn Neergaard.
http://www.information.dk/telegram/555569

Der er blevet brugt en masse håndsæbe på Borgen i denne sag... Ligesom hos Jensen, burde der også falde næser i denne her sag...

Det værste er nok, at usikkerheden for pensionisterne ikke er fjernet, men udskudt til foråret...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension