K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-05-2015, 23:22   #11
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja fin ide at skrive at du har modtaget det brev og at du altså lige vil gøre dem opmærksom på at du ikke har søgt en førtidspension men at du har en....

Den pension du har er fuldt ud på lige fod med alle andres....du har opfyldt alle krav til en førtidspension da du fik den.....der er nemlig ikke noget der hedder midlertidig førtidspension....

Hvis de skal kunne tage den fra dig.....ja så kræver det at du har fået det væsentligt bedre.....og har du ikke det ja så kan de ikke tage den....

Det at du ikke har din egen læge ind over.....det betyder ikke så meget....der må lægen henvise til dem der har behandlet dig.....

Hvis du ikke har fået det væsentligt bedre ja så kan lægen/lægerne jo heller ikke skrive dette....og så skriver de at der ikke er nogen væsentlig forandring.....og dermed kan de ikke frakende dig din pension....

Ang det med at det er få der får frakendt sin pension ved en kontrol.....tja jeg har ikke hørt om nogen der har prøvet det....

Det er i det hele taget meget meget få mennesker der får frakendt deres pension...

Kan du ikke få en bisidder med til dit møde med sagsbehandleren....så optag mødet...og hvis jeg var dig så ville jeg ikke fortælle at jeg optog det...

Det er fuldt ud lovligt for dig at optage et møde du selv deltager i...ifølge straffeloven....

Prøv at søg lidt rundt herinde på førtidspension med kontrol.....så vil du selv se mange af de vanvittige ting folk har fået at vide ang disse kontroller....

Tror ikke at sagsbehandlere kommer ud for det tit....eftersom det er de færreste der er inde i hvordan sådan en kontrol fungere....

Da de ikke er inde i det ja så kan de virkelig finde på at sige alle mulige mærkelige ting i forbindelsen med kontrollen....

Folk har fået at vide at de skal igennem en helt ny ansøgning om førtidspension......eller at de skal bedømmes ud fra de nye regler som er kommet......osv osv

Intet af det passer.....så tag ikke deres ord for gode vare...specielt ikke når de kan finde på at sende sådan et brev til dig som de har gjort.....

Men prøv at søge lidt rundt herinde http://www.k10.dk/search.php
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2015, 07:31   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gana Se meddelelser
Altså jeg ville da nok liiiige skrive en mail og pointere at du ikke har søgt FP, men faktisk har en FP som nu skal revurderes...

Dvs at det jo ikke er en ansøgning som der står i brevet, så du forstår ikke hvad det handler om og vil gerne bede om en forklaring..

Jeg tænker at jeg ville sørge for at få det her helt på det rene.

Det kan godt være at det jo bare er et standardbrev af en slags - men det giver jo ingen mening. Og er ikke ok - synes jeg

Jeg synes også du skal skrive og gøre dem opmærksom på fejlen.

Du kan lige skrive hvis du har brug for hjælp til, at udforme noget skriftligt, så skal jeg hjælpe dig.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2015, 11:47   #13
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 10
Rebecca.And er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af S_Phoenix Se meddelelser
Er fuldt klar over det, og var hamrende naiv da hun ringede rimelige overraskende.....
Hvis din sagsbehandleren igen finder på at ringe til dig så fortæl straks, at du ikke kan tale frit, fordi du er omgivet af fremmede mennesker. Bare sig at du står i en bus eller et supermarked. Og så beder du sagsbehandleren om i stedet at sende en mail til dig.
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2015, 17:42   #14
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.791
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Information

http://www.k10.dk/showthread.php?t=31696

Principafgørelse 9-15
https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=168076

Ankestyrelsens principafgørelse 9-15 om førtidspension - frakendelse - rehabiliteringsteam

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 21-05-2015, 00:39   #15
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det vigtige i den sidste principafgørelse 9-15 som Peter lige har lagt i denne tråd er følgende...

Citat:
Det er en betingelse for at frakende førtidspensionen, at pensionisten mod forventning er blevet i stand til at arbejde i større omfang end forudsat ved tilkendelsen af førtidspension, og at pensionisten gennem en længere periode har vist, at arbejdsevnen er blevet forbedret. Det afgørende er, om arbejdsevnen er blevet forbedret, således at pensionisten er blevet i stand til at kunne varetage et fleksjob/ordinært job.
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2015, 13:41   #16
S_Phoenix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2010
Indlæg: 178
Styrke: 15
S_Phoenix er ny på vejen
Nå...

Som mange herinde har været inde på så var der tale om en gevaldig fejl, og var også tilfældet.

Fik min mor til at ringe til min sagsbehandler, da jeg ved jeg ikke kan huske fra næse til mund i situationer som disse.

Det var en fejl at det brev var sendt til mig, og jeg var indstillet til permanent FTP, i og med at der ingen bedring var, og at der intet møde skulle finde sted.

Så kort og godt så vil jeg (igen) blot sige tak for den kæmpe opbakning herinde fra !!! Det skønt når det hele brænder på og have mere eller mindre faglærte folk herinde

Sidst redigeret af S_Phoenix; 21-05-2015 kl. 15:28.
S_Phoenix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2015, 15:12   #17
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hmmm nu ikke for at gøre dig urolig....

Står der i din tilkendelse af din førtidspension at den er med kontrol efter x antal år??

Hvis der står det...så slipper du næppe for lige at skulle forbi dem og have opdateret din ressourceprofil....plus de skal indhente lægelige oplysninger....hvilket du selvfølgelig skal give dem lov til...

Det er kun hvis der IKKE står noget om kontrol på din tilkendelse af pension at din pension er permanent...og du ikke skal til noget møde med en sagsbehandler...

Det er godt nok skræmmende at de kan lave disse fejl...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2015, 15:45   #18
S_Phoenix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2010
Indlæg: 178
Styrke: 15
S_Phoenix er ny på vejen
Årrh bom bom....

Det som hun fik af vide af min sagsbehandler var at det var sendt til deres jurist, og det er afgjort, og min pension var endegyldig, samt at jeg ikke skal kontrolleres mere, så antager det er som det skal være ? - og at jeg ville få det på skrift.

De har indhentet lægelige oplysninger, sagde hun at hun ville gøre tilbage da jeg snakkede med hende i februar, så antager stærkt det er på sin plads.

Der står i min tilkendelse af FTP at den skulle tages op efter ca 3 år som er er gået nu. Men som hun sagde i tlf i februar, at så var det som oftest vurderet ud fra mine papirer.
S_Phoenix er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2015, 15:48   #19
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ahh så har jeg måske misforstået noget...for jeg troede ikke at du havde snakket med og givet tilladelse til at de måtte indhente lægelige papirer...

Men hvis de har indhentet dem ja så løber sagen som den skal...og du vil få papirer på at du beholder din pension...

Så alt er som det skal være og du kan tage det roligt fremover...

Må være rart efter den forskrækkelse du lige har fået med det brev...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2015, 17:04   #20
S_Phoenix
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2010
Indlæg: 178
Styrke: 15
S_Phoenix er ny på vejen
Måske min fejl. Men jo... Hun ringede som jeg vidst nok skrev for noget tid siden, og der sagde hun at hun ville indhente mine papirer dengang, og jeg ville høre fra hende over tlf en måned ca senere ( hørte aldrig fra hende, og gik så 3 måneder -.- )

Så jo, tænker at det er som det skal være.

Det var ihvertfald rart og få klargjort hvad der faktisk foregik ! Så ja !
Hun beklagede mange gange (stadig ikke sjovt naturligvis!), tager det ikke ekstremt tungt, man skal vel tænke at de også er mennesker trods alt med en arbejdsbyrde der ikke er rimelig i forvejen.
S_Phoenix er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension