K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-07-2015, 17:19   #41
Salsa
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 218
Styrke: 9
Salsa er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abdul Se meddelelser
Sagen er irriterende men skala er ikke så alvor
at bringe ind hos andre rådgiver.
Jeg har snakket med DUKH som også
mener, sagen er beklageligt men ikke overtrædelse af lov
Som du kan læser i deres notat, de ikke vil indrage mig i
nogen opfølgning men udbetale konstant sygedagpenge.
For at en sag kommer til hos borgerrådgiveren behøver den ikke være alvorlig.
En sag man tager til borgerrådgiveren er typisk når der er ting i sagen som bliver ignorerede, og det siges du jo netop at dine henvendelser bliver.
Men du bestemmer jo selv om du til anvende de muligheder for at komme i kontakt med systemet, som findes.
Salsa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2015, 18:02   #42
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Personlig undersøger jeg en sag meget
grundig om jeg kan får medhold eller jeg
har nogen juridisk grund før jeg klage eller
brokker mig. At skrive tråd her er også en
del af undersøgelse og ikke mindst, andre
får ligende viden.
Min vurdereing er, at jeg ikke få nogen ud
af borgerrådgiver . Derfor venter jeg og
undersøger fortsat
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2015, 18:05   #43
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Abdul - at henvende sig til borgerrådgiveren er ikke at klage... det er en rådgiver for borgeren der bla kan hjælpe med at finde ud af hvordan du kommer i kontakt med den rette person
Hvis der findes en borgerrådgiver i din kommune, synes jeg bestemt du skal prøve at henvende dig der?
God søndag
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2015, 19:39   #44
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Det rette person er sagsbehandleren, ved man
i forvejen.
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2015, 19:52   #45
Salsa
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 218
Styrke: 9
Salsa er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abdul Se meddelelser
Det rette person er sagsbehandleren, ved man
i forvejen.
Som ikke reagerer, som jeg har forstået det.
Salsa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2015, 20:28   #46
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Kære venner, der er visse ting som ikke har nogen løsning. I nogen tilfælde, er sagsbehandler er grove, uhøflig, skælder klienter ud. Der er ikke så meget man kan gøre ved. I min tilfælde, reagerer sagsbehandleren ikke. I har forstået rigtig.
Hvis jeg får boligrådgiver at snakker med sagsbehandler, vil hun sige, hun har mange sager og jeg skal have tålmodighed, hun vurderer ikke, at hun skal svarer mails.Hun vil også getage, at de vurderer ikke, klienten skal indrages i opfølgning fordi sagen er fuld oplyst. Den besked får jeg via borgerrådgiver. Det hælper ikke. Tværtimod vil sagsbehandler bliver negativ indstillet på mig. Mange jeg kender laver deres sager endnu værre ved at brokker sig. Jeg er træt at sidde men hverken boligrådgiver eller klage er svar
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2015, 20:55   #47
Salsa
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 218
Styrke: 9
Salsa er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abdul Se meddelelser
Kære venner, der er visse ting som ikke har nogen løsning. I nogen tilfælde, er sagsbehandler er grove, uhøflig, skælder klienter ud. Der er ikke så meget man kan gøre ved. I min tilfælde, reagerer sagsbehandleren ikke. I har forstået rigtig.
Hvis jeg får boligrådgiver at snakker med sagsbehandler, vil hun sige, hun har mange sager og jeg skal have tålmodighed, hun vurderer ikke, at hun skal svarer mails.Hun vil også getage, at de vurderer ikke, klienten skal indrages i opfølgning fordi sagen er fuld oplyst. Den besked får jeg via borgerrådgiver. Det hælper ikke. Tværtimod vil sagsbehandler bliver negativ indstillet på mig. Mange jeg kender laver deres sager endnu værre ved at brokker sig. Jeg er træt at sidde men hverken boligrådgiver eller klage er svar
Hvad er dit ærinde med at oplyse alle disse problematikker her på siden, hvis du ikke vil løse problemerne med at de ikke reagerer.

Jeg undres !
Salsa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2015, 21:19   #48
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Det skal du ikke. Jeg har et forslag fra Helenkr.
Jeg vil ikke gå i skranken og råbe eller gå til borgerrådgiver uden potential håb.At blive i tråd betyder ikke at man skal hoppe på al mulig forslag. Man deler deres erfaringer her og lærer fra andre og sorterer forslagene ved at bruge sin egen fornuft
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2015, 07:20   #49
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abdul Se meddelelser
Det skal du ikke. Jeg har et forslag fra Helenkr.
Jeg vil ikke gå i skranken og råbe eller gå til borgerrådgiver uden potential håb.At blive i tråd betyder ikke at man skal hoppe på al mulig forslag. Man deler deres erfaringer her og lærer fra andre og sorterer forslagene ved at bruge sin egen fornuft
Det er jo netop det som sker her i tråden, folk giver dig yderst fornuftige og holdbare råd og forslag som faktisk kan løse dit problem

Det du efterhånden udstråler er at du slet ikke ønsker dit problem løst.

Derudover lader det til at du slet ikke har forstået hvad en borgerrådgiver er og hvad de kan hjælpe dig med.

Nogle har det faktisk godt med at have et uløst problem de kan ruminere over, det lader til at være tilfældet her, forlader tråden da Abdul åbenlyst ikke ønsker sit problem løst
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2015, 08:31   #50
Salsa
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 218
Styrke: 9
Salsa er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Det er jo netop det som sker her i tråden, folk giver dig yderst fornuftige og holdbare råd og forslag som faktisk kan løse dit problem

Det du efterhånden udstråler er at du slet ikke ønsker dit problem løst.

Derudover lader det til at du slet ikke har forstået hvad en borgerrådgiver er og hvad de kan hjælpe dig med.

Nogle har det faktisk godt med at have et uløst problem de kan ruminere over, det lader til at være tilfældet her, forlader tråden da Abdul åbenlyst ikke ønsker sit problem løst
Helt enig, også min fornemmelse !

Og jeg tænker at kommunens ansatte måske sidder med samme fornemmelse, siden de laver opfølgning uden Abduls deltagelse, og ikke reagerer på hans henvendelser.

Sidst redigeret af Salsa; 13-07-2015 kl. 08:48.
Salsa er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension