K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-03-2010, 09:34   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Alene navnet, Quick care, signalerer at det er noget der skal gå stærkt a la samlebånd!

Og enig med de andre, det er uhyrre vigtigt du får spurgt HVEM der tager ansvaret for, at du ikke får det værre!!

Synes ikke man høre andet end bøvl med det quick care, der var også en herinde fra med HMS der blev sendt til dem og blev sat til at lave øvelser som SLET IKKE passede til en med HMS. Det blev også stoppet omgående, da hun fik skrevet rundt og bad om navne på hvem der tog ansvaret for fejlbehandlingen....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2010, 10:04   #12
Sandie75
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sandie75s avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2010
Indlæg: 185
Styrke: 15
Sandie75 er ny på vejen
Jeg har lige talt med min læge her til morgen og han siger også, at efter ham Claus Hjorts nye lov er det blevet sådan at man ikke kan sige nej til noget, for så tager de bare ens penge...
Men jeg sender brev afsted i dag til de forskellige instanser og så må vi se hvad der kommer ud af det, ellers skal jeg til lægesamtale den 18 Marts på hvidovre hospital, så vil jeg høre hvad de siger til det her og eventuelt få dem til at skrive noget ned på papir.
Sandie75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2010, 10:18   #13
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Har selv en meget sjælden sygdom og som kommunen ikke rigtig kender noget til.
sagde til min sagsbehandler med det samme, arbejdsevne snakker jeg med dig om og sygdom og diagnose med lægerne om.
din sagsbehandler vide intet om sygdom og kan ikke fortælle dig noget om hvad der er bedst for dig.
så får en udtagelse fra din egen læge, som siger hvornår du er klar til genoptræning eller hvad lægerne finder ud af.
det skal din sagsbehandler absolut ikke bestemme.
det fungerede fint med mig og har aldrig snakket om sygdom med sagsbehandler.
samt er indstillet til pension af sagbehandler.
har dog været i arbejdsprøvning og har alle lægepapir på nedsat arbejdsevne
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2010, 13:39   #14
Sandie75
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sandie75s avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2010
Indlæg: 185
Styrke: 15
Sandie75 er ny på vejen
Dette brev kom der ud af det, og der er afleveret en kopi hos de vigtige personer, så nu bliver det spændende at se hvad der kommer ud af det.


Jeg er blevet sendt i noget der hedder Quick care gennem jobcenteret, hvilket jo i sig selv kunne være fint nok.
Men det jeg ikke forstår er, at jeg er sendt derned til trods for at der ikke forligger nogen lægepapirer på mig fra Hvidovre hospital, da hvidovre hospital endnu ikke er nået frem til en diagnose på mig.
Det eneste der forligger på mig, er en kopi af en MR Scanning jeg selv har afleveret hvor der står, at jeg har 2 diskos prolaps i nakken og slidgigt i svær grad, udover det ved min sagsbehandler …. …..... at jeg på baggrund af mine disko prolapser i nakken, har en arm der ikke fungerer og det gør den ikke grundet en nerve der sidder i klemme i nakken, hvilket har gjort at Glostrup har indstillet mig til operation. Jeg har så en 3 år gammel diskos prolaps i lænden som ikke kunne opereres grundet det sted den sidder, som volder mig en del problemer.

Da mit forløb på hvidovre på ingen måde er afsluttet, finder jeg det enormt foruroligende at jeg bliver sendt ud i noget som måske kan gøre mere skade end gavn. Jeg finder i sær det at der ikke forligger nogen lægepapirer på mig, men at jeg alligevel bliver sendt til et sted som siger ja til at tage mig uden at vide hvilken skade det kan medføre hovedrøstende.
Jeg har før sagt hvordan mit sygdomsforløb påvirker mig fysisk, så jeg forstår slet ikke hvad det er der foregår.
Da jeg for 6 måneder siden gik til en kiropraktor for at få hjælp med min nakke, nægtede han at behandle mig, pga mit forløb på hvidovre hospital der forårsagede at jeg havde fået en blodtransfusion og min blodprocent var meget lav samt, at min hvide og røde blodlegemer enten manglede eller de var forstørrede. Så er det jeg tænker om hvorfor så Quick care vælger at tage mig i behandling, og det sætter da yderligere tanker i gang om deres professionalisme.

Jeg havde mit første besøg i går og selv om de forsøgte at tage hensyn til mine skavanker oplevede jeg at jeg alligevel kom ud i nogen situationer hvor jeg fik ondt i min arm og mave. Jeg vidste på forhånd at jeg ville blive øm i nakken og lænden og det havde jeg også indstillet mig på, men at jeg skulle få så mange smerter i min arm, ondt i min mave (ikke øm) og voldsom mavesyre så jeg intet kunne foretage mig havde jeg dog ikke regnet med også derfor jeg nu vælger at sætte spørgsmål ved dette forløb.

Hvem har besluttet/ansvaret for at jeg er blevet sendt til Quick care?
På hvilke lægepapirer menes der at jeg kan klare en sådan behandling hos Quick care?
Jeg vil meget gerne have på skrift om det er et krav at jeg er hos Quick care og hvem der tager ansvar og er erstatningspligtige hvis min sygdom forværres.

Dette brev er ikke skrevet i trods, eller fordi jeg vil være besværlig, jeg er blot bekymret for mit helbred, hvilket jeg er i min fulde ret til.

Dette brev bliver sendt til min sagsbehandler …. …....., Afd. leder …... …......, Quick care og Borgmester …. ….. …......

Med venlig hilsen
Sandie x

Sidst redigeret af Stezu; 10-03-2010 kl. 01:08. Årsag: fjernet efternavn
Sandie75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2010, 13:47   #15
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
det lyder okay. husk at få kvittering på at du har afleveret/ sendt det.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2010, 16:13   #16
Sandie75
Hvor skulle jeg ellers være
 
Sandie75s avatar
 
Tilmeldingsdato: 24-01 2010
Indlæg: 185
Styrke: 15
Sandie75 er ny på vejen
Nogen der kan svare på om hvordan man beder om en ny sagsbehandler hvis det skulle blive aktuelt?
Sandie75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2010, 16:36   #17
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.775
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hej igen......

Sandie75.

Du tager fat i den politiske socialudvalgsformand fra SF der er den øverste chef for forvaltningen i Ringsted.
Sæt hende ind i din situation evt tage kopi af det du har skrevet her på k10.
http://ringsted.dk/OmKommunen/Lokalp...taNielsen.aspx

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 09-03-2010, 17:11   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Sandie75 Se meddelelser
Jeg har lige talt med min læge her til morgen og han siger også, at efter ham Claus Hjorts nye lov er det blevet sådan at man ikke kan sige nej til noget, for så tager de bare ens penge...
Men jeg sender brev afsted i dag til de forskellige instanser og så må vi se hvad der kommer ud af det, ellers skal jeg til lægesamtale den 18 Marts på hvidovre hospital, så vil jeg høre hvad de siger til det her og eventuelt få dem til at skrive noget ned på papir.
Det er jo heller ikke - sådan som jeg forstår det, at du direkte vil sige NEJ til noget, spørgsmålet er nok mere, er det en forsvarlig behandling de giver dig, er den forenlig med dine symptomer osv....

Men god ide at få noget på skrift fra hospitalet, enten i form af konkret fys behandling og/eller om det på nuværende tidspunkt er en god ide i det hele taget.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2010, 21:24   #19
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej Sandie75

Man skriver et brev(alt på skrift) til sagsbehandleren med sit ønske om en anden sagsbehandler, beskriver bevæggrunden fx manglende kemi/tillid/troværdighed, faglig udygtig, utroværdige afgørelser osv. !!!

Mange sagsbehandlere er meget søde og nogle kærlige personer... -men hvad hjælper det når ens liv og helbred står på spil og afhænger af deres - til tider - inkompetente, ulovlige og faglig udygtige afgørelser

Ps. Pas på dig selv, der er ikke andre - i systemet - der gør det
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2010, 01:22   #20
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
-og blot et lille ps:

har du brug for lidt lovgivning omkring det ja, så ville jeg måske henvise til denne: https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=126303#K1

"§ 4. Borgeren skal have mulighed for at medvirke ved behandlingen af sin sag. Kommunalbestyrelsen tilrettelægger behandlingen af sagerne på en sådan måde, at borgeren kan udnytte denne mulighed."

tolket på den måde, at man jo gerne skulle kunne samarbejde m hinanden og ikke modarbejde
(lovgivningen sir jo desværre ikke direkte at man kan forlange en anden sagsbehandler men til gengæld sir den jo så at man som borger SKAL have mulighed for at medvirke!)
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 10-03-2010 kl. 01:34.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Quick care, kender i dem? Trold Alt det andet 31 27-09-2013 08:02
hvad stiller jeg op , når modet ikke er der. :-( heiditogjoey Alt det andet 8 06-02-2013 06:40
Quick Care søger lægekonsulent! buster Alt det andet 5 05-11-2011 17:20
Hvad F stiller man op når ingen svare en på ens sendte mail til kommunen? Indiansummer Alt det andet 11 18-10-2010 08:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension