K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-11-2011, 16:44   #1
FynskQ
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2011
Indlæg: 6
Styrke: 0
FynskQ er ny på vejen
stop af sygedapenge

Hej på K10.

Jeg har et spørgsmål:
Får man besked inden for de 4 uger kommunen har til at genbehandle ens anke ang. stop af sygedagpeng, eller bliver sagen send videre til BAN. - og hvor lang til kan jeg forvente at en genbehandling vil vare.
Jeg er i panik over at være på offentlig forsørgelse. 8.362 kr, mdl. er ikke meget. Jeg kan dog høre i det off. rum at jeg burde skamme mig.
Jeg skammer mig nu kun over at være borger i et land, der sætter penge før mennesker.
Hvornår rejser vi os!
Mange myrer gør en hær!
FynskQ
FynskQ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2011, 16:57   #2
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du har 4 uger til at klage, fra du modtager sygedagpenge stoppet
så har kommunen 4 uger til at vurdere en gang til og hvis de fastholder
ryger din sag til BAN
jeg kan ikke være flov, for får ingen offenlig indtægt, selvom man syg og bor på et bosted. BAN kan tage op til 6-9 måneder og behandle din sag
så velkommen om bord i kommune cirkus.

så hvis du mener der mangler noget lægefagligt i din sag, så udnyt tiden

jeg kan dog høre i det off. rum at jeg burde skamme mig.
det kommer vist kun fra liberal alliance og især en person som har været på støtten i mange
år. Nemlig team Danmark og har rejst rundt i verden gratis.
så kan man nok gætte hvem
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-11-2011, 03:49   #3
FynskQ
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2011
Indlæg: 6
Styrke: 0
FynskQ er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
du har 4 uger til at klage, fra du modtager sygedagpenge stoppet
så har kommunen 4 uger til at vurdere en gang til og hvis de fastholder
ryger din sag til BAN
jeg kan ikke være flov, for får ingen offenlig indtægt, selvom man syg og bor på et bosted. BAN kan tage op til 6-9 måneder og behandle din sag
så velkommen om bord i kommune cirkus.

så hvis du mener der mangler noget lægefagligt i din sag, så udnyt tiden

jeg kan dog høre i det off. rum at jeg burde skamme mig.
det kommer vist kun fra liberal alliance og især en person som har været på støtten i mange
år. Nemlig team Danmark og har rejst rundt i verden gratis.
så kan man nok gætte hvem
Mange tak for svar. Jeg er rigtigt orienteret og har endnu en uge at vente i. Det vil sige at jeg i den kommende uge skal høre fra Odense kommune. Håber virkelig at det bliver et positivt svar, så jeg kan blive arbejdsprøvet på sygedagpenge.
Håber du kan hjælpe mig igen. Hvis svaret fra OK bliver negativt, så har det jo lange udsigter med at få sygedagpengene igen. Hvad så med LD pengene, jeg fylder 60 om 2 mdr. Får de lov at blive stående så længe min sag kører, eller bliver de omregnet til kontanthjælp fra januar.
FynskQ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-11-2011, 09:44   #4
FynskQ
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2011
Indlæg: 6
Styrke: 0
FynskQ er ny på vejen
Hej Igen! Kom lige i tanke om endnu et spørgsmål: Hvad mener du med lægefarlige papirer. Jeg er udredt og tilstanden er stationær og behandlingsmulighederne udtømt, så min læge mener det er spild af tid af få endnu en speciallæge til at se på mig.
Selv er jeg i tvivl fordi det er mange år siden det er gjort. Jeg er medfødt hybermobil og har en medfødt misdannelse i ryggen. Derpå blev jeg revalideret for 16 år siden. Har arbejdet 35 år på fuld tid.
Maj 2010 kommer jeg ud for en ulykke og ødelægger mit ene knæ. Jeg bliver opereret, men uden succes. Den nye skade forværres af min rygproblematik, eller også er det omvendt :-) - idet jeg begynder at halte hvis jeg går mere end 200 m.
Samtidig får jeg i 2008 konstateret slidgigt i mine hænder/underarme. Det gør at jeg ikke kan bruge krykker, men er henvist til kørestol som aflastning. Alt det har kommunen papir på. Der er ikke lavet en samlet vurdereing af mit helbred. Da det er mit knæ jeg er sygemeldt på er det kun på knæet jeg bliver vurderet. Jeg har klaget.
Ja, så kommer hele min historie alligevel.
Efter min sidste indlæggelse i juni/juli, henvender jeg til min SB, personligt for at høre hvad der så skal ske. SB siger til mig at at vi bare skal have en erklæring fra speciallægen om at min tilstand er stationær osv. så kan jeg komme i arbejdsprøvning på REVA og mine sygedagpenge kan forlænges. Jeg når at komme til speciallægen inden for tidsfristen. Odense kommune behandler min sag samme dag. Jeg bliver også samme dag ringet op af min SB, der fortælle at mine sygedagpenge ikke vil blive forlænget, idet min tilstand er stationær og behandlingsmulighederne udtømt. Dette får jeg på skrift efter 14 dage, sammen med min ressourceprofil, i den kan jeg læse at jeg godt kan arbejde med ikke knæbelastende arbejde og med en personlig assistent. Lærernes fagforening har anket.
Jeg kunne skrive meget mere, men ved ikke engang om det er i den rigtige tråd jeg skriver. Jeg vil gerne udnytte ventetiden effektivt, men er det flere lægererklæringer/speciallæge udtalelser jeg skal arbejde med. Jeg har virkelig brug for jeres hjælp.
FynskQ er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kontanthj. erkender sygedom men ikke sygedapenge? Hvad så? sh10 Alt det andet 3 06-09-2011 19:58
forlænge sygedapenge tulipana Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 09-08-2011 20:35
stop af sygedagpenge og arbejdsgiver siger snart stop! hjælp sophieline Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 21-01-2011 06:00
Nye muligheder for forlængelse af sygedapenge Forsyg Dit og Dat 2 01-04-2009 18:59
hjælp sygedapenge stoppet uden varsel???????? laurana Alt det andet 24 14-04-2008 00:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension