K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-10-2012, 13:39   #1
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
kontanthjælpsreform

dum som jeg var så jeg en tv avisen forleden....dum fordi det altid giver mig mega angst og en smule paranoia...

de snakkede om kontanthjælpreform og straks gik gik jeg i panik og begyndte at tænke over hvad jeg dog skal gøre hvis den bliver en realitet.. halv kontanthjælp vil jo betyde jeg bliver hjemløs osv...

hvad blev der af det der med med kun er de arbejdsmarkedsparate der bliver skåret i????? giver jo ingen mening at sørge for en masse psykisk syge bliver hjemløse osv.... ??
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2012, 13:57   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Så vidt jeg har forstået, så bliver det ikke aktuelt for nuværende kontanthjælpsmodtagere - det står der i hvert fald på Venstres hjemmeside - reformen vil kun gælde for nye ansøgere af kontanthjælp. Så på lige det punkt, tror jeg godt du kan ånde ''lettet op'' rent personligt

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2012, 14:08   #3
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
tusind tak helene håber du har ret... (selvom det jo selvfølgelig også er forfærdeligt for nye ansøgere) især de syge... ja og alle dem der bliver arbejdsløse pga. af krisen og ikke er i en fagforening..:-/
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2012, 14:37   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Venstres reformforslag er mere en slags - vi giver folk plads til selv at vælge.
Hvis folk vil modtage kontanthjælp, så er det aktivering fra dag 1.

Hvis folk ikke ser sig nødsaget til at kunne arbejde, så hedder det kontanthjælp på SU sats til både enlige og forsørgere. Og så vil de gøre op med aldersgruppen der i dag hedder unge under 25 - den ser de hævet til unge under 30.

Men alt bliver fremadrettet. De vil ikke tage pengene fra de kontanthjælpsmodtagere der allerede ER i systemet.


Så Venstres motto er, at alle har frihed til at vælge - underforstået - vil man have kontanthjælp, så skal man også bestille noget for ydelsen.
Kan man ikke bestille noget for ydelsen, så ved man på forhånd, at man får en meget lille ydelse og at det bestemt ikke bliver morsomt - alle har frihed til at vælge - og kan ikke komme bagefter og sige, at det er hårdt og nærmest umuligt, for de kendte konsekvensen INDEN de søgte kontanthjælp.
Og kunne jo ''bare'' have fundet på noget andet end lige kontanthjælp.

Og så vil de have gensidig forsørgerpligt for kontanthjælpsmodtagere, selvom de kun er samboende. I dag er det jo kun førtidspensionister der har gensidig forsørgerpligt for samboende.
Den ulighed vil Venstre gerne gøre op med.

Så som man kan se, så går vi alle sammen en ny tid i møde - hvis kontanthjælpsreformen - altså bliver aktuel.
Men der kan jo nå at ske meget på den front. Måske bliver alt ved det gamle, måske vinder Venstre slaget, måske gør Johanne....måske kommer der bare enkelte justeringer osv osv.

Men det finder vi så først ud af engang til foråret 2013.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2012, 17:06   #5
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Hvordan vil det lige have en syg kontanthjælpsmodtager til at forsørge sig selv?
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2012, 17:48   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
Hvordan vil det lige have en syg kontanthjælpsmodtager til at forsørge sig selv?
Rigtigt godt spørgsmål!
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2012, 18:13   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Måske mener Venstre også, at man har frihed til at vælge, om man også vil være syg
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2012, 10:10   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
for mig virker det som venstre har helt glemt at syge er på kontanthjælp
kontanthjælp er kun en midlertidig ydelse som ingen med lægedokumentation i orden
skulle have. men et andet navn og som man kan få mens man er under udredning
godt være ydelsen skal være den samme, men så bliver det ikke blandet sammen

men gang på gang bliver ordet kontanthjælp vendt til folk som bare ikke gider eller ikke er medlem af en a-kasse og må søge kontanthjælp
hvis de mister deres arbejde.

hvis man skal være rask for at modtage kontanthjælp, så må de lave loven sådan
alså at man skal have en lægeerklæring på man er helt rask til aktivering

igen ved venstre eller hele folketinget ikke en meter om hvordan systemet arbejder
selvom det er folketinget som har vedtaget de forskellige regler
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2012, 10:48   #9
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Hm... Var der ikke noget med, at en venstremand (hjorten?) engang stod på talerstolen i Folketingen og sagde, at der ingen syge er på kontanthjælp...?
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2012, 11:21   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jo! Det sagde han både fra talerstolen, men skrev det også på hans hjemmeside, hvor jeg så postede min sag, om netop syg på kontanthjælp (i over 21 år!) - desværre fik jeg ingen tilbage melding, for han lukkede sin hjemmeside dagen efter......

Hende med psykopat blikket....Ellen Nørby Trane, sagde for ikke så længe siden, at de syge der var på kontanthjælp, hurtigst muligt skulle ud i et ressourceforløb og væk fra kontanthjælpen.
Men der kan de jo så også strande i adskillige forløb indtil de overgår til folkepension (eller *host host*) førtidspension.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ny kontanthjælpsreform - vil den på virke os? Mk89 Politik og Samfund 2 29-08-2013 00:45
Kontanthjælpsreform, gensidig forsørgerpligt... Apollonia Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 25-05-2013 10:37
Den nye kontanthjælpsreform Limana Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 12-05-2013 12:02
Kontanthjælpsreform - ulovlig? Nucca Politik og Samfund 6 27-04-2013 19:26
Ny kontanthjælpsreform i morgen Carina Spørgsmål ang fleksjob 31 07-03-2013 23:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension