K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-03-2010, 20:13   #31
Claudine
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-08 2009
Indlæg: 55
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Claudine er ny på vejen
Hej Helene
Har selv været der for en del år tilbage. Hostede, havde svært ved at klare trapper osv og mine billedet var en stor hvid plamage. I mit tilfælde var det en bindevævssygdom som fint kunne behandles men jeg kan godt huske uvisheden. Håber det bedste for dig
Claudine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2010, 21:41   #32
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jo tak, jeg har det bedre nu (angående røntgenbillederne) og føler lidt jeg har fået en ny chance.....
Mit rygestop starter i morgen, hvor jeg så vil hoppe ind i gruppen ''jeg vil ikke ryge mere'' - håber andre får lyst til at være med til at stoppe med at ryge, men hvis nogen bare har lyst til at heppe lidt på mig og støtte mig lidt, så er det også guld værd!!!

Linket til gruppen er her http://www.k10.dk/group.php?groupid=26

Som i kan se, så har jeg prøvet at holde op med at ryge før, og kigger lidt derind jævnligt. Men NU skal det altså være!!!

Sidst redigeret af Ninja; 08-03-2010 kl. 21:43.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2010, 21:44   #33
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
tak Huldra - men af samme årsager som helene, tør og har jeg ikke lyst til de piller.

helene... jeg t r o r da godt, at du kan kvitte! Syn's du virker viljestærk
- Og jo. Vil helt sikkert være med til at støtte.
Om ikke andet. Så dig
Tror jeg skal have en frygtelig stol sat foran døren først........
Jeg hælder vist meget til det her akupunktur med nåle i ørene, fordi jeg kender nogle, som det er lykkedes for ad den vej.

Jeg har den der frygtelige 'lungetid' d. 16, men har lige fundet ud af, at jeg skal til ja - endnu et møde med kommunen 2 timer efter.
Så jeg afbestiller den tid. Tør faktisk ikke få en ny, selvom jeg ved, at jeg skal.
Har jo børn - selvom jeg har en psykisk lidelse...
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2010, 21:46   #34
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg krydser i hvertfald fingre for din 'lungetid' kommer til at forløbe fredeligt og at det ikke er så slemt som du tror......men for filan da, det er så forfærdeligt at vente på sådan noget, tankerne løber hurtigt løbsk!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2010, 21:48   #35
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
heh - ja....
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2010, 21:51   #36
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Men et godt råd, får du kopier af lungebilleder, så kig IKKE på dem!!!!!!!!!!

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2010, 22:11   #37
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
py ha, godt at høre, helene, og ja, vil også som dig sige til Mella: lad være med at kigge på billederne!!

Apropos rygning, øhm, ja, jeg/vi burde jo også tage os sammen men det er sg lettere sagt end gjort!
Ja, jeg erkender det blankt, holder af at ryge og ingen andre end jeg selv skal bestemme hvornår jeg ikke gider det mere, basta

Har prøvet:
Nikotinplaster -blev hundesyg og dårlig med et voldsomt forhøjet blodtryk/puls!

Akupunktur -holdt lige præcis 24 timer så skulle det jo afprøves om det virkelig smagte så rædselsfuldt som det burde, iflg akupunktøren -nix!

Kold tyrker -holdt i 2 år, blev mere eller mindre tvunget til rygestop gr en lungebetændelse som næsten ikke var til at slå ned, hundesyg = adw,for en stinkende smøg!

MEN -har endnu ikke prøvet hypnose, måske det var noget, hm...

Min svoger som har været storryger et langt liv har indtil nu haft stor succes med hypnose og har nu været røgfri i næsten 5 år! -hmm...

Undskyld, blev lidt af et sidespring men sg dejligt at høre at din værste frygt var ubegrundet
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2010, 09:34   #38
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
IIIIH er det rigtigt, det vil jeg glæde mig til, al hjælp er yderst velkomment!!!!!

Som sagt så skal tallet helst ligger over 100, så jeg er lidt langt fra mål. Jeg tager på apoteket omlidt.....

Ja, det er sgu ikke let, men måske kan vi hjælpe hinanden Jeg har også hæshed, stemme der forsvinder i perioder mm, men skyldes altså kun rygningen, og ikke som frygtet lungekræft. Jeg har en halv pakke smøger tilbage og planen er ikke at købe flere...

Hvordan holdt du op??? Kold tyrker??
Ja man kan få de dyre Zyban eller de lidt billigere Champix, men da jeg lider af angst kan de ikke anbefale mig at tage dem da bivirkningerne KAN være angst, natlige mareridt osv. Men de findes og mange har haft god glæde af dem!!!


Helene, en kold tyrker har aldrig virket for mig.
Jeg gik på apoteket og købte dels sugetabletter og dels den der nicorettesmøg med nikotinpropper i.
Så sagde jeg ellers til mig selv, at jeg bare ville tage alt det nikotin jeg havde brug for i starten. Den første tid var ikke nem, men det var langtfra så svært som forventet.
Efter et stykke tid tog jeg mindre og mindre nikotin, inden jeg helt stoppede med det også.
Nu har jeg så været røgfri i 16 mdr og jeg er SÅ glad for det!! Tror aldrig, jeg begynder at ryge igen!

gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2010, 09:37   #39
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja det kan godt være du har ret, måske skulle jeg lige tage sludderen med apoteket her senere hvor jeg alligevel skal der op.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2010, 10:15   #40
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ja det kan godt være du har ret, måske skulle jeg lige tage sludderen med apoteket her senere hvor jeg alligevel skal der op.....
Tror ihvertfald, det er en del af succesen for mig. At de fysiske abstinenser blev dæmpet, mens man lige kom af med vanen!
Printede desuden fordelene ved rygestop ud, så ku man lige læse på dem, hvis man fik lyst til røg.. Meldte mig også på kvit.dk

Et par gode links:

http://www.cancer.dk/tobak/hjaelp+til+rygestop/

http://www.stoplinien.dk/

http://www.kvit.dk/dk/stayquit/index.jsp

Lidt fordele: http://www.cancer.dk/Tobak/Hjaelp+ti...d_rygestop.htm

gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Arbejdsskadestyrelsen.....Nogen erfaringer? ladytass Alt det andet 13 20-07-2012 15:42
nogen erfaringer med disse ?? kao1205 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 13-07-2012 10:42
nogen erfaringer med disse ?? kao1205 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 30-05-2012 10:21
Er der nogen der har erfaringer med Refleks charho Alt det andet 8 27-06-2010 08:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension