K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-01-2014, 07:26   #1
Wasaki
Hvor skulle jeg ellers være
 
Wasakis avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2011
Indlæg: 137
Styrke: 13
Wasaki er ny på vejen
Nogen der kan komme med et bud på FP

jeg har diagnosen "ængstelig personlighedsforstyrrelse" angst og socialfobi og lette depressioner"
Og har lægekonsulenten udtale Citat: Psykiatrisk center angiver, at der arb, med støttende og psykoeduktative samtaler på at minske angstniveau, der forventes bedring dog ikke i den grad, at han i fremtiden bliver symptomfri og selvforsørgende…….

Jeg står muligvis til et flex, men har i de mån. det har stået på aldrig været mere angst over at skulle alt det igemmen, bare at møde andre GYS

Så nu har jeg besluttet at søge FP og ville høre om nogle herinde ser om det er en tabt sag heller om der bare er en lille mulighed for FP

Ved godt jeg har en tråd om flex men denne er om FP og går udelukket efter den.
Wasaki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2014, 07:36   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Alderen har betydning - over eller under 40 år?

Hvis du står til fleks, så rimer det ikke lige på pension.

Så skal du gennem fleks først, og går det helt galt, så hedder det nok ressourceforløb og der efter førtidspension....

Dette skrevet uden at kende til din sag overhovedet, kun vurderet på det du har skrevet...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2014, 08:36   #3
Wasaki
Hvor skulle jeg ellers være
 
Wasakis avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2011
Indlæg: 137
Styrke: 13
Wasaki er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Alderen har betydning - over eller under 40 år?

Hvis du står til fleks, så rimer det ikke lige på pension.

Så skal du gennem fleks først, og går det helt galt, så hedder det nok ressourceforløb og der efter førtidspension....

Dette skrevet uden at kende til din sag overhovedet, kun vurderet på det du har skrevet...
Jeg er 52 år og har været på noget der hedder reva som ikke kunne håndter mig, og der er en fysisk skavank som gør at jeg hurtigt får smerter i min højre arm og må holde pause....

Jeg var inde på FP med min SB men hun skræmte mig simpelhen med at det får man stort set ikke mere, og fik kun lige nævnt flex, hvorefter hun var på med det samme, der har sagen ligget i snart 4 mån uden at der er hentet alle oplysninger (det ved jeg fra egen læge)
Wasaki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2014, 12:15   #4
redy
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2012
Lokation: kbh
Indlæg: 87
Styrke: 13
redy er ny på vejen
hej W

hmm det lyder altså ikke som FP , og fordi reva ik kunne klare dig,
vil de nok sende dig andet steds hen !
og 1-2 timers arbejde om ugen, det kan de fleste !

vh
redy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2014, 12:59   #5
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvis reva ikke har kunne vurdere dig, så må dine lægepapir være lige så sådan.
at din funktionsevne er så lav, at du stort set ingen ting kan og også har større problemer i din almindelig hverdag. men hvis dine lægepapir ikke peger på du er så syg, at alt afprøvning er formålsløst. så kommer du til at sidde i ingenmandsland.

hvad lægerne skriver skal hænge sammen med hvad man viser i arbejdsprøving(reva)
men reva må have skrevet en afhandling om hvorfor de ikke kan vurdere dig.
hvis du ikke har mødt op, kan det netop ikke bruges. ellers skal dine lægepapir med syv tommer søm
fastslå at du ikke kan møde op. men kender som sagt ikke årsagen

Psykiatrisk center angiver og lægekonsulenten skriver
samt ud fra hvad kommunen skriver, er du faktisk stadig under behandling

det gør at kommunen ikke kan vurdere din sag endnu omkring pension på nuværende tidspunkt.

men er svært med disse få oplysninger, men udfra disse oplysninger kan jeg ikke se du er i nærheden af en pension

Sidst redigeret af MTVRV1; 24-01-2014 kl. 13:08.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2014, 21:55   #6
evelyn
Hvor skulle jeg ellers være
 
evelyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 194
Styrke: 12
evelyn er ny på vejen
Hvis man søger fp "på foreliggende grundlag" § 17" så bliver der ikke indhentet nye oplysninger fra div. læger. Søgte selv fp. § 17 i 2010. Fik afslag. Så stod jeg uden sygedagpenge. Mit råd er at du bruger §17 hvis du står til at miste retten til eventuelt sygedagpenge. Det er absolut sidste udvej. :-)
evelyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2014, 22:17   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af evelyn Se meddelelser
Hvis man søger fp "på foreliggende grundlag" § 17" så bliver der ikke indhentet nye oplysninger fra div. læger. Søgte selv fp. § 17 i 2010. Fik afslag. Så stod jeg uden sygedagpenge. Mit råd er at du bruger §17 hvis du står til at miste retten til eventuelt sygedagpenge. Det er absolut sidste udvej. :-)
Nemlig, dog skal man så også huske, at man mister retten til at klage over stop af sygedagpenge, hvis man benytter §17 på det foreliggende grundlag....

Og får man afslag på §17, ryger man fluks på kontanthjælp (hvis man ellers er berettiget til at få det)....

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-01-2014, 23:57   #8
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Kors, der er mange faldgruber i det system....og straffe!
Vil det sige, at man sådan set mister sin berettigelse til, hvad man nu er berettiget til....sygedagpenge.....fleks....hvad som helst, hvis man prøver at søge §17?

Sidst redigeret af mukke; 25-01-2014 kl. 00:00.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-01-2014, 07:07   #9
Wasaki
Hvor skulle jeg ellers være
 
Wasakis avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2011
Indlæg: 137
Styrke: 13
Wasaki er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af evelyn Se meddelelser
Hvis man søger fp "på foreliggende grundlag" § 17" så bliver der ikke indhentet nye oplysninger fra div. læger. Søgte selv fp. § 17 i 2010. Fik afslag. Så stod jeg uden sygedagpenge. Mit råd er at du bruger §17 hvis du står til at miste retten til eventuelt sygedagpenge. Det er absolut sidste udvej. :-)
Jeg er på KH da de raskmeldte mig for over 1 år siden uden jeg dog skulle stå til rådighed på arb,market, altså "sygemeldt" på kontanthjælp
Skal lige sige at med de skånebehov jeg har, er det meget svært at finde noget til mit behov hvis det skulle være et flexjob, derfor ser jeg det som den eneste mulighed at søge FP
Wasaki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-01-2014, 13:45   #10
evelyn
Hvor skulle jeg ellers være
 
evelyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 194
Styrke: 12
evelyn er ny på vejen
Question

Citat:
Oprindeligt indsendt af Wasaki Se meddelelser
Jeg er på KH da de raskmeldte mig for over 1 år siden uden jeg dog skulle stå til rådighed på arb,market, altså "sygemeldt" på kontanthjælp
Skal lige sige at med de skånebehov jeg har, er det meget svært at finde noget til mit behov hvis det skulle være et flexjobb, derfor ser jeg det som den eneste mulighed at søge FP
Det er typisk for mange SB. at de ikke oplyser at man har mulighed for at anke et sygedagpenge stop. Efter § 7a i retsikerhedsloven SKAL kommunen tage stilling til om du er berettiget til revalidering flexjobb eller noget helt andet, ikke bare sende dig på KH., som er en syltekrukke. Dette er der skrevet om før i dette forum, under sygedagpengestop. Men sorry det forsent at pudse næsen, når næsen er væk. Søger du alligevel §17, så skal dine journaler være klokkeklare, med udtalelse fra psykiater om at du er uarbejdsdygtig i ethvert erhverv og at lidelsen er kronisk (stationer) dette skal også tillige være understødet af din privatpraktiserende læge. Uden dette bliver det meget svært.

Sidst redigeret af evelyn; 26-01-2014 kl. 14:28.
evelyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension